شمانیوز
شما نیوز

نقش شعب بانکها در مقابله با شیوع ویروس منحوس کرونا

با توجه به اجباری شدن استفاده از ماسک در مکان‌های عمومی فرصت باقیست ، صنعت بانکداری نیز مانند بسیاری از بخش های دیگر آمادگی خود را برای بالا بردن این برنامه آغاز کرده اند .

نقش شعب بانکها در مقابله با شیوع ویروس منحوس کرونا

به گزارش شمانیوز به نقل از خبرنگار هیبنا ، طبق مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا از فردا تا 31 تیر ماه جاری استفاده از ماسک در مکان های عمومی اجباری است و به کسانی که از آن استفاده نکنند، ارائه خدمت نمی‌شود. حال بانک ها و شعب آنها، این روزها در اعمال این محدودیت ها جزء پیشقراولان این برنامه جدید محدودیتی دولت خواهند بود.

 

استفاده از ماسک و نیز رعایت فاصله اجتماعی نقش مهم و پیشگیرانه‌ای در کاهش آمار مبتلایان به ویروس کرونا دارد پس به نظر می رسد این اقدام می تواند شاه کلید قطع ویروس کرونا باشد.

 

صنعت بانکداری در تمام دنیا مانند بسیاری از بخش های دیگر تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا قرار گرفته است، بنابراین، این صنعت نیز به اتخاذ سیاست های جدید برای کاستن از تبعات شیوع این ویروس ملزم شده اند.

 

برخی کشورها برای کاستن از تبعات این ویروس، در اغلب شعب بانک ها اقدام به فاصله گذاری اجتماعی کرده و از مشتریان خواسته شده است که بدون ماسک وارد شعب نشده و از خودکارهای شخصی برای ثبت برخی مدارک مورد نیاز، استفاده کنند. پس یکی از مواردی که این روزها در برخی شعب به شدت باید به مشتریان تاکید شود این است که مشتریان بانکها از ماسک استفاده و از خودکارهای شخصی برای ثبت درخواست خود استفاده کنند.

 

*بانکها شاهراه انتقال ویروس کرونا هستند

اگر بخواهیم به موضوع شیوع ویروس کرونا یک مقدار ریزتر بنگریم باید گفت که بانک ها همواره در مسیر جریانات اقتصادی و اجتماعی کشور و شهروندان ، نقش اساسی ایفا می کنند. پس بانکها به واسطه حضور و درگیری مستمر و بسیار زیاد اقشار مختلف جامعه به یک شاهراه برای انتقال ویروس کرونا هستند.

 

در روزهایی که به دلیل شیوع ویروس کرونا اغلب کسب و کارها با اختلال مواجه شده اند شعب بانک ها در کنار سایر عوامل بیمارستانی و مدافعان سلامت به فعالیت خود با تمام مشکلات و تمام محدودیت ها ادامه می دهند تا بیشتر از این شاهد رکود اقتصادی و مشکل در کسب و کارها نشویم.

 

تاکید مسئولان وزارت بهداشت و ستاد ملی مبارزه با کرونا بر دوری از اجتماعات و پرهیز از رفتارهای پرخطر نشان می دهد که هر گونه اقدام در قطع زنجیره ویروس کرونا می تواند برای کشور مفید و مثبت باشد. یکی از گروههایی که این روزها با مردم در ارتباط هستند و در معرض بیماری می توانند قرار بگیرند شعب بانکها هستند. کارکنان نظام بانکی و به خصوص شعب بانکها برای جلوگیری از عدم وقفه در شریان های حیاتی و اقتصادی کشور باید این نکته را در نظر داشته باشند که علاوه بر مراقبت های ویژه از خود، از مشتریان بخواهند تمام موارد بهداشتی را به خوبی رعایت کنند.

 

یکی دیگر از مواردی که موجب انتقال ویروس کرونا در شعب بانکها می شود لمس اسکناس ها می تواند باشد. پس این نکته ضروری است که سروکار داشتن با اسکناس که شاید از اصلی ترین راههای انتقال ویروس به افراد محسوب می شود اسکناس است. حال این نکته ضروری است که کارکنان بانک ها این روزها باید از مشتریان بخواهند تا حد مقدور به سمت بانکداری الکترونیک حرکت کنند.

 

خودکار مشترک، فرم های بانکی و قرار گرفتن در فاصله نزدیک با افرادی که ممکن است به این ویروس مبتلا شده باشند و خودشان اطلاع نداشته باشند یا هنوز وخامت پیدا نکرده ؛ از جمله خطراتی است که کارکنان بانک ها در این روزها با آن مواجه اند و خدمات رسانی در این بخش به مردم می تواند سلامت فعالان عرصه بانکی کشور را به خطر بیاندازد. پس رعایت نکاتی ولو اندک می تواند به قطع زنجیره کرونا کمک کند.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied