شمانیوز
شما نیوز

رپرتاژ اگهی//

آموزش تار، کمانچه و سنتور بصورت تصویری و آنلاین

در این آموزش شما می توانید لیست آموزش های متنوع را مشاهده کنید. آموزش تار، آموزش کمانچه و آموزش سنتور از این دست آموزش ها هستند.

آموزش تار، کمانچه و سنتور بصورت تصویری و آنلاین

جهان بی انتهای موسیقی فرصتی فراهم می کند تا افراد بتوانند با نغمه ها همنشین شوند و کلام و فراتر از آن احساسات عمیق قلبی را به نمایش بگذارند. در حال حاضر و با پیشرفت تکنولوژی در آموزش موسیقی نیز که اغلب به شکل حضور هنرجو در جوار استاد و آموختن تجربیات از نزدیک بود، تحول عظیمی ایجاد شده است.

امروزه آموزش موسیقی بیشتر بر بستر اینترنت و به شکل آنلاین تداوم دارد تا بتوان به راحتی نوازندگانی متخصص در تمامی ساز های با اصالت ایرانی تربیت کرد.

آکادمی حرفه ای خنیاگر آموزش تمامی سازهای موسیقی، این جادوی شگفت انگیز را با کیفیت خارق العاده تنها با یک لپ تاپ یا کامپیوتر خانگی و یا حتی موبایل وسایلی که در هر خانه یافت می شوند، امکان پذیر کرده است.

در دنیای بدون حد و مرز موسیقی نیز می توان بدون توجه به محدودیت های زمان و مکان آموخت و حرفه ای نواخت.

علاقه وافر ایرانیان به موسیقی و فرصتی مناسب برای سواستفاده گران

هنر به ویژه موسیقی با زندگی ایرانیان فرهیخته به شکل غریبی عجین شده است بی جهت نیست که روز به روز بر تعداد آموزشگاه هایی که نه تنها از حضور اساتید شایسته محروم هستند بلکه با هزینه ای گزاف اقدام به جذب هنرجو می کنند افزوده می شود اما زمانی می توان در یادگیری موسیقی این زبان مشترک تمامی فرهنگ ها موفق بود که از شیوه درست و آموزشات اساتید حرفه ای بهره برد‌‌ تا بتوان این توانمندی و ذوق درونی را از پستوی ذهن بیرون کشیده و به نمایش گذاشت.

روش های آموزش حرفه ای موسیقی

یادگیری موسیقی در حال حاضر بسیار راحتر از گذشته شده است به شرطی که بتوان از آموزش های حرفه ای که در آن اساتید با تجربه به تدریس می پردازند بهره برد.

آموزش آنلاین به عنوان یک راهکار ساده و جذاب با نتایج خارق العاده در بین بسیاری از مردم محبوبیت بالایی پیدا کرده است البته که موسیقی را نیز در صورت رعایت اصول حرفه ای می توان به شکل مجازی آموخت.

در کلاس های حضوری موسیقی بسیاری از افراد به ویژه ساکنین شهر های کوچک و روستا ها نمی توانند از آموزشات اساتید حرفه ای بهره ببرند علاوه بر آن که در شهر های بزرگ نیز معضلی به نام ترافیک می تواند در دسترسی به کلاس ها حس و حال فرد را پس از مدتی بگیرد به طوری که پس از چندین جلسه علی رغم علاقه قلبی منصرف شود.

اما پیشرفت تکنولوژی و استفاده از کلاس های آموزشی آنلاین بهترین فرصت را فراهم می کند تا در هر مکان بتوان آموخت و با اساتید معتبر ارتباط برقرار کرد.

استفاده از متد آموزشی آنلاین موسیقی اگرچه در ایران سابقه چندانی ندارد اما مدت هاست که در خارج طرفداران زیادی پیدا کرده است در ادامه بیشتر به مزایا این روش اشاره می شود:

 

مقایسه مزایا آموزش آنلاین و حضوری موسیقی

موسیقی این هنر ناب می تواند در تغییر ذهنیت و کاشت باور های مثبت نیز تاثیر بگذارد، البته که زمینه ساز آشنایی با افراد فرهنگی و هنردوست را نیز هموار می کند.

برخی تصور می کنند که آموزش حرفه ای موسیقی تنها با حضور در آموزشگاه و به شکل فیزیکی امکان پذیر است اما دوره های آموزشی مجازی به ویژه در آکادمی خنیاگر می تواند بهترین فرصت را فراهم کند تا در کنار اساتید به نام و شناخته شده ایران ذوق هنری را به نمایش گذاشت و لذت فراوانی از این جلوه بدیع توانمندی احساس کرد.

 

در ادامه به برخی مزایای آموزش با دوره های مجازی آنلاین اشاره می شود:

 

فرصت یادگیری برابر برای تمامی افراد علاقه مند

برای این که بتوان از کلاس های آموزشی مجازی بهره برد نیاز به امکانات خاصی نیست حتی یک گوشی هوشمند نیز می تواند به یادگیری شایسته و راحت بیانجامد.

آموزش در هر زمان و هر مکان

کم نیستند افراد هنر دوستی که در شهر های مختلف و حتی روستاهای دوردست ساکن هستند اما به علت عدم دسترسی به اساتید حاذق نتوانسته اند استعداد خود را به نمایش بگذارند اما در کلاس های آنلاین تمامی افراد در هر زمان و مکان می توانند از این آموزشات بهره ببرند.

بهترین فرصت برای یادگیری افراد پر مشغله

در دنیای پر هیاهوی امروز، مشغله های شغلی و فکری فرصت این که بتوان در کلاس های حضوری آموزش حرفه ای دید را نمی دهد اما حتی این افراد نیز با کلاس های آموزشی آنلاین می توانند بدون دردسر قدم به قدم یاد بگیرند و حرفه ای بنوازند.

استفاده از آموزشات حرفه ای

آموزشات تمامی جلسات به صورت جزیی و کارآمد ضبط می شوند تا روال یادگیری به شدت آسان شود و افراد بتوانند در صورتی که مایل باشند در طول دوره بار ها پیش نیاز های قبلی را مرور کنند تا مهارت بیشتری نیز شاهد باشند.

اما در کلاس های حضوری با توجه به برگزاری آن ها در ساعت مقرر، گاه نمی توان با آموزشات هماهنگ شد و پیش رفت. 

استفاده از محضر بهترین اساتید ایران

استفاده از دانش موسیقیایی و تجربه بهترین اساتید، آرزوی بسیاری از هنر جویان است اما با توجه به مشغله متعددی که این اساتید نیز دارند شاید فرصت اینکه تمامی علاقه مندان بتوانند در کلاس های حضوری آن ها باشند، دست ندهد.

یادگیری آسان سبک های مختلف

در کلاس های حضوری شاید فرصت این که بتوان سبک های متنوعی را آموخت فراهم نباشد اما در آموزشات آنلاین افراد می توانند به راحتی از آموزشات بینظیر اساتید بنام این مرز و بوم بهره ببرند.

در حقیقت به جای آن که شما ساعت ها وقت خود را به دنبال بهترین اساتید شهر و حتی کشور باشید با تهیه محتواهای آموشی استاندارد، آموزشگاه را به منزل خود می برید علاوه بر آن که کارایی بهتری را نیز مشاهده می کنید.

انتخاب اساتید و آزادی عمل

یکی دیگر از مزایای استفاده از شیوه آموزش آنلاین این است که می توان ساز مورد علاقه خود را سریعتر پیدا کرد.

بسیاری از افراد اگرچه علاقه زیادی به موسیقی دارند اما گاه در انتخاب ساز مناسب خود دچار اشتباه می شوند در صورتی که از آموزش آنلاین استفاده شود هنرجو انعطاف بالاتری را احساس می کند تا استاد و ساز مناسب خود را پیدا کند.

آیا همه می توانند یاد بگیرند و حرفه ای بنوازند؟

یکی از سوالات پر تکرار در زمینه آموزش موسیقی این است که آیا همه می توانند یاد بگیرند و حرفه ای بنوازند؟ باید بدانید که آموزش موسیقی فقط اختصاص به گروه خاصی ندارد، در صورتی که بتوان از روش های آموزشی استاندارد و از محضر اساتید با تجربه بهره برد، آموزش موسیقی حتی می تواند همچون نوشتن و خواندن نیز ساده شود اما نباید فراموش کرد که افرادی که مایلند نوازنده ای چیره دست شوند باید علاوه بر علاقه، پشتکار و تمرین را در برنامه روزانه خود بگنجانند.

آیا در روش یادگیری آنلاین امکان پیشرفت وجود دارد؟

علاوه بر وجود استعداد و علاقه که بر درک بهتر مفاهیم موسیقی و انجام درست تمارین تاثیر بسیاری دارند، در صورتی که فرصت فراهم باشد تا بتوان با کمک آموزشات اساتید حرفه ای بار ها و بار ها به تکرار تمارین و مشاهده ویدئو پرداخت مسلما حتی افرادی که فکر می کنند چندان استعدادی ندارند نیز شاهد پیشرفت چشمگیری خواهند بود.

آکادمی خنیاگر را بهتر بشناسید

آکادمی خنیاگر، آموزشگاه مجازی موسیقی است که فرصتی فراهم کرده است تا تمامی افراد بتوانند از آموزش آنلاین موسیقی به شکل دل چسبی بهره ببرند و استعداد درونی و نبوغ خارق العاده خود را به نمایش بگذارند.

آموزش استاندارد

از مهمترین ویژگی های دوره های آموزش آنلاین این مجموعه موفق، رعایت چارچوب های استاندارد روز دنیا است تا عاشقان موسیقی به شکل موثری شاهد بیشترین بازدهی از نظر آموزشی باشند.

حضور برترین اساتید موسیقی ایران

یکی از شاخص ترین ویژگی هایی که در ویدئو های آموزشی این مجموعه موفق وجود دارد، حضور اساتید شاخص و توانمندی است که آوازه هنر آن ها نه تنها ایران بلکه جهان را نیز پیموده است که سابقه تدریس هنرجویان بسیاری را نیز در کارنامه دارند بی جهت نیست افراد به راحتی می توانند با استفاده از این آموزشات گام به گام، توانمندی خویش را افزایش دهند.

برخی از اساتید خنیاگر عبارتند از:

  • استاد مسعود حبیبی در زمینه آموزش ساز دف
  • استاد سعید ثابت در زمینه آموزش ساز سنتور
  • استاد نادر مشایخی جهت  آموزش هارمونی
  • استاد علی پژوهشگر در آموزش ساز عود (بربت)
  • استاد علی (همایون) رحیمیان برای آموزش ساز ویولن
  • استاد سام اصفهانی در زمینه آموزش ساز پیانو
  • دکتر امیرحسین رمضانی جهت آموزش تئوری موسیقی
  • استاد کیوان میرهادی در زمینه آموزش ساز گیتار
  • استاد محمدمهدی بابایی جهت آموزش متد میوزماسل
  • استاد آزاد میرزاپور برای آموزش ساز تار
  • استاد طینوش بهرامی برای آموزش ساز سه‌تار
  • استاد شاهو عندلیبی برای آموزش ساز نی
  • استاد منصور پاک‌نژاد برای آموزش ساز هارمونیکا (سازدهنی)

گروه فیلم برداری شاخص

جلسات ویدئویی متناسب با نیاز تمامی هنرجویان به شکل تخصصی ارائه شده است تا هر فرد بتواند متناسب با استعداد خود، نمایش خارق العاده ای را به اجرا بگذارد.

تمامی مراحل ضبط و ساخت جلسات ویدئویی به وسیله تیمی بسیار حرفه ای از فیلم سازان حاذق و باتجربه صورت گرفته که سابقه توانمندی آن ها به گوش همگان رسیده است.

خوشبختانه به شکل بسیار حرفه ای نیز توانسته اند در انعکاس مفاهیم و آموزشات اساتید نیز موفق ظاهر شوند. بی جهت نیست که هر فرد با هر مقدار استعداد و توانمندی می تواند شاهد نتایج شگرفی از این آموزشات باشد.

 

محتوا های آموزشی شاخص

تهیه محتوای آموزشی این مجموعه موفق فرصت طلایی را فراهم می کند تا با بهترین کیفیت شاهد آموزشات حرفه ای بود.

استقبال بینظیر از بسته های آموزشی تهیه شده علاوه بر حضور اساتید به نام موسیقی مرهون توانمندی بالای تیم فیلم سازی است که توانسته اند به خوبی علاوه بر نمایش تمامی جزئیات در نور پردازی، صدا برداری و تدوین نیز به شکل هنرمندانه ای اصول را رعایت کنند.

نشانگر متحرک در زمانی که استاد مشغول اجرای نت هاست به شکل جزیی و مرحله به مرحله نمایش داده می شود تا ارتباط با استاد قطع نشده و بتوان به خوبی از کوچکترین جزئیات آموزشی نیز مطلع شد.

در بسته های آموزشی آکادمی خنیاگر می توان شاهد ترکیب خلاقانه هنر، دانش علمی و کار تیمی شاخص بود.

 

تماشا راحت و بدون دردسر

هنرجو می تواند محتواهای آموزشی را به شکل آنلاین ببیند و یا این که آن را دانلود کند تا هر زمان که مایل است پس از یادگیری به تمرین بپردازد البته که برای رفاه حال عزیزان اینترنت به شکل نیم بها محاسبه می شود.

پاسخ به سوالات

از دیگر ویژگی های شاخص این آکادمی معتبر این است که هنرجو در صورت داشتن ابهام و یا چالش می تواند تمامی سوالات خود را به صورت پیام در سیستم ارسال تیکت مطرح کند تا تیم پشتیبانی سایت خنیاگر و یا حتی استاد به آن پاسخ دهند.

 

آموزش تار

 

استاد آزاد میرزاپور

آموزش تار، کمانچه و سنتور بصورت تصویری و آنلاین1

آزاد میرزاپور از نوازندگان چیره‌دست تار و از اعضای گروه «شمس» به سرپرستی استاد کیخسرو پورناظری و خوانندگی همایون شجریان است. او به دلیل تدریس طولانی مدت توانسته آموزش تار را به شکل ساده‌تر، گویا‌تر تولید کند.

در آموزش تصویری تار مقدماتی شیوه متد هنرستان او سعی کرده کتاب تا و سه تار هنرستان بشکل ساده شده تدریس نمائید.

در کنار این کتاب تمرین های تکمیلی و قطعات خارج از کتاب نیز نواخته است.

این مجموعه در حال حاضر استانداردترین مجموعه‌ی آموزش تصویری تار ایرانی است.

جلسه اول

در این جلسه به معرفی ساز تار و ساختار و اجزای تشکیل دهنده آن پرداخته خواهد شد. همچنین چند تمرین برای گرم کردن دست قبل از شروع نوازندگی ارائه می‌شود.

طریقه بدست گرفتن مضراب و ضربه زدن صحیح روی سیم‌ها آموزش داده می‌شود.

جلسه دوم

آموزش مباحث تئوری در مورد زمان‌بندی نت‌ها. تمرینات با نت‌ها گرد و سفید و سیاه و چنگ و آموزش مضراب راست و چپ

جلسه سوم

آموزش ریتم‌های ساده 2/4 و 4/4 و ارائه تمرین برای درک این ریتم‌ها

جلسه چهارم

تمرین برای مضراب زدن صحیح از مچ و آموزش کوک کردن ساز

آموزش نت‌ها، پرده‌ها و فواصل جدید و ارائه تمرینات لازم

جلسه پنجم

آموزش نت‌ها و پرده‌های جدید روی ساز و ارائه تمرینات. همچنین تمرینی برای بهتر شدن انگشت‌گذاری روی ساز ارائه خواهد شد.

جلسه ششم

تمرینات و قطعه جدید برای تقویت انگشت‌گذاری با انگشت دوم

جلسه هفتم

شروع آموزش انگشت‌گذاری با انگشت سوم و آموزش پوزیسیون‌ها

جلسه هشتم

ادامه یادگیری و تمرینات پوزیسیون‌های دوم، سوم و چهارم

جلسه نهم

تمرینات بیشتر در پوزیسیون چهارم و شروع پوزیسیون پنجم

جلسه دهم

آموزش پوزیسیون ششم و ارائه تمرینات برای یادگیری این دستان

جلسه یازدهم

آموزش میزان ترکیبی و به طور خاص میزان 6/8

جلسه دوازدهم

آموزش فرم‌های مختلف ریتمیک میزان 6/8

جلسه سیزدهم

شروع نیمه دوم فرآیند آموزش. تمرینات و قطعات مختلف در ریتم‌های ساده و ترکیبی

جلسه چهاردهم

آموزش پیش‌درآمد و رنگ ماهور

جلسه پانزدهم

آموزش آفتاکت و همچنین شیوه‌های جدید مضراب‌نوازی

جلسه شانزدهم

آموزش پیش‌درآمد دشتی

جلسه هفدهم

دو قطعه در ریتم‌های ساده و ترکیبی

جلسه هجدهم

آموزش دو قطعه جدید

جلسه نوزدهم

آموزش تکمیلی یک قطعه از جلسه قبل و یک قطعه جدید

جلسه بیستم

آموزش دو قطعه جدید با فرم‌های ریتمیک جدید

 

آموزش سنتور

 

سعید ثابت

آموزش تار، کمانچه و سنتور بصورت تصویری و آنلاین 2

در این دوره آموزشی تمام نکات مربوط به آشنایی با سنتور و نحوه نواختن آن ها را آموزش خواهید دید بگونه ای که هیچ سوال و ابهامی برای شما باقی نخواهد ماند.

دوره آموزشی تصویری سنتور در 19 قسمت به مدت 4 ساعت و 23 دقیقه تهیه شده است که معال 40 هفته آموزش حضوری این ساز در کلاس هست.

اما در صورتی که این آموزش را برای خود مفید ندانید تا 15 روز پس از خرید کل مبلغ پرداختی به شما بازگردانده می شود.

جلسه اول

نحوه‌ی نشستن، به دست گرفتن صحیح مضراب و تمرین مضراب روی میز. همزمان با این جلسه حتما باید تئوری موسیقی را فرا بگیرید

جلسه دوم

یادآوری تمرینات جلسه اول با دقت و جزییات بیشتر توسط خود استاد

شناسایی نت‌ها روی سنتور و تمامی نکات مربوطه

توضیح نت‌های مشترک و تمرینات بیشتر جهت فراگیری جای نت‌ها روی سنتور

جلسه چهارم

تمرینات ۱ تا ۴ به همراه نکات مربوط به آنها

جلسه پنجم

تمرینات ۵ تا ۷ به همراه نکات مربوط به آنها

جلسه ششم

ترانه‌ی محلی «جونی جونی» و تمرین شماره ۹ به همراه نکات مربوط به آنها

جلسه هفتم

تمرینات ۱۰ تا ۱۳ و اجرای قطعه «نصیرخوانی» به همراه نکات مربوط به آنها

جلسه هشتم

تمرینات ۱۴ و ۱۵، تصنیف «هزارآفرین» و توضیحات دوبل نت و نحوه‌ی اجرای آن

جلسه نهم

نت‌های چنگ، اجرای تمرینات ۱۶ تا ۱۸ به همراه نکات مربوط به آنها

جلسه دهم

نت‌های دولاچنگ و سه‌لا چنگ، اجرای تمرینات ۱۹ و ۲۰ و تمرین اول از آخر کتاب به همراه ترانه «گل گندم» و نکات مربوط به آنها

جلسه یازدهم

تمرینات ۲۲ و ۲۳ و تمرین دوم از آخر کتاب به همراه نکات مربوط به آنها

جلسه دوازدهم

تمرینات ۲۴ و ۲۵ به همراه نکات مربوط به آنها

جلسه سیزدهم

توضیح چهارمضراب و اجرای تمرینات ۲۶ و ۲۷ و تمرینات ۳ و ۴ آخر کتاب به همراه نکات مربوط به آنها

جلسه چهاردهم

تمرینات ۲۸ و ۲۹ و تمرینات ۵ و ۶ آخر کتاب به همراه نکات مربوط به آنها

جلسه پانزدهم

تمرینات ۳۰ و ۳۱ و دو تمرین از آخر کتاب به همراه نکات مربوط به آنها

جلسه شانزدهم

تمرینات ۳۲ و ۳۳ و سه تمرین از آخر کتاب به همراه نکات مربوط به آنها

جلسه هفدهم

تمرینات ۳۴ و ۳۵ و سه تمرین از آخر کتاب به همراه نکات مربوط به آنها

جلسه هجدهم

تمرینات ۳۶ و ۳۷ و سه تمرین از آخر کتاب و نکات نهایی این مجموعه

 

آموزش کمانچه

 

حسام اینانلو

آموزش تار، کمانچه و سنتور بصورت تصویری و آنلاین 3

این آموزش براساس فهرست بندی کتاب اول هنرستان بصورت اصلاح شده و دقیق تدوین شده است البته از شیوایی بیان آقای حسام اینانلو هم نباید گذشت.

این آموزش برای هنرجویان علاقمند به موسیقی در 17 جلسه معادل 3 ساعت و 53 دقیقه که به بیان ساده تر 50 جلسه آموزش حضوری است تدوین شده پیشنهاد می کنیم این آموزش را از دست ندهید.

جلسه اول

معرفی سبک‌های مختلف نوازندگی کمانچه، آشنایی با ساختار ساز و آرشه، کوک‌های استاندارد و متعارف این ساز

تمرینات آرشه کشیدن چپ و راست برای نت‌های تکی و دوبل‌نت‌ها

جلسه دوم

شروع انگشت‌گذاری دست چپ روی ساز و آموزش نت چنگ و شیوه اجرای آن

جلسه سوم

نحوه‌ی اجرای نت‌های متصل یا لگاتو با آرشه

جلسه چهارم

انگشت‌گذاری روی سیم‌های اول و چهارم، آموزش نت‌های دولا چنگ

جلسه پنجم

آموزش یک فرم جدید انگشت‌گذاری، چسبیدن انگشت دوم به سوم

جلسه ششم

نت‌های نقطه‌دار و آموزش اجرای یک نوع نت زینت

جلسه هفتم

آموزش گام سل ماژور و استفاده از انگشت چهارم

جلسه هشتم

آموزش دونوازی، علائم سرکلیدو تغییرات در انگشت‌گذاری

جلسه نهم

آموزش ریتم‌های ترکیبی

جلسه دهم

اجرای قطعات چهارمضراب ساده (اصلا ساده نیست!) و رنگ ماهور

جلسه یازدهم

آموزش انواع نت‌های زینت و شیوه‌ی اجرای آنهاآنها

جلسه دوازدهم

آموزش ریتم ۳/۴ و قطعات سه‌ضربی، خط اتحاد

جلسه سیزدهم

آموزش ضدضرب و سنکوپ

جلسه چهاردهم

اجرای اتود شماره ۱

جلسه پانزدهم

اجرای دو قطعه‌ی پیش‌درآمد دشتی و لزگی ماهور

جلسه شانزدهم

آموزش پوزیسیون‌ها (دستان) و تغییرات انگشت‌گذاری

جلسه هفدهم

اجرای دو قطعه‌ی دو به دو و اتود شماره ۲

 

سخن پایانی

خنیاگر برای برطرف کردن نیاز آموزشی عاشقان موسیقی، بهترین اساتید موسیقی ایران را گرد آورده است تا تمامی ایرانیان هنر دوست حتی خارج از کشور فرصتی برابر برای آموختن و نوازنده حرفه ای شدن داشته باشند.

این آکادمی حرفه ای در تلاش است تا تمامی فرزندان هنر دوست ایران بتوانند با قدرت و با اعتماد به نفس بالا عاشقانه ساز بنوازند و توانمندی خود را به نمایش بگذارند.

همچنین برای رفاه حال تمامی علاقمندان علاوه بر آن که بسته های آموزشی خود را به شکل کلی تولید و عرضه کرده است این امکان را نیز وجود دارد که افراد بتوانند تک جلسات را خریداری کنند اما مطمئنا استفاده از بسته آموزشی کامل در مدیریت هزینه تاثیر بهتری دارد.

اگرچه آموختن ساز کار آسانی نیست اما در صورتی که بتوانید در شرایطی استاندارد از تجربیات برترین اساتید موسیقی استفاده کنید، یادگیری تبدیل به روندی لذت بخش و پر بازده خواهد شد.

خنیاگر این آکادمی حرفه ای با تهیه محتوای آموزشی بینظیر بستری فراهم کرده است تا تمامی فرزندان هنر دوست ایران در هر شهر و روستا و حتی خارج از کشور بتوانند با قیمتی مقرون به صرفه شاهد نتایج شگرف باشند.

برای کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت https://khonyagar.com مراجعه نمائید.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied