شمانیوز
شما نیوز

کارکرد تعاون در راه جهش تولید قابل‌ملاحظه است

معاون شعب و بازاریابی بانک توسعه تعاون کارکردهای تعاون در راه جهش تولید را قابل‌ملاحظه اعلام نمود.

 کارکرد تعاون در راه جهش تولید قابل‌ملاحظه است

به گزارش شمانیوز به نقل از روابط عمومی بانک توسعه تعاون؛ سعید معادی معاون شعب و بازاریابی بانک توسعه تعاون صبح امروز در نشست تخصصی جهش تولید در ساختمان میرداماد بانک ضمن بیان مطلب فوق اظهار داشت: تعاون در مقاطع گوناگون تاریخی، کارکردهای متنوع اقتصادی و اجتماعی داشته است و باور به ویژگی‌ها و خصوصیات کارگشای بخش تعاون می‌تواند در پیشرفت اقتصادی مؤثر واقع شود.

 

معادی با اشاره به ابعاد و زوایای مختلف سیستم‌های تعاونی گفت: مبانی علمی و مزیت‌های اقتصادی تعاون موجب ایفای نقش تعاونگران در اقتصادهای دنیا گردیده است و سهم مهمی از اقتصادهای پیشرفته منوط به تلاش اقتصادی تعاونگران می‌باشد.

 

وی هدف‌گذاری سهم 25 درصدی از اقتصاد ملی برای بخش تعاون کشور را اقدامی هوشمندانه و راهبردی توسط قانون‌گذار عنوان نمود و افزود: نهادسازی مناسبی در همین راستا انجام شد و مؤسسات مالی، بانکی و اعتباری بخش به صحنه آمدند و مسئولیت خدمات توسعه‌ای بخش را عهده‌دار گردیدند، درصورتی‌که از این ظرفیت‌های توسعه‌ای استفاده گردد و منابع اعتباری با رویکرد توسعه‌ای در اختیار بانک توسعه تعاون قرار گیرد، شرایط و بستر مناسبی برای حمایت بیشتر از تعاونگران و رونق تعاون فراهم خواهد گردید.

 

معادی عاملیت بانک توسعه تعاون در طرح‌های ملی را بهره‌برداری هوشمندانه از فرصت‌ها عنوان نمود و افزود: ذینفعان مستقیم طرح‌های ملی کارآفرینان و تعاونگران و اشتغال آفرینان هستند و ذینفعان غیرمستقیم عموم مردم می‌باشند، ازاین‌رو اختصاص منابع اشتغال‌زا چه به کارآفرینان بخش تعاون و چه کارآفرینان غیر تعاون، بسیاری از اهداف راهبردی کشور از قبیل جهش تولید و حفظ و ایجاد اشتغال را محقق خواهد نمود.

 

وی خاطرنشان کرد: همواره اطلاع‌رسانی شفاف و گسترده‌ای برای انجام طرح‌های ملی صورت گرفته است و این طرح‌ها امکان و بستر ممتازی برای حمایت از تعاونگران نیز مهیا کرده است.

 

هادی بخت یار سرپرست اداره کل راهبری و پشتیبانی استان‌ها و شعب در این جلسه گفت: مبحث تولید فراتر از فرآیند فعلی تولید است و چنانچه تولید علم و فناوری نیز به شکل مناسبی انجام شود، فرآیندهای تولید در مسیر کارآمدتری قرار می‌گیرد و زمینه‌های جهش تولید فراهم خواهد شد.

 

وی فراهم‌سازی مکانیزم‌های تشویقی و ارائه تسهیلات یارانه دار را از مهم‌ترین مصادیق حمایت از تعاون اعلام نمود و گفت: تعاونگران در صورت توجه، ظرفیت‌های ویژه‌ای را در اقتصاد ملی ایجاد می‌کنند.

 

عباس ایارده سرپرست اداره کل حسابداری ارزی و مدیریت وجوه نیز در این جلسه انجام طرح‌های ملی را از زوایای مثبت فعالیت توسعه‌ای عنوان نمود و گفت: چنانچه در طرح‌های ملی و تسهیلات توسعه‌ای شرایطی فراهم گردد که تعاونگران به میدان آمده و نقش‌آفرینی نمایند، اهداف کمی و کیفی بخش تعاون با ضریب بهتری قابل‌دستیابی است.

 

وی اتخاذ رویکرد مطالعات جامع و آمایش سرزمین را در اجرای طرح‌های ملی تأثیرگذار دانست و گفت: هر طرح و اقدام از سوی دولت یا بخش خصوصی مبتنی بر ملاحظات آمایشی صورت پذیرفته، اثربخشی مناسبی بجا گذاشته است و چنانچه طرح‌ها به لحاظ ابعاد مختلف علمی و واقع‌نگری از پشتوانه کافی برخوردار نباشد، نتایج مطلوبی حاصل نخواهد گردید.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied