شمانیوز
شما نیوز

افزایش ضریب محصولات میانی فولاد معدنی ها را سودآورتر می کند

بازدهی شرکت های معدنی با همین ضریب قیمت محصولات کنسانتره و گندله در سال های اخیر سودآوری عالی برای شرکت گهرزمین به همراه داشته و اگر این ضریب افزایش یابد می تواند سودآوری این شرکت ها را افزایش دهد و در مقابل حاشیه سود شرکت های فولادی به شدت کاهش یابد.

افزایش ضریب محصولات میانی فولاد معدنی ها را سودآورتر می کند

به گزارش شمانیوز به نقل از خبرگزاری موج، وزارت صنعت، معدن و تجارت به زودی ضریب قیمت محصولات کنسانتره و گندله به نسبت قیمت فولاد خوزستان را تعیین می کند و درصورتی که ضریب افزایش بالایی داشته باشد می تواند در بازار تغییرات محسوسی ایجاد کند و میزان سودآوری شرکت های معدنی را بالا ببرد و در مقابل سودآوری شرکت های پایین دستی یا تولیدکننده فولاد را کاهش دهد. 

 

در حال حاضر با همین ضریب قیمت درآمد شرکت های معدنی بسیار مناسب است، برای نمونه رشد بازدهی شرکت گهر زمین در ۴ سال گذشته افزیشی ۴ برابری داشته و با توجه به بازار پیش بینی می شود با همین ضریب در صورتی که عملکرد بهتری داشته باشد سودآوری شرکت هم رشد قابل ملاحظه ای خواهد داشت. چراکه آمارها روند صعودی تولید شرکت را نشان می دهد. 

2

در واقع براساس عملگرد کگهر در سال مالی ۹۸ میزان تولید سنگ آهن دانه‌بندی‌ شده آن هفت میلیون و ۹۰۸ هزار و ۲۵۰ تن بوده که در مقایسه با در سال مالی ۹۷ که پنج میلیون و ۳۱۲ هزار و ۶۱۲ تن تولید داشته رشدی ۴۸.۸۵ درصدی داشته‌ است. همچنین تولید کنسانتره این شرکت در سال ۹۵ یک میلیون و ۹۲۳ هزار تن بوده که در سال ۹۸ بیش از چهار میلیون و ۵۰۰ هزار تن رسیده است.

 

شرکت گهر زمین در این سال ها، رکوردهای خوبی در بخش تولید به جای گذاشته که می تواند آینده روشنی را برای سهامداران این شرکت رقم بزند، برای نمونه حاشیه سود گهر زمین «ب» در ۴ سال گذشته بیش از ۵۰ درصد رشد داشته و حاشیه سود آن از ۳۶ درصدی به ۵۴ درصد رسیده است.

 

وقتی بازدهی شرکت های معدنی را در سال های اخیر مورد بررسی قرار دهید شاهد سودآوری عالی شرکت گهر زمین خواهیم بود، به طوری که بازدهی این شرکت در 4 سال گذشته ۴ برابر شده و ۲۰ درصدی در سال ۱۳۹۵ به بازدهی ۷۶ درصدی در سال ۹۸ رسیده است.

 

این معدن در سال مالی ۹۸-۹۷ به صورت تقریبی ۲۰.۶ میلیون تن سنگ‌آهن داشته که 3 میلیون و ۵۲ هزار و ۵۵۹ تن معادل ۱۷.۵ درصد نسبت به دوره مشابه سال مالی ۹۶-۹۷ رشد داشته و میزان تولید سنگ آهن دانه‌بندی‌شده در سال ۹۷، ۵ میلیون و ۳۱۲ هزار و ۶۱۲ تن و در سال مالی ۹۸ حدود ۷ میلیون و ۹۰۸ هزار و ۲۵۰ تن بوده که ۴۸.۸۵ درصد رشد تولید داشته‌ است. همچنین تولید کنسانتره در همین مدت از یک میلیون و ۹۲۳ هزار تن به بیش از ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تن در سال ۹۸ رسیده است.

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج،  تغییر ضریب قیمت کنسانتره و قیمت گندله در زنجیره فولاد می تواند تاثیر بسزایی در قیمت سایر نهاده های شرکت های فولادسازی داشته باشد و سودآوری شرکت های فولادی را به شدت تحت تاثیر قرار دهد تا جایی که ممکن است در قیمت محصولات نهایی ایجاد التهاب کند یا توسعه در بخش فولادسازی کشور را مختل کند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied