شمانیوز
شما نیوز

با حضور مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس برگزار شد:

آغاز عملیات اجرایی پروژه hyco پتروشیمی کارون

عملیات اجرایی پروژه hyco پتروشیمی کارون با هدف خودکفایی این مجتمع در تامین مونوکسید کربن و هیدروژن آغاز شد.

آغاز عملیات اجرایی پروژه hyco پتروشیمی کارون

به گزارش شمانیوز به نقل از روابط عمومی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، در این آیین مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس به پروژه‌های در حال انجام شرکت‌های زیر مجموعه این هلدینگ اشاره‌ کرد و گفت: پروژه‌های مانند هایکو کارون می‌تواند به رفع گلوگاه‌های تولید به ویژه با تاکید بر استفاده از توان داخلی کمک کند.

جعفر‌ربیعی انجام پروژه هایکو توسط یک پیمانکار خوشنام ایرانی را از نقاط قوت این پروژه عنوان کرد و افزود: امیدواریم این پروژه در زمان مقرر تحویل شود و سال آینده به بهره‌برداری برسد و یکی از موانع اصلی بر سر راه پتروشیمی کارون ‌برداشته شود.

وی همچنین با اشاره به همراهی کامل پتروشیمی بندرامام به عنوان سهامدار پتروشیمی کارون در برداشته شدن موانع پیش‌روی این مجتمع، خاطر نشان کرد: ما این همراهی را قدر می‌دانیم و نتیجه این سهامداری خوب شراکت در سود این پروژه و نتیجه حاصل از آن خواهد بود.

مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس در پایان با اشاره به پروژه هایکو گفت: نباید اجازه دهیم مشکلات مانع رسیدن شرکت‌ها به ظرفیت حداکثری شود و باید با استفاده از توان داخل، با سرعت و با حفظ موارد ایمنی موانع پیش روی تولید شرکت‌ها برطرف شود و پروژه‌های لازم به بهره‌برداری برسد.

مدیرعامل پتروشیمی کارون نیز در این آیین اظهار داشت: اقدامات اولیه برای ساخت پروژه hyco در سالهای گذشته با بودجه ۵۰ میلیون یورو انجام و با گذراندن مراحل و رفع موانع و مشکلات امسال به مرحله اجرا رسید.

علیرضا صدیقی زاده با بیان اینکه با راه‌اندازی این پروژه سالانه ۳۵ هزار تن مونوکسید کربن و ۸ هزار تن هیدروژن تولید خواهد شد، افزود: با راه اندازی پروژه‌ هایکو در ضلع جنوب غربی شرکت پتروشیمی کارون، توان این پتروشیمی به ۱۰۰ درصد ظرفیت اسمی می‌رسد و شرکت می‌تواند در حاشیه سود مورد انتظار قرار بگیرد و علاوه بر رسیدن به تولید پایدار به خودکفایی در تامین این دو ماده مهم برای تولید محصول برسد.

مدیر عامل پتروشیمی کارون خاطر نشان کرد: هم اکنون این شرکت با ظرفیت ۶۵ تا ۷۰ درصد در سرویس است که بیشترین سهم کاهش تولید مربوط به مونوکسید کربن و هیدروژن است.

 

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied