شمانیوز
شما نیوز

با هدف مشارکت در سرمایه گذاری خط دوم سنگان- بافق و حمل مواد معدنی و محصولات سنگان

شرکت تامین و توسعه زیرساخت های شرق با راه آهن،‌ تفاهمنامه امضا می کنند

رئیس هیات عامل ایمیدرو ضمن اعلام اینکه بیش از 80 درصد ظرفیت حمل ریلی کشور در اختیار بخش معدن و صنایع معدنی است، گفت: با احداث خط دوم سنگان – بافق، بیش از 20 میلیون تن ماده معدنی از این مسیر ریلی به شرکت های معدن و صنایع معدنی کشور منتقل می شود.

شرکت تامین و توسعه زیرساخت های شرق با راه آهن،‌ تفاهمنامه امضا می کنند

به گزارش شمانیوز به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو)، خداداد غریب پور امروز در جلسه هماهنگی امضای تفاهم نامه خط دوم سنگان – بافق که با حضور سعید رسولی مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران سخن می گفت، افزود: ایمیدرو، ۹ میلیارد یورو به ایجاد زیربناها در بخش معدن و صنایع معدنی اختصاص داده است.

 

وی افزود: سالانه حدود یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تن عملیات معدنکاری داریم و وجود ۴۵۰ میلیون تن ماده معدنی، حاکی از این است که بیشترین کاربر حوزه ریلی، معدن و صنایع معدنی است.

 

غریب پور با اشاره به تفاهم نامه های همکاری بین شرکت های معدن و صنایع معنی (با راهبری ایمیدرو) و وزارت راه و شهرسازی، گفت: احداث باند دوم جاده تربت – سنگان به طول ۱۵۰ کیلومتر اتوبان (سرمایه گذاری ۸۶۰ میلیارد تومان)، احداث اتوبان بین منطقه ویژه اقتصادی لامرد به پارسیان به طول ۴۵ کیلومتر(سرمایه گذاری۶۰۰ میلیارد تومان) و همچنین احداث خط ریل سنگان –تربت حیدریه- جندق- بافق (برآورد هزینه بالغ بر ۸ هزار میلیارد تومان) از جمله طرح های همکاری بین شرکت های معدن و صنایع معدنی (با راهبری ایمیدرو) و وزارت راه و شهرسازی است.

 

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه این خط ریلی، یک مگاپروژه محسوب می شود، افزود: خط ریلی جدید عمدتا برای حمل ماده معدنی است و با توجه به اینکه در سنگان برنامه تولید ۱۷ میلیون تن کنسانتره و ۱۵٫۵ میلیون تن گندله سنگ آهن هدفگذاری شده، احداث این خط، یک ضرورت برای این حوزه خواهد بود.

 

انتقال ۲۰ میلیون تن ماده معدنی از مسیر ریلی سنگان

 

رئیس هیات عامل ایمیدرو با بیان اینکه با احداث این مسیر، بیش از ۲۰ میلیون تن ماده معدنی از سنگان حمل خواهد شد، گفت: از طریق خط ریلی فوق، محصولات سنگان به شرکت های فولاد خراسان، فولاد خوزستان، فولاد مبارکه، فولاد کاوه جنوب و همچنین ۲ میلیون تن سنگ دانه بندی به ذوب آهن ارسال خواهد شد.

 

سنگان – بافق؛ شاخص ترین خط ریلی کشور

در ادامه این جلسه سعید رسولی مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه احداث خط ریلی سنگان- بافق اقتصادی است، گفت: راه آهن جمهوری اسلامی ایران برای اقتصادی کردن سرمایه گذاری ها در خطوط ریلی، از مجلس شورای اسلامی مجوزهای قانونی با تمرکز بر حمایت از سرمایه گذاری ها اخذ کرده است.

 

رسولی افزود: خط ریلی، مسیر سنگان – بافق، به عنوان شاخص ترین خط ریلی کشور مطرح خواهد شد.

 

وی گفت: طی روزهای آتی آیین امضای تفاهم نامه احداث این خط، با حضور وزیر راه و شهرسازی و دیگر مقامات عالی کشور به امضا می رسد.

 

تفاهم نامه سرمایه گذاری و حمل ریلی در سنگان

قرار است به زودی شرکت تامین و توسعه زیرساخت های شرق با شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران، تفاهمنامه “مشارکت در سرمایه گذاری خط دوم راه آهن سنگان-تربت حیدریه-جندق-بافق” و “حمل ریلی مواد اولیه معدنی و محصولات صنایع معدنی سنگان”، امضا کنند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied