شمانیوز
شما نیوز

برگزاری رزمایش بزرگ پدافند دفاع زیستی مقابله با ویروس کووید19 در کیش

با حضور نیروهای نظامی و انتظامی، بسیجیان، جمعیت هلال احمر و با حمایت و پشتیبانی سازمان منطقه آزاد کیش رزمایش بزرگ پدافند دفاع زیستی مقابله با ویروس کووید19 در جزیره کیش برگزار شد.

برگزاری رزمایش بزرگ پدافند دفاع زیستی مقابله با ویروس کووید19 در کیش

به گزارش شمانیوز به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش؛ رزمایش بزرگ پدافند دفاع زیستی مقابله با ویروس کووید19 در کیش با حضور غلامحسین مظفری رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل، معاونین و برخی از مدیران سازمان منطقه آزاد کیش، شهداد کناری فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه کیش، علی اصغر جمالی فرمانده انتظامی ویژه و پایگاه دریابانی کیش و دیگر دستگاه های اجرایی مستقر در این منطقه شامگاه چهارشنبه 18 تیر با محوریت پویش همگانی در استفاده از ماسک و ضد عفونی اماکن عمومی "پارک ها، سواحل، مراکز عمومی" برگزار شد.

 

در ابتدای این رزمایش غلامحسین مظفری رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، با گرامی داشت یاد و خاطره تمام شهدای عزیز و گرانقدر و آرزوی سلامتی و صحت برای رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: در سایه رهبری معظم له و بهره گیری از ظرفیت های خوب نهادهای مردمی به منظور کمک به اقشار مختلف جامعه می توانیم گام های موثری را برا پیشرفت و آبادانی ایران عزیز برداریم.

 

غلامحسین مظفری بر اهمیت نقش بسیج مستضعفین در طول چهار دهه گذشته از انقلاب اسلامی اشاره داشت و افزود: با حضور بسیج مستضعفین در کنار مردم ایران، موفق شدیم از شرایط های سخت و بحرانی کنیم.

 

مظفری در خصوص شرایط سختی که در دنیا از جمله ایران عزیز حاکم شده و متحمل تحریم های ظالمانه دشمنان هستیم تصریح کرد: با وجود بارقه ای از امید در کشور با همکاری و همراهی همه کسانی که دلبسته نظام هستند مشکلات را حل می کنیم و نمونه ای برای عبور از بحران و سختی ها خواهیم بود.

 

وی در رابطه با اقدامات پیشگیرانه از شیوع ویروس کووید19 در کشور از جمله جزیره کیش خاطر نشان کرد: با مشارکت گسترده بسیجیان، نیروهای زحمت کش هلال احمر، نیروهای نظامی و انتظامی از جمله مردم، سازمان منطقه آزاد کیش و شرکت های وابسته کمک کردند تا آرامش و امنیت اجتماعی را در این منطقه حفظ کنیم و به عنوان یک الگو و نمونه موفق در مبارزه با شیوع ویروس کرونا در کشور؛ جزیره کیش مطرح شود و برند جزیره کیش خوشبختانه به خوبی حفظ شد و ارتقا یافته است.

 

رئیس هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد کیش با بیان این که در مرحله جدید، رعایت تمام پروتکل های بهداشتی در دستور کار این سازمان قرار گرفته است تاکید کرد: در شرایط فعلی و اقتصاد حاکم بر جامعه و جزیره کیش که اقتصاد آن بر مبنای تردد و رفت و آمد است از اقتصاد و معیشت مردم مراقبت و صیانت می کنیم.

 

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش یاد آوری کرد: با رعایت تمام پروتکل های بهداشتی و نظارت بر رعایت ضوابط ابلاغ شده می توانیم مانع از تعطیلی مجدد "دستگاه های اجرایی، بازار، مجموع اقتصادی و فعالان اقتصادی" در جزیره کیش باشیم و این مهم محقق نمی شود مگر این که همه ما در کنار هم تلاش کنیم.

 

مظفری در ادامه افزود: این یک وظیفه و رسالت انسانی و اخلاقی است و می توانیم با هدف فرهنگ سازی بر رعایت ضوابط بهداشتی ابلاغ شده از سوی شورای سلامت کیش تلاش کنیم و سازمان منطقه آزاد کیش و مجموعه های مرتبط با افرادی که ضوابط بهداشتی را رعایت نمی کنند برابر مقررات با آنان برخورد قانونی خواهد شد.

 

شهداد کناری فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه کیش ضمن گرامی داشت یاد و خاطره دو شهید والامقام مدافع سلامت استان هرمزگان گفت: با توجه به عدم رعایت برخی از پروتکل های بهداشتی در سراسر کشور این ویروس در سطح جزیره کیش شیوع پیدا کرده و با لبیک به دستور فرمانده کل قوا " ویروس کرونا تمام نشده است" سازمان بسیج مستعضفین از دوشنبه در سراسر کشور رزمایش پدافند دفاع زیستی را آغاز کرده است.

 

شهدا کناری افزود: با همدلی و هماهنگی که در کیش وجود دارد با حضور تمام نیروهای لشکری کشوری و حمایت و پشتیبانی سازمان منطقه آزاد کیش شاهد برگزای این رزمایش بزرگ در جزیره کیش هستیم.

 

کناری خاطر نشان کرد: در مرحله نخست مقابله با ویروس کرونا در کیش با مدیریت هوشمندانه و مدبرانه و با برگزاری جلسات شورای سلامت و مدیریت بحران سازمان منطقه آزاد کیش شاهد اقدامات و عملکرد موثری در کنترل بیماری کرونا بودیم که این اقدامات به عنوان الگویی در سطح کشور مطرح شد.

 

شایان ذکر است رزمایش بزرگ پدافند دفاع زیستی مقابله با ویروس کووید19 در کیش به مدت دو هفته ادامه خواهد داشت و در طول این دو هفته با توزیع ماسک و ژل ضد عفونی کننده دست و ایجاد پویش همگانی در استفاده از ماسک و ضد عفونی اماکن عمومی "پارک ها، سواحل، مراکز عمومی" به صورت گسترده و همچنین نظارت و کنترل در رعایت ضوابط بهداشتی میان اقشار مختلف جامعه در دستور کار قرار گرفته است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied