شمانیوز
شما نیوز

تاکید مدیرعامل صدرتامین:

بیشتر اکتشافات سنگ آهن را ذوب آهن اصفهان انجام داده است

ذوب آهن اصفهان که اکثر اکتشافات سنگ آهن را انجام داده است مجبور است سنگ آهن مورد نیاز خود را از واسطه خریداری کند.

بیشتر اکتشافات سنگ آهن را ذوب آهن اصفهان انجام داده است

به گزارش شمانیوز به نقل از معدن نیوز، ذوب آهن اصفهان که اکثر اکتشافات سنگ آهن را انجام داده است مجبور است سنگ آهن مورد نیاز خود را از واسطه خریداری کند. 

مدیر عامل هلدینگ صدر تأمین با اعلام مطلب فوق، در خصوص چالش های پیش روی ایــن هلدینگ، گفت: در آغــاز فعالیت خود در این مجموعه دیده شــد که شــرکت ها معدن نداشته و بیشتر به  ســمت فرآوری حرکت کرده بودند. اما اکنون با هزینه های هنگفت به صورت کاملا داخلی معدن دارند. ذوب آهن اصفهان که بیشترین  اکتشافات ســنگ آهن در کشــور را انجام داده اکنون مجبور است سنگ آهن مورد نیاز خود را از واســطه خریداری کند. البته دولت سیاست هایی را برای تعرفه سنگ آهن انجام داد، اما باز هم به جای  فروش به تولیدکننده داخلی راهی بازارهای صادارتی می شود. این در حالی است که اگر مجموعه ذوب آهن خود معدن داشت گرفتار این موضوعات نبود. 

غلامرضا سلیمانی با اعلام این که در سال گذشته دولت یک میلیون  و 700 هزار تن سهمیه سنگ آهن برای ذوب آهن اصفهان، تعریف کرد، اظهار داشت: اما خواسته ما این است که یک محدوده خوب و  پتانسیل دار برای اکتشــاف به نام ذوب آهن اصفهان بدهند تا آنها در آینده گرفتار تأمین مواد اولیه برای تولید خود نباشند.

مدیرعامل شرکت ســرمایه گذاری صدر تأمین با اعلام اینکه اکثر  سنگ آهنی ها خودشان کارخانه دارند، گفت: ما به دنبال این هستیم  که اکثر شرکت ها خودشان معدن داشته باشند. 

ســلیمانی دیگر مشکلات بخش معدن کشــور را به روز نبودن  تکنولوژی ها عنوان کرد و اظهار داشت: در حال حاضر ما از اکتشاف تا استخراج به دنبال شتاب دهنده ها هستیم تا بتوانیم بخش دانش بنیان کشور را کمک کنیم. اما واقعیت این است که تکنولوژی در دنیا در حوزه معدن خیلی پیشرفت کرده، اما بخش معدن در کشور ما به دلیل عدم توجه کافی، فاصله زیادی با دنیا دارد. 

وی با اعلام این که حدود 96 درصد معادن در ایران معادن کوچک هستند، تصریح کرد: یکی از اشکالات معادن کوچک پایین بودن ظرفیت آنها است. معدن داران قســمت های خوب مواد معدنی را  برداشت و ساختار معدن را به هم ریخته اند. معدن دار باید همزمان  با استخراج، کشف هم داشــته باشد و گرنه ســاختار معدن به هم  میخورد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied