شمانیوز
شما نیوز

قیمت روز سهام عدالت 6 تیر

قیمت روز سهام عدالت 6 تیر 99 را در خبر زیر می‌توانید ببینید. ارزش روز ترکیب دارایی‌های سهام عدالت میلیون تومانی به بیش از ۲۵ میلیون تومان رسید.

قیمت روز سهام عدالت 6 تیر

سهام عدالت طرحی که در سال 1384 توسط دولت وقت به اجرا در آمد. در طرح سهام عدالت به اقشار خاصی از جامعه سبد سهمی متشکل از 60 شرکت و کارخانه دولتی تعلق گرفت. اصلی ترین هدف واگذاری سهام عدالت کمک به اقشار کم درآمد بود.تا سال گذشته این سهام عدالت قابلیت معامله نداشتند ولی در سال گذشته با موافقت رهبر انقلاب اسلامی این امکان فراهم شد و افراد می توانند پس از آزادسازی سهام شان نسبت به خرید و فروش آن اقدام کنند.

 

آزادسازی سهام به چه معناست؟

اولین سود سهام عدالت در حدود سه سال پیش به حساب سهامداران واریز شد و وظیفه مدیریت این سهام ها بر عهده شرکت های تعاونی استانی قرار داشت و امکان تغییر این سیستم از طرف سهامداران فراهم نبود . از زمان اجرایی شدن طرح آزادسازی سهام های عدالت دو امکان برای سهامداران فراهم شده است .

اول آنکه روش غیرمستقیم را برای مدیریت سهام عدالت خود انتخاب کنند و همچنان اداره سهام عدالت و واریز سود بر عهده شرکت های تعاونی استانی قرار داشته باشد . برای انتخاب روش مدیریت غیر مستقیم سهام عدالت نیازی به انجام هیچ اقدامی از جانب سهامداران وجود ندارد .

دومین راهی که پیش روی سهامداران عدالت قرار دارد انتخاب روش مستقیم برای مدیریت سهام می باشد . در این روش سهامدار ابتدا باید به سایت سهام عدالت به آدرس samanese.ir مراجعه کرده و سهام خود را آزاد سازد . از آنجا که امکان خرید و فروش سهام های عدالت صرفا در بازار بورس واوراق بهادار فراهم است ، سهامدار عدالت بعد از آزاد کردن سهام خود لازم است نسبت به دریافت کد بورسی اقدام کند .

سهام عدالت مرکب از سهام 36 شرکت بورسی و 13 شرکت غیربورسی است که ارزش کل پرتفو (ترکیب دارایی‌ها) که در سال 84 به مردم واگذار شد، در مجموع حدود 26 هزار میلیارد تومان بود که بعداز 14 سال ارزش آن به 588 هزار میلیارد تومان رسیده است.

اکثر کارشناسان و مسؤولان مرتبط با سهام عدالت بارها تأکید کردند سهام عدالت یک دارایی با ارزش است و گر چه دارندگان آن عمدتاً‌ از طبقات کم درآمد جامعه و یا با درآمد متوسط هستند و ممکن است نیاز مالی داشته باشند اما توصیه فراوان شده است که از فروش این سهام خودداری کنند و به جای آن از سود سالانه این سهام استفاده کنند.

 

قیمت روز سهام عدالت در جمعه 6 تیر 99 

ارزش روز برآوردی سبد یک میلیون تومانی سهام عدالت در روز جمعه 6 تیر 99  معادل حدود 25,000,000 میلیون تومان است.

ارزش روز برآوردی سبد ۵۰۰ هزار تومانی سهام عدالت حدود 125,000,000 میلیون تومان است.

ارزش روز سهام عدالت ۱ میلیون تومانی امروز پنجشنبه ۵ تیر ۹۹

 
منبع:راهبردمعاصر
 
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۴۵ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied