شمانیوز
شما نیوز

بهار امسال رشد ۳۰۰ درصدی صادرات از منطقه آزاد قشم را تجربه‌کرده‌ایم

مدیر صنعت، معدن و تسهیل تولید سازمان منطقه آزاد قشم از صادرات ۳۴ میلیون و ۵۴۹ هزار دلار محصولات تولیدی این منطقه به خارج از کشور خبر داد.

بهار امسال رشد ۳۰۰ درصدی صادرات از منطقه آزاد قشم را تجربه‌کرده‌ایم
  •  
 

بهار امسال رشد ۳۰۰ درصدی صادرات از منطقه آزاد قشم را تجربه‌کرده‌ایم

 
 
 
 

بهار امسال رشد 300 درصدی صادرات از منطقه آزاد قشم را تجربه‌کرده‌ایم

استان‌ها- مدیر صنعت، معدن و تسهیل تولید سازمان منطقه آزاد قشم از صادرات ۳۴ میلیون و ۵۴۹ هزار دلار محصولات تولیدی این منطقه به خارج از کشور خبر داد.

محمد مهدی برنجی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قشم اظهار داشت: این میزان صادرات محصولات تولیدی قشم مربوط به سه ماهه نخست سال جاری می‌شود و نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشدی معادل 312 درصد داشته است.

وی اظهار کرد: حدود 27 میلیون دلار از صادرات صورت گرفته به خارج از کشور مربوط به صادرات سکوی گازی به منطقه ویژه پارس انرژی توسط یکی از شرکت‌های فعال در منطقه آزاد قشم است.

مدیر صنعت، معدن و تسهیل تولید سازمان منطقه آزاد قشم گفت: در سه ماهه ابتدایی امسال معادل 4 میلیون و 210 هزار دلار نیز به داخل کشور صادر شده که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته (3 میلیون و 849 هزار دلار) بیش از 9 درصد رشد را نشان می‌دهد.

به گفته برنجی؛ در فصل بهار سال جاری همچنین معادل 2 میلیون و 437 هزار دلار واردات به منطقه آزاد قشم صورت گرفته که این رقم نسبت به سه ماهه ابتدایی سال گذشته (15 میلیون و 72 هزار دلار) حدود 83 درصد کاهش پیدا کرده است.

او ادامه داد: هم اینک بیش از 190 شرکت تولیدی در چهار شهرک صنعتی تولا، فجر، کاوه و سوزا فعالیت می‌کنند که محصولات تولیدی خود را در بخش های ماهی خُشک، شمش روی، دستگاه آنالایزر گاز، شناورهای فلزی، اُدکلن، سیمان و کلینکر، سیگار، کامپند پلی اتیلن، ماهی و میگو را صادر می‌کنند.

مدیر صنعت، معدن و تسهیل تولید سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: محصولات تولیدی در واحدهای صنعتی قشم به امارات متحده عربی، سومالی، پاکستان، شارجه و دیگر مناطق آزاد کشور صادر می‌شود.

بنا به این گزارش هم اینک بیش از 190 شرکت با جمعیت 4 هزار و 505 نیروی کار در بخش‌های مختلف تولیدی و صنعتی در منطقه آزاد قشم فعالیت می‌کنند.

جزیره قشم به عنوان بزرگترین جزیره خلیج فارس با یکهزار و 500 کیلومتر مربع وسعت با داشتن ظرفیت فراوان نفت و گاز، موقعیت بسیار ارزشمند صنایع دریایی، موقعیت ویژه در بخش گردشگری و بازار مناسب خرید در جنوب ایران واقع شده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied