شمانیوز
شما نیوز

فرماندار شهرستان بندر ترکمن :

تمرکز بر پیشگیری به جای درمان از مزایای طرح مشوق‌های بیمه‌ای است

فرماندار شهرستان بندرترکمن از جمله مزایای طرح مشوق‌های بیمه‌ای را تشویق مردم به تمرکز بر پیشگیری به جای درمان دانست و گفت: با اجرای این طرح و کنترل بیماری‌ها، مصرف اقلام دارویی کاهش یافته و شاهد ارتقاء سطح سلامت جامعه خواهیم بود .

تمرکز بر پیشگیری به جای درمان از مزایای طرح مشوق‌های بیمه‌ای است

به گزارش شمانیوز به نقل از آی‌هینا؛ الیاس هیوه چی ، فرماندار شهرستان بندرترکمن با اشاره به اینکه این شهرستان به نحو مطلوب از خدمات سازمان بیمه سلامت ایران بهره‌مند شده است، افزود: طی سال‌های اخیر در این سازمان برنامه هایی برای سهولت دسترسی مردم به خدمات سلامت طراحی شده است تا مردم بتوانند از ظرفیت بیمه سلامت بیشتر بهره مند شوند، یکی از این برنامه ها نسخه نویسی الکترونیک است که هدف آن استاندارد سازی نسخه نویسی توسط پزشکان و ارائه خدمات به بیمه شدگان در تمامی مراکز سرپایی به صورت الکترونیکی است.

 

وی خاطرنشان کرد : از مزایای اجرای طرح مذکور می توان به جلوگیری از هزینه‌های غیر ضرور و مصرف بی رویه داروها اشاره کرد . در این طرح  بیماران  داروهایی را که مشخصا برای بیماری آنان مورد نیاز است ، دریافت می کنند نه دارو های اضافی ، و این در حالی است  که در گذشته شاهد این بودیم که در خانواده ها اکثرا داروهای اضافی انبار و بلا استفاده می شد و این به تامین داروهای مورد نیاز مردم ضربه می‌زد و این دارو ها از دسترس مردم نیز خارج می شدند .

 

فرماندار شهرستان بندر ترکمن در ادامه درباره مشوق‌های بیمه سلامت گفت: بیمه سلامت در نظر دارد طرح مشوق‌های بیمه‌ای را برای پیشگیری از بیماری‌های مختلفی که مردم معمولا گرفتار می شوند در یکی از شهرستان های همجوار بندر ترکمن به صورت آزمایشی اجرا کند که در صورت رسیدن به نتیجه قطعی ، همگانی خواهد .

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied