شمانیوز
شما نیوز

گزارش شمانیوز از گام بلند بزرگترین اپراتور ارتباطی ایران در حوزه مسئولیت های اجتماعی/

همراهی اپراتور اول با محیط زیست و انجام اقدامات بشر دوستانه

شرکت ارتباطات سیار ایران(همراه اول) با انجام اقدامات بشر دوستانه طی 25 سال از عمر خود و نیز کمک برای حفظ محیط زیست، گامی بلند در جهت تحقق شعار«هیچکس تنها نیست» برداشت.

همراهی اپراتور اول با محیط زیست و انجام اقدامات بشر دوستانه

به گزارش شمانیوز، شرکت ارتباطات سیار ایران (همراه اول) در همه سال‌های فعالیت خود به واسطه سرمایه گذاری در بخش های مختلف همواره با آخرین نوآوری‌ها حرکت کرده و خدمات جذاب و جدیدی را به مشترکان خود ارائه داده است به طوری که امروز شعار هیچکس تنها نیست را به معنای واقعی محقق کرده است.

 

این اپراتور در کنار توجه به ارتقای سطح کیفی و کمی خدمات خود تلاش کرده است به عنوان الگویی در عرصه مسئولیت های اجتماعی گام بلندی بردارد به طوری که امروز این اپراتور در بسیاری از عرصه های مختلف مسئولیت اجتماعی در حوزه اقدامات بشردوستانه و حفظ محیط زیست در مقایسه با سایر اپراتورهای کشور پیشگام بوده و به عنوان الگو مطرح است.

 

این امر به شکلی است که در اولین دوره جایزه مسؤولیت پذیری اجتماعی در شرکت های فناوری اطلاعات و ارتباطات، همراه اول به عنوان اپراتور مسؤول معرفی شد.

 

مسئولیت اجتماعی یک چارچوب و محدوده اخلاقی است که در آن وظایف مختلفی که تمامی آن ها دارای منافع برای جامعه هستند، بر عهده فرد، سازمان و یا نهادی خاص گذاشته می شود. این مفهوم به صورت دقیق تر به معنای انجام وظایف فردی به وسیله تک تک افراد جامعه است که انجام این وظایف باعث می شود تا تعادل مناسبی بین اکوسیستم و اقتصاد جامعه برقرار شود.

 

اپراتور اول طی سالهای اخیر در حوزه اقدامات بشر دوستانه موفق به حمایت از سیل زدگان استان های لرستان، خوزستان، گلستان و سیستان و بلوچستان و صرف حدود 20 میلیارد تومان جهت ارائه خدمات و تامین اقلام اساسی به این مناطق، رایگان کردن تماس 60 هزار بهورز و کمک30 میلیارد ریالی در ساخت بیمارستان سیار به دلیل انتشار ویروس کرونا و ایجاد بستر USSSD جهت جلب مشارکت در نوسازی مدارس مناطق محروم شد.

 

این شرکت در زمینه حفظ محیط زیست اقداماتی را چون تهیه ماسک برای مناطق آلوده، حمایت مالی از باغ گیاه شناسی ملی ایران و انعقاد تفاهمنامه همکاری در راستای کاشت، حفظ و نگهداری گونه های گیاهی و تامین هزینه خرید تجهیزات آب شیرین کن جهت برطرف کردن مشکل تامین آب شرب در شهرستان آبادان در دستور کار خود قرار داد و اجرایی کرد.

 

گفتنی است که همراه اول در مردادماه ۹۷ و همراه با جشن تولد ۲۴ سالگی خود کمپین جدیدی را با نام مثل اول آغاز کرده است. این کمپین در راستای مسئولیت اجتماعی همراه اول به فعالیت‌های خیرخواهانه می‌پردازد.

 

فعالیت شرکت های فعال در حوزه فناوری به دلیل تاثیرگذاری بسیاری که بر سطح جامعه دارند از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند. فعالیت این شرکت ها به صورت مستقیم و غیر مستقیم بر تمامی جوانب زندگی بشر موثر بوده برهمین اساس اپراتور اول با درنظر گرفتن این مهم محورهای مسئولیت های اجتماعی را برای خود تعریف کرد و در راستای پیشبرد آن از هیچگونه اهتمام و اقدامی دریغ نکرد.

 

"همراه اول" علاوه بر راه اندازی کمپین «مثل اول» در راستای تحقق چشم‌انداز تبدیل شدن به «محبوب‌ترین شرکت ایرانی» محورهای هشت‌گانه‌ای برای مسئولیت اجتماعی خود در نظر گرفته است:

 

۱. خیریه: اقداماتی که با هدف کمک به نیازمندان و بیماران انجام می‌شوند.

۲. رفتارهای حامیانه: حمایت (اعم از حمایت مالی، اطلاع‌رسانی، هدیه و …) از فعالیت‌هایی که توسط سایر مجموعه‌ها (شرکت‌ها، سازمان‌ها، نهادها و …) انجام می‌شوند.

۳. محیط زیست: اقداماتی که با هدف حفظ محیط زیست و منابع طبیعی انجام می‌شوند.

۴.  اشتغال‌زایی: اقداماتی که به‌طور مستقیم یا غیرمستقیم منجر به ایجاد فرصت‌های شغلی می‌شود.

۵. مشتری‌مداری: اقداماتی که در راستای پاسخگویی به انتظارات مشتریان انجام می‌شوند.

۶. سلامت و بهداشت: اقداماتی که با هدف گسترش سلامت و بهداشت انجام می‌شوند.

۷. فرهنگ‌سازی: اقداماتی که با هدف ارتقای فرهنگ در زمینه‌های مختلف انجام می‌شوند.

۸. آموزش: اقداماتی که با هدف ترویج و گسترش آموزش انجام می‌شوند.

 

ازجمله اقدامات بشر دوستانه همراه اول می توان به  حمایت از زلزله‌زدگان کرمانشاه اشاره کرد؛ همراه اول به هموطنان زلزله‌زده در کرمانشاه ۴۸ ساعت مکالمه رایگان اهدا کرده و ۱۳۰۰ کانکس را نیز برای اسکان به این منطقه ارسال کر و همزمان با تولد ۲۴ سالگی همراه اول این شرکت کمکی ۵۰ میلیارد ریالی برای بازسازی مدارس مناطق زلزله‌زده هزینه کرد.

 

اما این شرکت همراهی خوبی نیز با طبیعت داشته به طوری که برای جلوگیری از صدمه بیشتر به محیط زیست همراه اول قبوض کاغذی را به کلی حذف کرد با این‌کار سالانه ۱۴۱۸۷ درخت قطع نمی‌شوند و مقادیر عظیمی از دی اکسید کربن نیز به اکسیژن تبدیل خواهد شد.

 

شرکت ارتباطات سیار ایران(همراه اول) از گذشته تا به امروز در عرصه های مختلف تلاش کرده همراهی خود را به اثبات برساند که موفق نیز بوده است به طوری که در روزهای اخیر که کشور درگیر بحران کرونا است همچنان در حوزه کمک و یاری رساندن به دولت و ملت در بین شرکت های دیگر پیشگام بوده است.

 

همراه اول در ابتدایی ترین روزهای کرونایی اقدامات خود را در سه جبهه پیش برده است که شامل؛ کمک به بخش آموزش، افزایش بهداشت عمومی، کمک به بخش درمان بوده است.

گزارش : معصومه افلاکی

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied