شمانیوز
شما نیوز

تقسیم 700 ریال سود هر سهم در مجمع عمومی عادی کچاد

مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت معدنی و صنعتی چادرملو با حضور بیش از 97 درصد از سهامداران روز چهارشنبه 4 تیر1399 در حالی در محل سالن تلاش، برگزار شد.که به دلیل شرایط خاص شیوع ویروس کرونا و عدم امکان حضور بخشی از سهامداران حقیقی، مشروح جلسه مجمع همزمان از سایت های آپارات و کانال تلویزیون مجازی چادرملو به صورت زنده پخش گردید .

تقسیم 700 ریال  سود هر سهم در مجمع عمومی عادی کچاد

به گزارش شمانیوز به نقل از روابط عمومی شرکت چادرملو؛ در این جلسه پس از انتخاب آقای دکتر قنبری نماینده شرکت سرمایه گذاری امید، بعنوان رئیس مجمع و ناظرین آقایان الستی نماینده شرکت توسعه معادن و فلزات و شبانی نماینده شرکت فولاد مبارکه و خلیل زاده نماینده سازمان بورس و اوراق بهادار و بهرامیان نماینده موسسه حسابرسی رایمند و همکاران . مهندس ناصر تقی زاده  بعنوان دبیر مجمع و مدیر عامل شرکت،  گزارشی از عملکرد و برنامه های اجرایی شامل عملیات استخراج ، تولید و فروش محصولات و طرح ها و برنامه های  سال جاری شرکت به اطلاع حاضران رساند .

 در ادامه جلسه گزارش بازرس قانونی در خصوص عملکرد هیات مدیره ، صورتهای مالی مشتمل بر ترازنامه ، سود و زیان و یادداشت های پیوست آن برای سال مالی منتهی به 29/12/1398 قرائت و مجمع پس از استماع توضیحات هیات مدیره و بازرس قانونی به اتفاق آرا ضمن تائید عملکرد هیات مدیره ، صورتهای مالی و یادداشت های پیوست آن برای سال مالی منتهی به 29/12/1398 را تصویب نمود و تصمیمات ذیل اتخاذ و مورد تصویب قرار گرفت .

1-در ارتباط با تقسیم سود سال مالی منتهی به 29/12/1398 مقرر گردید از مبلغ  50 هزارو 11 میلیارد ریال کل سود شرکت در سال 1398 ، مبلغ 30 هزارو 800   میلیارد ریال و به ازای هر سهم 700 ریال  بین سهامداران توزیع گردد.

2 - اعضای هیات مدیره مشابه دوره قبل انتخاب گردیدند .

3 - معاملات مشمول ماده 129 لایحه اصلاحی قانون تجارت مورد تائید و تصویب قرار گرفت .

4-حق حضور و پاداش هیات مدیره تعیین شد.

5- روزنامه دنیای اقتصاد و جهان صنعت  جهت درج آگهی های شرکت تعیین گردید

6- مجمع مراتب  تقدیر خود را از زحمات هیات مدیره و کلیه کارکنان شرکت اعلام داشت

بر اساس همین گزارش مهندس ناصر تقی زاده مدیر عامل چادرملو در سخنرانی آغازین این جلسه با موفق ارزیابی کردن عملکرد هیات مدیره در سال 1398 و کسب توفیقاتِ فراتر از برنامه ، که آثار آن در صورتهای مالی ، گزارش عملکرد هیات مدیره و گزارش تفسیری مدیریت به طور مفصل برای سهامداران محترم تشریح گردیده .

از زحمات آقای مهندس نوریان که مدیرعاملی چادرملو را در سال 1398 به عهده داشتند ، تشکر و قدردانی کرد و گفت : عملکرد سال 1398 شرکت در سایه تلاشهای بی وقفه ایشان ، در معیت سیاستگزاری های هیات مدیره و سعی کلیه کارکنان ، رخ داده است.

وی افزود :اعتقاد داریم ، رهنمودها و همراهی صاحبان محترم سهام و سیاستهای متخذه توسط هیات مدیره ، موجب شده است که این شرکت در سال 1398، چون گذشته نقش خود را در زمینه تأمین مواد اولیۀ صنایع فولاد ایفاء ، و در جهت پیشبردِ اهداف اقتصادی و صنعتی کشور گامهای مؤثری بردارد.

شـرکت معدنی و صنعتی چادرملو در سال 1398 بـا اتخاذِ تدابیر مناسب مشکلاتِ پیش روی را ، تا حد ممکن برطرف نموده و به موفقیت های  چون :

  1. اجرای برنامه هایِ استخراج و تولیدِ محصولات ، فراتر از برنامه.
  2. افتتاح رسمی کارخانه مگامدول احیاء.
  3. استفاده مناسب و بهینه مصارف انرژی (برق، آب و گاز) در مجتمع های معدنی و صنعتی شرکت.
  4. استفاده حداکثری از ظرفیت ساخت داخلِ لوازم، تجهیزات و قطعات یدکیِ مصرفی در مجتمع هایِ تولیدی، بنحویکه در سال 1398 بالغ بر 4,675 قلم  قطعات و لوازم مصر فی جدید، ساخت داخل شده و تاکنون 26,531 قلم  قطعات و لوازم یدکی، از منابعِ داخلی تأمین و جایگزینِ قطعاتِ مشابه ساختِ خارج گردیده است.
  5. پروژه های مطالعاتی، تحقیقـاتی و پـژوهشی بـا هدفِ کـاهشِ مصـارف و هزینه ها، بهینه سازی و کاهشِ مصرف انرژی، استفاده از فـن آوری هـای جدید، انـجام اصـلاحات در خـطوط تـولید و بومی سازی و ساخت داخل، در سال 1398 کماکان در دست اجراء بوده و تعدادی از این پروژه ها نیز، خاتمه یافته است.
  6. در سال 1398 دوره هایِ آموزشی کارکنانِ امانی و پیمانکاران، به میزان  52,825 نفر ساعت برگزار گردیده است.
  7. طی سال 1398 ، در تداوم برنامه های ارتباط صنعت با دانشگاه  ، دوره های کارآموزی دانشجویان دانشگاههای کشور ، در گرایشـهای استـخراج ، فـرآوری ، تولید ، برق و مکانیک در مجتمع های معدنی و صنعتی ، به میزان 18,450 نفر ساعت برگزار گردیده است.

مدیر عامل چادرملو سپس به تشریح عملکرد تولید شرکت در سال 1398 پرداخت و گفت : در سالِ 1398 سنگ باطله 52 میلیون و 588 هزارتن و سنگ آهن  معادل 14 میلیون و 444 هزار تن استخراج شده است.

همچنین ، مقدار 9 میلیون و 662  هزار تن کنسانتره سنگ آهـن تـولید شده که  29 درصد فراتر از ظرفیت اسمی کارخانه ها بود.

در همین سالِ  ، شرکت توانسته است 500 هزارتن انواع سنگ آهن دانه بندی نیز تولید کند.

از سوی دیگر 3  میلیون و 622 هزار تن گنـدله،   1 میلیون و 586 هزار تن آهن اسفنجی و 1 میلیون و 21 هزار تن شمش فولادی در سال 1398  تولید شده است .

وی سپس به بیان عملکرد مالیِ  سالِ  1398 چادرملو پرداخت و اعلام کرد :

- درآمــــدها به میزانِ  105,097 میلیارد ریال.

- هـــزینه ها به میزانِ 55,086  میلیارد ریال.

- سود خالص به میزانِ 50,011  میلیارد ریال بوده است .

مهندس تقی زاده یکی از مهمترین موفقیت های چادرملو در سال گذشته را  افتتاح و بهره برداری از کارخانۀ احیاء مستقیم (آهن اسفنجی) با ظرفیتِ 1 میلیون و 550 هزار  تن ، عنوان کرد و گفت :با راه اندازی این واحد، آهن اسفنجی کارخانه شمش فولاد شـرکت، تامین و مـوجب کاهش قیـمت تمام شده هـر تن فـولاد به میزان 13 میلیون ریال در سال 1398 گردید.

مدیرعامل چادرملو در گزارش خود همچنین به طرحها  و  فعالیتهای  سرمایه ای  در دست اجرا و طرح های در دست بررسی در  سال 1399  شرکت اشاره کرد و گفت :

- عملیات اکتشاف معدن D19

با توجه به مجوزِ اکتشافِ صادر شده از سوی سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان یزد در تاریخ 28/11/1397 عملیات اجرایی نقشه برداری اکتشافی ژئوفیزیکی به روش مغناطیس سنجی و مقاومت سنجی (IP/RS) پهنۀ معدنی جدید D19 ، انجام و عملیات مذکور به اتمام رسیده و ادامه عملیات اکتشاف تفصیلی پهنه مذکور در دست اجرا می باشد..

دستیابی به تودۀ معدنی سنگ آهن معدن مذکور ، از بروزِ ریسک فقدان ذخیرۀ معدنی مناسب جلوگیری خواهد نمود. هزینه های سرمایه ای استفاده از این معدنِ به میزان 25,878 میلیارد ریال برآورد شده است.

- طرحِ احداثِ نیروگاه خورشیدی :

شرکت نسبت به احداث یک واحد نیروگاه 10 مگاواتی خورشیدی ، به عنوان پایلوت، در جوار نیروگاه 500 مگاواتی سیکل ترکیبی خود در مجتمع صنعتی ، اقدام و اجرای طرح مذکور در سال جاری به اتمام خواهد رسید. هزینه سرمایه گذاری در طرح فوق حدودا به میزان 7 میلیون یورو خواهد بود. سهم ساخت داخل تجهیزات طرح یاد شده ، با توجه به بومی سازی به عمل آمده 40% می باشد.

توسعه نیروگاه مذکور به میزان 100 مگاوات ، به صورت مستقل و یا مشارکت با سایر شرکتها پیش بینی شده است.

کلیۀ تجهیزات خارجی از جمله پانل های خورشیدی ، سیستم ردیاب و کابل های DC خریداری و به گمرک یا محل اجرای طرح تحویل شده است.

- طرحِ احداثِ کارخانه گندله سازی شماره 2 :

با توجه به برنامه ریزی های قبلی ، شرکت احداث کارخانه جدید گندله سازی به ظرفیت 5 میلیون تن در سال را هدف گزاری و عملیات تکمیلی اجرایی آن در سال 1399 تداوم خواهد یافت.

این کارخانه در محل مجتمع صنعتی شرکت قرار دارد.

هزینه سرمایه گذاری طرح فوق مشتمل بر 85 میلیون یورو و جمعا به میزان 26,771 میلیارد ریال برآورد شده است.

- طرحِ احداثِ کارخانه فروآلیاژها :

طرح احداث کارخانه تولید فروآلیاژها (فرومنگنز پرکربن و فروسیلیکومنگنز) با ظرفیت 50 هزار تن در سال و با سرمایه گذاری 20 میلیون یورو، از جمله طرحهای شرکت در سال 1399 می باشد.

- تامین سنگ آهن پایدار برای فعالیتهای جاری و توسعه فعالیتها :

شرکت معدنی و صنعتی چادرملو علاوه بر فعالیتهای معدنی مربوط به آنومالی D19 ، خرید سنگ آهن از سایر شرکتها را عملیاتی نموده و در آینده نسبت به توسعه این عملیات اقدام خواهد نمود.

شرکت ، مشارکت در سرمایه گذاری و یا تملیک معادن سنگ آهن جدید را در برنامه های خود پیش بینی نموده است. در همین راستا ، واحد اکتشافات در شرکت ایجاد و نسبت به پیگیری طرح های مربوط اقدام می نماید.

- مشارکت در ایجاد کارخانه های کنسانتره و گندله :

برای احداث کارخانه های کنسانتره و گندله به ظرفیت 4 میلیون تن در سال ، موضوع تاسیس شرکت جدید با سایر مشارکین در سال 1399 مطالعه شده و فعالیت شرکت جدید به زودی آغاز خواهد شد.

- تمهید تسهیل در زیرساخت های حمل و نقل ریلی :

شرکت معدنی و صنعتی چادرملو برای تامین پایدار و مطمئن زیرساختهای حمل و نقل ریلی ، موضوع ایجاد شرکت حمل و نقل ریلی برای حمل مواد اولیه و محصولات را در دستور کار خود قرار داده است.

- مشارکت در افزایش سرمایه شرکتهای سرمایه پذیر :

به موجب مصوبه هیات مدیره شرکت ، موضوع مشارکت در افزایش سرمایه شرکتهای سرمایه پذیر همواره مورد توجه مدیریت بوده است. شرکتهای سرمایه پذیر عمدتا در زمینه های معدن و صنایع معدنی وابسته ، تامین و انتقال آب و تامین مالی فعالیت می نمایند. طی سال 1398 مبلغ 11,377 میلیارد ریال بابت مشارکت در افزایش سرمایه شرکتهای سرمایه پذیر ، پرداخت شده است.

- مشارکت در بهره برداری از معادن سنگ آهن استرالیا و احداث کارخانه های تولید کنسانتره به میزان 5/12 میلیون تن :

شرکت معدنی و صنعتی چادرملو به همراه شرکت معدنی و صنعتی گل گهر و شرکت فکور صنعت و هرکدام با مشارکت به میزان 33 درصد موضوع سرمایه گذاری در استفاده از ذخائر سنگ آهن کشور استرالیا و تولید 5/12 میلیون تن کنسانتره را پیگیری و حق السهم مشارکین ، مطابق برنامۀ زمانبندی پرداخت شده است.

سرمایه گذاری مشارکین در بهره برداری از معدن و تا پایان فاز 1 که کارخانه 5 میلیون تنی کنسانتره به بهره برداری خواهد رسید ، به میزان 88 میلیون دلار آمریکا پیش بینی شده است.

برای اجرای فاز 1 و فازهای 2 و 3 معادل 85 درصد مجموع سرمایه گذاری که محدود به مبلغ 960 میلیون دلار آمریکا می باشد ، از تسهیلات فاینانس کشور استرالیا استفاده خواهد شد.

وی افزود : طی سال 1398 بهای تمام شده دارائیهای ثابت شرکت به میزان 4,530 میلیارد ریال افزایش یافته است.و هیات مدیره شـرکت با توجه به نیـاز نقـدینگی اجرای طرح ها و فعالیتهای اشاره شده ، در آینده نزدیک نسبت به ارائه برنامه افزایش سرمایه از مبلغ 67 هزار میلیارد ریال بهحداقل 100 هزار میلیارد ریال ، اقدام خواهد نمود.

مدیر عامل چادرملو در ادامه سخنرانی خود در مجمع عمومی به طرحها و فعالیتهای سرمایه ای بلند مدت آتی اشاره کرد و افزود :

موضوع احداث کارخانه های گندله ، آهن اسفنجی ، فولاد و تأسیسات زیربنایی در منطقۀ آزاد تجـاری مُکران واقع در شهرستان چابهار (با مشارکت شرکتهای معدنی و صنعتی چادرملو و گل گهر ، فولاد مبارکه) از برنامه های بلند مدت شرکت می باشد.

همچنین در راستای مصوبات هیأت مدیره و در جهت مشارکت با بخشهـای خصوصی، این شرکت اقدام به مشارکت در سرمایۀ شرکت آهن و فولاد غدیر ایـرانیان بـه میزان 30 درصد ، شـرکت آهـن و فولاد ارفع به میزان 44 درصد ، شـرکت صنـایع آهـن و فولاد سَرمد اَبرکوه به میزان 65 درصد ، شرکت فولاد شاهرود به میزان 35 درصد و شرکت کاوند نهان زمین به میزان 29 درصد سهام ، نموده است.

این شرکت در اجرای طرح احداث کارخانۀ تولید الکترود گرافیتی با ظرفیت 30 هزار تن در سال ، به میزان 36 درصد در سهام شرکت نوین الکترود اردکان ، مشارکت نموده و شرکت فوق در مرحله قبل از بهره برداری می باشد.

سود سهام سرمایه گذاریها در سال 1398و به میزان 6,566 میلیارد ریال ، عمدتاً مربوط به شرکت های آهن و فولاد ارفع ، آهن و فولاد غدیر ایرانیان و شرکت تأمین سرمایه امید می باشد. لازم به ذکر است با توجه به ترتیب برگزاری مجامع شرکت های آهن و فولاد ارفع و غدیر ایرانیان سود عملکرد دو سال شرکتهای فوق در درآمد سال 1398 ارائه شده است.

مشارکت در شرکت تأمین و انتقال آب خلیج فارس :

در اجرایِ مصوبۀ مورخ 12/5/1392 هیئت مدیرهِ شرکت، مقرر گردید، شرکت معدنی وصنعتی چادرملو با خرید 20 درصد سهام شرکت تامین و انتقال آب خلیج فارس، جهت اجرای طرح انتقال آب از خلیج فارس به صنایع معدنی کشور، مشارکت نماید. در حال حاضر میزان مشارکت در سهام شرکت مذکور ، معادل 22/22 درصد می باشد.

شرکت تامین و انتقال آب خلیج فارس در تاریخ 15/4/92 به شمارۀ 440907 با سرمایه 3,000 میلیارد ریال ثبت و در حال حاضر سرمایه ثبت شده به مبلغ 40,000 میلیارد ریال می باشد. افزایش سرمایه شرکت تا مبلغ 60,000 میلیارد ریال در مجمع عمومی فوق العاده تصویب و در حال تامین می باشد.

موقعیت طرح در استان های هرمزگان، کرمان و یزد واقع و مسیر اجرای طرح، از بندرعباس آغاز و پس از عبور از شهرهای سیرجان و کرمان، به شهرستان اردکان منتهی می شود.

هـدف از اجرای طرح ، شیرین سازی و انتقال آب نمک زدائی شده جهت تأمین بخشی از نیـازها و مصارف آب مجتمع هـای تـولیدی در حـال بهره برداری و طرح های توسعه شرکتهایگل گـهر ، مـس سرچشمه و چادرمـلو و... می باشد.

برای اجرای طرح انتقال آب ، مبلغ 110,000 میلیارد ریال ، هزینه پیش بینی شده است. هزینه انجام شده در مجموع طرح فوق و تا پایان سال 1398 بالغ بر 81,458 میلیارد ریال (شامل 243 میلیون یورو) می باشد.

طرح آب رسانی از بندرعباس به مسیرهای تعیین شده ، در سه بخش اجراء می گردد :

بخش اوّل طرح ، از بندرعباس تا مجتمع معدنی و صنعتی گل گهر، بطول حدود  303  کیلومتر، شامل خط انتقال لوله به قطر 1,600 میلیمتر و با ظرفیت انتقال 4 مترمکعب در ثانیه بوده و پیشرفت فیزیکی این بخش تا پایان سال 1398 به میزان 95 درصد  ، خاتمه عملیات خرداد ماه سال جاری و مبلغ هزینه شده دراین بخش به مـیزان 39,555 میلیارد ریال می باشد.

بخش دوم طرح ، از مجتمع معدنی و صنعتی گل گهر، تا مجتمع مس سرچشمه بطول حدود  154  کیلومتر، شامل خط انتقال لوله به قطر 1,300 میلیمتر و با ظرفیت انتقال 7/2 مترمکعب در ثانیه بوده و پیشرفت فیزیکی این بخش تا پایان سال 1398 به میزان 82 درصد ، خاتمه عملیات شهریور ماه سال جاری و مبلغ هـزینه شده در این بخش به میزان 13,627 میلیارد ریال ، می باشد.

بخش سوم طرح ، از مجتمع مس سرچشمه تا مجتمع صنعتی شرکت معدنی و صنعتی چادرملو (محل مجتمع صنعتی) بطول360 کیلومتر و سپس150 کیلومتر تا مجتمع معدنی چادرملو می باشد. خط انتقال لوله به قطر 1,300 میلیمتر و900 میلیمتر با ظرفیت انتقال 5/1 مترمکعب بر ثانیه پیش بینی شده  است . پیشرفت فیزیکی این بخش تا پایان سال 1398 به میزان 82 درصد ، خاتمه عملیات آذر ماه سال جاری و مبلغ هـزینه شده در این بخش به میزان 11,866 میلیارد ریال می باشد.

همچنین عنوان می دارد ، عملیات طرح احداث تاسیسات یک واحــد آب شیرین کن ، به عنوان فاز اول و از 3 فاز پیش بینی شده ، در شهرستان بندر عباس اجرایی شده است. پیشرفت فیزیکی تاسیسات یاد شده ، برای تولید روزانه 600 هزار متر مکعب آب ، در پایان سال 1398 به میزان 90 درصد ، خاتمه عملیات خرداد ماه سال جاری و مـبلغ هزینه شده در ایـن قســمت به مــیزان 16,410 میــلیارد ریال  می باشد.

منابع تأمین مالی طرح یاد شده ، شامل آورده سهامداران ، اخذ تسهیلات بانکی و وام ارزی صندوق توسعه ملّی می باشد.

تقی زاده در خاتمه اظهار امیدواری کرد، با تصویب عملکرد هیأت مدیره شرکت و صورتهای مالی سال 1398، هیأت مدیره شرکت بتواند در سالِ جاری نیز همچون گذشته به روند موفقیت ها ادامه داده و در جهت صیانت از منافع سهامداران محترم و مشارکت در پیشرفت صنعتی کشور، گامهای مؤثری بر دارد.

وی همچنین از طرف هیأت مدیره شرکت، از کلیۀ همکاران  بخش های امانی، پیمانکاران و سازندگانِ داخلی لوازم ، قطعات، ماشین آلات و تجهیزات که نقش عمده ای در موفقیت های شرکت داشته اند قدردانی نموده و ابراز امیدواری کرد امیدواریم در اجرایِ برنامه های آتی، همچون گذشته از رهنمودها و مساعدتهای اعضاء محترم مجمع عمومی و تشریک مساعی کلیۀ سازمانها و مؤسساتی که با ارائه خدماتِ خود بنحوی در اجرایِ برنامه های تولیدی شرکت سهیم، می باشند برخوردار باشیم.

 

2

 

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
دانلود فایل
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied