شمانیوز
شما نیوز

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس:

خدمات درمانی تامین اجتماعی قابل تقدیر است

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس و نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: نحوه ارائه خدمات درمانی تامین اجتماعی به بیمه شدگان در استان آذربایجان غربی قابل تقدیر است.

خدمات درمانی تامین اجتماعی قابل تقدیر است

به گزارش شمانیوز به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، همزمان با دومین روز از هفته تأمین اجتماعی مدیر درمان تأمین اجتماعی آذربایجان غربی با حجت الاسلام والمسلمین ذاکر نماینده مردم ارومیه دیدار و گفتگو کرد.

حجت الاسلام والمسلمین ذاکر در این دیدار با تقدیر از خدمات سارمان تأمین اجتماعی گفت: اینکه مسئولان به مشکلات مردم توجه کنند و برای حل آنها اقدام کنند بسیار مهم است.

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات مردم امروز درمان است، گفت: تسهیل در درمان خیلی مهم است.

وی ادامه داد: باید دفترچه های مختلف را یکسان سازی کنیم تا همه به یک اندازه از شمول خدمات بیمه ای و درمانی استفاده کنند. همچنین به سمت الکترونیکی کردن خدمات درمانی حرکت کنیم.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: باید کرامت بیماران از هر قشری از جامعه که باشد، حفظ شود.

حجت الاسلام والمسلمین ذاکر در ادامه افزود: پیگیر مطالبات سازمان و پرداخت بدهی های دولت به سازمان هستیم با توجه به اختلاف مبلغ بین سازمان و دولت مقرر شده تا طی روزهای آینده جلسه ای با نمایندگان سازمان و دولت برگزار کنیم تا با شفاف سازی و ارائه راهکارهای عملی، بدهی های سازمان پرداخت شود.

دکتر صادق اسمعیل زاده مدیر درمان تامین اجتماعی آذربایجان غربی نیز با اشاره به خدمات متنوع سازمان، ارائه خدمات درمانی به بیمه شدگان را یکی ار افتخارات سازمان عنوان کرد و گفت: در بخش درمان سازمان تأمین اجتماعی با دو روش مستقیم و غیر مستقیم خدمات درمانی مورد نیاز بیمه شدگان را ارائه می کند.

وی با تشریح هر کدام از روش های ارائه خدمت گفت: در بخش درمان مستقیم با بهره گیری از یک بیمارستان 256 تختخوابی در ارومیه و بیمارستان امیرالمومنین(ع)  خوی و همچنین 9 دی کلینیک و پلی کلینیک و درمانگاه تخصصی ملکی و در بخش درمان مستقیم نیز با عقد قرارداد با 5700 مطب و مراکز درمانی خدمات مورد نیاز حدود یک میلیون و 200 هزار نفر بیمه شده از خدمات سازمان تأمین اجتماعی را ارئه می کنیم.

وی هزینه انجام شده درمان استان در سال 98، را  657 میلیارد تومان اعلام کرد.

مدیر درمان تأمین اجتماعی آذربایجان غربی در ادامه بحث بدهی های دولت را یکی از چالش های بزرگ سازمان عنوان کرد و گفت: امیدواریم با کمک و حمایت نمایندگان مجلس هم بدهی دولت تأدیه شود و هم از تصویب طرح های هزینه ساز جلوگیری شود.

دکتر اسمعیل زاده در خصوص خدمات غیر حضوری سازمان نیز گفت: خوشبختانه طی سالهای اخیر سازمان سرمایه گذاری های خوبی در زمینه گسترش خدمات غیرحضوری و الکتورنیک انجام داده است و همچنان نیز بر توسعه خدمات غیر حضوری تأکید می کند.

وی حذف دفترچه های کاغذی، توسعه نسخه الکترونیکی، استعلام اسحقاق درمان غیر حضوری، نوبت دهی غیر حضوری و انواع خدمات غیر حضوری را از جمله خدمات و فعالیت های سازمان در الکترونیکی کردن خدمان عنوان کرد.

مدیر درمان تأمین اجتماعی آذربایجان غربی در خصوص اقدامات مدیریت درمان در بحث کرونا نیز گفت: از شروع گسترش ویروس منحوس کرونا مدیریت درمان تأمین اجتماعی استان در کنار دانشگاه علوم پزشکی خدمات لازم را به بیمه شدگان و سایر مراجعین ارائه نموده است بطوری که از زمان همه گیری ویروس حدود 400 نفر بیمار کرونایی در بخش های بیمارستان امام رضا(ع) بستری و مداوا شده اند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied