شمانیوز
شما نیوز

اختصاصی شمانیوز/ به همت اولین و بزرگترین اپراتور تلفن همراه ایران و خاورمیانه:

بزرگ‌ترین مرکز داده غرب و شمال غرب ایران با حضور آذری جهرمی افتتاح می‌شود

زرگ‌ترین مرکز داده غرب و شمال غرب ایران باحضور محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و محمدباقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی و به همت اولین و بزرگترین اپراتور تلفن همراه ایران و خاورمیانه افتتاح می‌شود.

بزرگ‌ترین مرکز داده غرب و شمال غرب ایران با حضور آذری جهرمی افتتاح می‌شود

به گزارش شمانیوز؛ بزرگ‌ترین مرکز داده غرب و شمال غرب ایران باحضور محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و محمدباقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی و به همت اولین و بزرگترین اپراتور تلفن همراه ایران و خاورمیانه افتتاح می‌شود.

 

دیتاسنتر تبریز به‌عنوان بزرگ‌ترین مرکز داده منطقه غرب و شمال غرب کشور در محیطی به مساحت ۳۰۰۰ مترمربع در سه‌طبقه با ظرفیت ۲۵۰ رک و قابل توسعه تا ۳۵۰ رک و با قابلیت نصب تعداد ۱۵۰۰ سرور فیزیکی و ۱۶۰۰ سرور مجازی در راستای توسعه و تکمیل زیرساخت‌های شبکه ملی اطلاعات فردا (یکشنبه 8تیرماه)به بهره‌برداری می‌رسد.

 

گفتنی است، آیین افتتاح بزرگ‌ترین مرکز داده غرب و شمال غرب ایران به همراهی جمعی از مدیران ارشد شرکت ارتباطات سیار ایران (همراه اول) افتتاح خواهد شد ضمن آنکه مقرر است در این مراسم شاهد حضور محمد باقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی باشیم با چنین تفاسیری می توان گفت قالیباف پس از انتصاب به ریاست خانه ملت،‌ در نخستین مراسم رسمی حضور خواهد یافت.

 

شرکت ارتباطات سیار ایران(همراه اول) با توجه به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر توسعه شبکه ملی اطلاعات و استقلال شبکه داخلی، و به منظور غنی تر کردن فضای شبکه داخلی کشور، حرکت نوینی را در راستای توسعه فضای دیجیتال کشور آغاز کرده است.

 

بر اساس این گزارش، وزیر ارتباطات در روزهای گذشته در توییتی از افتتاح  بزرگترین دیتاسنتر (مرکز داده) غرب و شمال غرب کشور که توسط همراه اول توسعه و پیاده‌سازی شده خبر داد و اعلام کرد که افتتاح این دیتاسنتر موجب افزایش پایداری زیرساخت های مراکز داده و افزایش ظرفیت خدمات ابری خواهد شد.

 

با توجه به اینکه امروزه با ظهور سرویس‌های جدید و در مسیر حرکت به سمت شبکه‌های نسل آینده، مراکز داده، با افزایش ضریب پایداری، پایین آوردن میزان تاخیر در دسترسی به شبکه، قابلیت اطمینان بسیار بالا، مقیاس‌پذیری و امکان توسعه سریع برای سرویس‌های جدید، دسترسی سریع‌تر به محتوای تولید داخل و ایجاد زیرساخت‌های ابری برای مصارف اختصاصی و عمومی و توزیع متوازن ترافیک، در تحقق اهداف تحول دیجیتال در کشور در شبکه ملی اطلاعات نقش بی‌بدیلی دارند می توان اذعان داشت که راه‌اندازی این مرکز گام مهم دیگری در توسعه و تکمیل شبکه ملی اطلاعات است.

 

تقویت زیرساخت‌های خدمات متنوع مخابراتی و فناوری اطلاعات، ایجاد زیرساخت‌های خدمات ابری، کمک با ارتقا و پایداری شبکه و خدمات همراه اول در غرب و شمال غربی کشور، توزیع متوازن ترافیک شبکه در غرب و شمال غرب کشور، اتصال به مرکز تبادل اینترنت و تقویت چرخه محتوا، کمک به ایجاد خدمات ارتباطی در روستاها و هوشمند سازی مدارس، ایجاد بستر مناسب برای شرکت‌های تأمین‌کننده خدمات شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها را می توان از جمله اهداف این مرکز توسط توسط شرکت ارتباطات سیار ایران عنوان کرد.

 

گزارش: معصومه افلاکی

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied