شمانیوز
شما نیوز

سرپرست معاونت بازرگانی داخلی وزارت صمت خبر داد :

عرضه 10 هزار تن مرغ منجمد توسط شرکت پشتیبانی امور دام

سرپرست معاونت بازرگانی داخلی وزارت صمت و دبیر و سخنگوی ستاد تنظیم بازار، بیان کرد: شرکت پشتیبانی امور دام، 10 هزار تن مرغ منجمد را از محل ذخایر خود در میادین میوه و تره بار، فروشگاه های زنجیره ای و صنوف منتخب در سطح کشور شروع به عرضه کرده است.

عرضه 10 هزار تن مرغ منجمد توسط شرکت پشتیبانی امور دام

به گزارش شمانیوز به نقل از شاتا، محمدرضا کلامی، با بیان این مطلب، افزود: در اسفندماه سال گذشته کمبود تقاضا و بسته بودن هتل ها و رستورانها به خاطر شیوع کرونا، سبب شد تا مرغدار مرغ زنده را در حدود 6 تا 7 هزار تومان بفروشد و مصرف کننده 10 هزار تومان بخرد که این وضعیت باعث شد تولید کننده متضرر بشود.

 

وی ادامه داد: برای حفظ تعادل، دولت مقادیر مازاد عرضه مرغداران را جمع آوری نمود که در این راستا روزی 2 هزار تن مرغ جمع آوری کردیم و الان بیش از 90 هزار تن ذخایر گوشت مرغ داریم.

 

سرپرست معاونت بازرگانی داخلی وزارت صمت گفت: در حال حاضر مرغ زنده را باید مرغدار 10 هزار و 500 تومان درب مرغداری بفروشد و متوسط خرده فروشی حدود 15 تا 17 هزار تومان است. اما بالاترین قیمت مرغ در سیستان و بلوچستان می باشد که قیمت مرغ به واسطه اینکه این استان تولید زیادی ندارد و فواصل بین شهری در آن زیاد است، حدود 17 هزار و 700تومان تومان بود.

 

کلامی اضافه کرد: شرکت پشتیبانی امور دام 10 هزار تن مرغ منجمد را از محل ذخایر خود در میادین میوه و تره بار، فروشگاه های زنجیره ای و صنوف منتخب در سطح کشور شروع به عرضه کرده است و قیمت مرغ مصرف کننده در میادین میوه و تره بار 13 هزار تومان و در سطح خرده فروشی ها 13 هزار و 500 تومان شده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied