شمانیوز
شما نیوز

آزادسای کامل سهام عدالت تا پایان سال

کارشناس بازار سرمایه گفت: دولت اعلام کرد که عرضه اولیه سهام شرکت‌ها در بازار سرمایه افزایش پیدا می‌کند و سهام عدالت تا آخر سال به طور کامل آزاد می‌شود.

آزادسای کامل سهام عدالت تا پایان سال
به گزارش خبرنگار شمانیوز و به نقل از باشگاه خبرنگاران : بورسمهدی دلبری کارشناس بازار سرمایه ، در خصوص اُفت شاخص کل بورس در اولین روز معاملات هفته گفت: بازار طی هفته‌های گذشته رشد زیادی داشته است و براساس گزارش خردادماه بازار سرمایه رشد بورس مطلوب بوده است، اما طی روز‌های گذشته چندین خبر منتشر شد که باعث شد میزان عرضه افزایش پیدا کند.
 
وی گفت: دولت اعلام کرد که عرضه اولیه سهام شرکت‌ها در بازار سرمایه افزایش پیدا می کند و سهام عدالت تا آخر سال به طور کامل آزاد می‌شود و عرضه ETF‌ها با سرعت بیشتر‌ی انجام می‌شود که همین اخبار باعث شد عرضه در بازار سرمایه بیشتر شود و برخی از سهام داران ترجیح دهند تا در عرضه‌های اولیه و یا ETF‌ها سهام خریدداری کنند.
 
 
این کارشناس بازار سرمایه گفت:افت روز گذشته شاخص بازار سرمایه یک نوسان کوتاه مدت بود و برای اینکه بگویم این افت شروع اصلاح شاخص بورس است نیازمند زمان هستیم، اما در مجموع واکنش امروز بازار منطقی بود و اخباری که از سوی دولت منتشر شد موجب شد سهام داران با صبر بیشتر معاملات را انجام دهند.
 
 
 
بورس این روزها حبابی ندارد
دلبری در پاسخ به این سوال که آیا شاخص بازار بورس حباب دار گفت: حباب در اقتصاد تورمی کشور ما واژه مناسبی نیست.
 
وی افزود: در حال حاضر تعدادی از سهام‌ها گران‌تر از قیمت واقعی و تعدادی ارزان‌تر از قیمت واقعی معامله می‌شوند و شاخص بازار از میانگین‌های تاریخی خود فاصله گرفته است و با رشد تورم و قیمت ارز قیمت‌های سهام شرکت‌ها معقول هستند.
 
دلبری گفت: هنوز سهام شرکت‌هایی هستند که پایین‌تر از قیمت واقعی معامله می‌شوند و فرصت خوبی برای سرمایه گذاری است. همچنین با کاهش سود بانکی می‌توانیم پیش بینی افزایش بازدهی بازار سرمایه را داشته باشیم که این اتفاق طی یک سال گذشته رخ داده است.
 
دلبری گفت: طی یک سال گذشته نرخ بازده اوراق سرمایه گذاری۱۰ درصد کاهش پیدا کرده است و همین باعث شده است بازار سرمایه جذاب شود.
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied