شمانیوز
شما نیوز

سرپرست وزارت صمت در استان گیلان اعلام کرد:

خودکفایی کشور در تولید چوب MDF

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد: خبر امیدبخش سفر امروز به استان گیلان افتتاح واحدی با سرمایه گذاری بیش از ۹۰۰ میلیارد تومان در زمینه تولید تختهای فیبر خام در این استان است که با راه اندازی این واحد زمینه برای خودکفایی کشور در چوب MDF فرآهم می شود.

خودکفایی کشور در تولید چوب MDF

به گزارش شمانیوز به نقل از شاتا، حسین مدرس خیابانی در حاشیه مراسم بهره برداری واحد صنعتی آرین تخته در شهرک صنعتی سپید رود رشت که در قالب سفر استانی سرپرست وزارت صمت به گیلان بابت بهره برداری از پروژه های پویش «تولید، تداوم امید» صورت گرفته، گفت: نقطه قوت راه اندازی این واحد اشتغالزایی آن و ظرفیت های صادراتی و ارز آوری این واحد است.

وی ادامه داد: خوشبختانه شرکت آرین تخته چندین طرح توسعه برای افزایش ظرفیت تولید MDF در کشور در دست اجرا دارد و دیگر دستاورد مهم این واحد تکمیل زنجیره ارزش صنعت چوب و مبلمان می باشد.

مدرس خیابانی تصریح کرد: مسلما بدون همراهی و کمک مسئولان محلی و استانی راه اندازی طرح هایی به این وسعت و عظمت بسیار سخت است و باید از همه این عزیزان تقدیر و تشکر نمایم.

افزایش 3 برابری تولید کولر گازی در ماهه اول امسال در مقایسه با کل سال 98

خبر دوم و خوب سفر به استان گیلان این بوده که در سه ماهه نخست امسال، در تولید کولر گازی، فقط در یک واحد صنعتی در کشورمان سه برابر میزان تولید کل سال 98 تولید محصول داشتیم و جهش تولید به مفهوم واقعی کلمه تحقق یافته است و این امر یکی از ثمرات سفرهای استانی است که بروز و ظهور جهش تولید را به عینه مشاهده می کنیم و باید این موارد اطلاع رسانی مناسبی داشته باشد که در سخت ترین شرایط تحریم این اتفاقات در کشور انجام شده است.

ضرورت فعال سازی همه فرصت های لازم برای داخلی سازی تولیدات

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: یکی از الزامات امروز کشور توجه به ظرفیت ها و فعال سازی همه فرصت های لازم برای داخلی سازی تولیدات و تحقق اهداف جهش تولید در صنعت کشور است.

مدرس خیابانی گفت: شتاب به وجود آمده در داخلی‌سازی نیازهای صنعتی کشور یکی از فرصت های تحریم بوده و ما باید این باور را در کشور تقویت کنیم که درآمدهای نفتی دیگر چاره کار ما برای اداره کشور نیست و باید با تکیه بر توان داخلی و قطع وابستگی ها به سمت خودکفایی و استقلال در بخش‌های مختلف به خصوص در حوزه صنعت حرکت کنیم.

وی تصریح کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز با همین رویکرد و با تقویت این نگاه در بخش‌های مختلف خود در تلاش است در یک اقتصاد صنعتی محور با زنجیره های پیشرفته و تکمیل یافته بتواند ارز حاصل از صادرات غیرنفتی را هزینه توسعه صنعتی کشور نماید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied