شمانیوز
شما نیوز

مدیرعامل و نائب رئیس هیئت مدیره شرکت سیمان فارس و خوزستان:

عرضه اولیه شرکت سیمان تامین که با نماد سیتا وارد بازار سرمایه خواهد شد

مهندس هوشیاری درخصوص جزئیات عرضه اولیه شرکت سیمان تامین گفت : عرضه اولیه شرکت سیمان تامین که با نماد سیتا وارد بازار سرمایه خواهد شد تاثیرات بسیاری بر بازار سیمان خواهد گذاشت و باعث شفاف سازی پرتفوی می شود.

عرضه اولیه شرکت سیمان تامین که با نماد سیتا وارد بازار سرمایه خواهد شد

به گزارش خبرنگار شمانیوز؛ مهندس حمیدرضا هوشیاری، مدیرعامل و نائب رئیس هیئت مدیره شرکت سیمان فارس و خوزستان در نشست خبری امروز خود اظهارداشت: قیمت سیمان که یکی از محوری ترین محصولات در صنعت ساخت و ساز است در کشور بسیار پایین است و باید به جایگاه اصلی خودش برسد.

 

مهندس هوشیاری گفت: شرکت سیمان فارس و خوزستان با بیش از شش دهه فعالیت، یکی از قدیمی ترین و بزرگترین گروه تولیدکننده سیمان در کشور و منطقه است که با دارا بودن ۳۳ شرکت فرعی زیر مجموعه در صنعت سیمان و صنایع وابسته به سیمان در حال فعالیت می باشند.

 

مدیرعامل و نائب رئیس هیئت مدیره شرکت سیمان فارس و خوزستان ادامه داد: شرکت در سال ۱۳۲۹ با سرمایه گذاری مشترک سازمان برنامه و شرکت سهامی سیمان شیراز با سرمایه اولیه ۲۰۰ میلیون ریال تأسیس و به نام «شرکت سهامی سیمان فارس» به ثبت رسید. در سال ۱۳۳۲ از شیراز به تهران انتقال یافت. در سال ۱۳۳۴ کارخانه سیمان شیراز با ظرفیت اسمی روزانه ۲۰۰ تن شروع به بهره برداری نمود. در سال ۱۳۳۹ کارخانه سیمان دورود با ظرفیت اسمی ۶۰۰ تن در روز از سازمان برنامه خریداری گردید و بتدریج با خرید و احداث کارخانجات جدید و توسعه کارخانجات قبلی بر حجم ظرفیت تولیدی خود افزود. در سال ۱۳۴۲ رسماً به «شرکت سهامی سیمان فارس و خوزستان» تغییرنام یافت. سهام شرکت در دیماه ۱۳۵۴ در سازمان بورس اوراق بهادار تهران پذیرفته شد.

 

هوشیاری بیان داشت: شرکت سیمان فارس و خوزستان در عرصه صنعت سیمان بزرگترین تولید کننده در خاورمیانه است. در این راستا با تبدیل آخرین واحد تابعه (سیمان آبیک) به شرکت مستقل در سال مالی ۸۲-۸۱ شرکت عملاً به شرکت مادر تخصصی در صنعت سیمان تغییر یافت، درآمد عملیاتی این شرکت از شرکتهای تابعه در صنعت سیمان یا زنجیره تولید این صنعت (مادر تخصصی) همراه با کنترل مؤثر تأمین می شود.

 

وی اضافه کرد: در حال حاضر ۱۷شرکت سیمانی تحت مدیریت شرکت سیمان تامین است و یکی از بازیگران اصلی در تامین سیمان کشور را دارد.

 

مدیرعامل شرکت سیمان فارس و خوزستان به رتبه بندی های شرکت سیمان فارس و خوزستان اشاره کرد و اظهار داشت: ایران هفتمین شرکت تولید کننده دنیا است . شرکت سیمان تامین هم در زمینه تولید سیمان دارای رنکینگ جهانی چهاردهم و شرکت سیمان فارس و خوزستان هم رتبه پانزدهم جهانی را دارا می باشد.

 

مهندس هوشیاری درخصوص جزئیات عرضه اولیه شرکت سیمان تامین گفت : عرضه اولیه شرکت سیمان تامین که با نماد سیتا وارد بازار سرمایه خواهد شد تاثیرات بسیاری بر بازار سیمان خواهد گذاشت و باعث شفاف سازی پرتفوی می شود. در سال مالی ۱۳۹۸ ،هلدینگ به چهار برابر سوددهی رسید و قرار است مجمع سال مالی ۱۳۹۹ هم در هفته دیگر برگزار شود.تخمین زده می شود با عرضه ۱۵درصد سیتا حدود سه میلیون نفر سهامدار خواهند شد و باعث بالارفتن جذابیت در این بازار می شود.همچنین ظرف دو تا سه ماه آینده فرآیند بورسی شدن سیمان آبیک انجام و این اتفاق باعث خواهد شد ارزش افزوده سیمان فارس خوزستان و سیمان تامین بیشتر شود .

 

مدیرعامل شرکت سیمان فارس و خوزستان در پاسخ به سوال فکراقتصادی مبنی بر اینکه صادرات کلینکر به چه صورت است گفت: خیلی از کشورهای تولید کننده سیمان در جهان از واردات کلینکر استقبال و کوره های خود را خاموش کردند و برایشان به صرفه تر است تا از صادرات کلینکر بهره ببرند .صادرات کلینکر ما به کشورهایی همچون افغانستان،چین، آفریقا و کشورهای جنوب خلیج فارس به صورت فله و کیسه ای انجام می شود.

 

هوشیاری به افزایش قیمت کلینکر اشاره کرد و افزود: در انجمن سیمان بحث هایی در خصوص افزایش قیمت کلینکر صورت گرفته است و در تیرماه ۹۸ پایه صادراتی را بالا و به ۱۸دلار رساندیم .

 

وی با اشاره به نگرانی‌هایی درباره افزایش قیمت سیمان و اثرگذاری آن در قیمت مسکن گفت: تاثیر سیمان در بخش ساختمان ۱/۰ درصد است و باعث افزایش قیمت‌ها نمی‌شود. اگر متوسط قیمت تولید هر متر مربع را ۴ میلیون در نظر بگیریم، تاثیر سیمان در این بخش ۳۶ هزار تومان است  و بسیار ناچیز است و سیمان باید به جایگاه اصلی خودش برسد.

 

مدیرعامل شرکت سیمان فارس و خوزستان همچنین در پاسخ به سوال دیگر فکراقتصادی مبنی بر بهره مندی از استارت آپ ها در هلدینگ اظهار داشت: در هلدینگ شرکت دانش بنیان تحقیق و توسعه صنعت سیمان وجود دارد که فعالیتی از جنس دانش بنیان است و برای فعالیت های تحقیقاتی و مارکتینگ و تجارت الکترونیک از آن استفاده می کنیم. همچنین پروژه شمس که اولین بار شکل و عملیاتی شده است و نیز هلدینگ دارای اپلیکیشنی برای فروش آنلاین سیمان هم می باشد.

 

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied