شمانیوز
شما نیوز

اختصاصی شمانیوز؛

ثبت رکوردهای جدید توسط بزرگترین اپراتور دارنده سیم‌کارت‌های دائمی تلفن همراه

با نگاه به جدیدترین آمار منتشر شده شرکت ارتباطات سیار ایران جایگاه اولین خود را حفظ کرد به طوری که همراه اول در حال حاضربا 90 میلیون و 240 هزار مشترک بزرگترین اپراتور تلفن همراه ایران است که از این تعداد 69 میلیون و 890 هزار مشترک اعتباری و 20 میلیون و 35 هزار مشترک دائمی هستند.

ثبت رکوردهای جدید توسط بزرگترین اپراتور دارنده سیم‌کارت‌های دائمی تلفن همراه

به گزارش شمانیوز، رقابت بخش جدایی ناپذیر فعالیت های اپراتورهای تلفن همراه کشور شده است. شرکت هایی که در حوزه ارتباطات فعالند در تلاش هستند در کنار به روز رسانی خدمات خود، سطح رضایت مشترکان را ارتقا دهند و از این بابت مشترکان بیشتری را جذب خدمات کنند.

شرکت ارتباطات سیار ایران (همراه اول) از این قائده مستثنی نبوده و همواره طی سال های فعالیت خود در تلاش بوده اولین بودن خود را حفظ کند و با تعریف چشم اندازهایی برای خود به عنوان شرکت برتر در حوزه ارتباطات کشور حتی خاورمیانه مطرح شود.

به دنبال برنامه ریزی و سرمایه گذاری های  گسترده، این شرکت توانست در سال گذشته نیز آمارهای خوبی را درباره سهم بازار تلفن همراه، میزان خدمات و تعداد مشترکان از آن خود کند.

بر اساس گزارشی از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اپراتور همراه اول توانسته بیشترین رشد سهم بازار را در سال 98 از آن خود کند. اپراتورهای رایتل و ایرانسل هم در رده‌های بعدی هر کدام به ترتیب با رشد منفی و مثبت مواجه بوده اند.

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، در هر فصل، گزارشی رسمی را با عنوان «فصل‌نامهٔ آماری» منتشر و در آن، اطلاعاتی مانند تعداد خطوط واگذار شده، تعداد مشترکان فعال و سهم بازار اپراتورهای تلفن همراه را اعلام می‌کند.

جلد سی و دوم فصل‌نامهٔ آماری، آمار مربوط به سه‌ماهۀ چهارم سال ۱۳۹۸ را منتشر کرده است که  بر اساس آن در «سه‌ماهۀ چهارم» سال ۱۳۹۸، مشترکان فعال همراه اول ۶۲میلیون و ۷۲۳هزار و ۲۷۷ مشترک، مشترکان فعال ایرانسل ۵۱میلیون و ۲۸۴هزار و ۵۱۵ مشترک و مشترکان فعال رایتل ۴میلیون و دو هزار و ۷۶۰ مشترک بوده است. جمع کل خطوط فعال اپراتورها در سه ماهۀ چهارم سال نیز ۱۱۸میلیون و ۱۰هزار و ۵۵۲ مشترک بوده است.

اما با نگاه به جدیدترین آمار منتشر شده شرکت ارتباطات سیار ایران جایگاه اولین خود را حفظ کرد به طوری که همراه اول در حال حاضربا 90 میلیون و 240 هزار مشترک بزرگترین اپراتور تلفن همراه ایران است که از این تعداد 69 میلیون و 890 هزار مشترک اعتباری و 20 میلیون و 35 هزار مشترک دائمی هستند. 

این اپراتور در سال های اخیر در جذب مشترک نیز در مقایسه با سایر اپراتورها موفق بوده است به طوری که تنها در خرداد 98 توانست یک میلیون و 300 هزار مشترک جدید جذب کند و در مجموع سال گذشته حدود 7 میلیون و 900 هزار مشترک به دریافت کنندگان خدمات همراه اول اضافه شده اند و این روند ادامه دارد.

افزایش در ارائه خدمات کمی و کیفی تلفن همراه اول باعث شده این شرکت هم اکنون سهم 60 درصدی از درآمد بازار اپراتوری کشور را در اختیار بگیرد.

همراه اول سال گذشته توانست از اهداف درآمدی پیش بینی شده برای سرویس های دیتا، مکالمه، پیامک، پیامک انبوه، رومینگ و اینترکانکشن عبور کند.

مدیرعامل همراه اول در جلسه مجمع عمومی سهامداران این شرکت گفت که این اپراتور در سال گذشته توانسته به آمار ۹۰ میلیون و ۲۴۰ هزار مشترک برسد که از این آمار حدود ۲۰ میلیون مشترک دائمی هستند و ۶۹ میلیون مشترک اعتباری.

او افزود: این شرکت در سال گذشته در عرض یک ماه توانست به رکورد جذب ۱ میلیون و ۳۰۰ هزار مشترک جدید برسد.

به گفته بهابادی همراه اول حالا حدود ۶۰ درصد بازار درآمدی در بین اپراتورها را در اختیار دارد و ۳۳ میلیون و ۹۱۰ هزار مصرف‌کننده دیتا در بین مشتریانش دیده می‌شود که از این آمار نیز ۲۱ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر جزو کاربران ۴G به حساب می‌آیند: «در حوزه دیتا در سال ۹۸ نزدیک به ۸ میلیون (به طور دقیق ۷.۹ میلیون) مشترک جدید جذب کردیم و از همه اهداف پیش‌بینی شده خود در حوزه مکالمه و دیتا و رومینگ و دیگر موارد گذر کردیم. »

 

 

گزارش: معصومه افلاکی

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied