شمانیوز
شما نیوز

جایگزین خودروی پژو ۴۰۵ معرفی شد

معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصول ایران خودرو با اعلام آمادگی برای تولید انبوه سمند سال بهینه، از تولید این خودرو در دو نوع پایه و لوکس خبر داد و گفت: نوع پایه این محصول، جایگزین خودروی ۴۰۵ خواهد شد.

جایگزین خودروی  پژو ۴۰۵ معرفی شد

کیانوش پورمجیب با اشاره به اینکه تعریف سمند سال، با هدف اصلی کاهش وابستگی ارزی و بهینه‌سازی فرآیند تولید از سال 96 آغاز شد، عنوان کرد: دامنه دگرگونی این خودرو، تمامی تزیینات داخلی به جز سقف است. یعنی داشبورد، رودری، صندلی‌ها به‌همراه یک سری تزیینات خارجی است و در مدل لوکس نیز چراغ ها و جلو پنجره و دستگیره  تغییر می‌یابد و سیستم ترمز آن نیز دیسکی به همراه رینگ آلومینیومی خواهد بود.

وی از قطع وابستگی ارزی محصول سمند سال بهینه خبر داد و گفت: با داخلی سازی برخی قطعات این محصول توانسته ایم صرفه جویی مالی قابل توجهی در تولید این محصول که سبب کاهش بهای تمام شده آن می شود، اعمال کنیم.

پورمجیب با اشاره به توان تولید این محصول، خاطرنشان کرد: طبق برنامه ریزی‌ها، قرار است روزانه 450 دستگاه از خانواده این محصول تولید شود.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر تاییدیه های کیفی دریافت شده و آمادگی برای تولید انبوه خودروی سمند سال بهینه وجود دارد، تصریح کرد: خودروی سمند سال بهینه نسبت به سمند فعلی مزایای متعددی دارد. تزیینات این خودرو زیباتر و شکیل تر و ارزبری و وابستگی ارزی آن بسیار کمتر است. داشبورد این خودرو دوستدار محیط زیست بوده و در تولید آن از مواد بازیافت پذیر استفاده می شود.

معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصول ایران خودرو با اشاره به برخی از مشخصات فنی خودروی سمند سال بهینه، بیان کرد: موتور موجود در این خودرو 7XU  و حداکثر توان گشتاور آن،  153 نیوتن متر در دور سه هزار نیوتن متر است. قدرت موتور آن 100 اسب بخار در دور شش هزار است و نیز دارای استاندارد آلایندگی یورو 5 است. هم چنین گیربکس این محصول پنج دنده دستی و حداکثر سرعت خودرو، 185 کیلومتر در ساعت است.
وی تصریح کرد: عرضه مدل های دوگانه سوز خانواده محصول سمند سال بهینه  با موتور EF7 نیز در دستور کار آینده گروه صنعتی ایران خودرو قرار دارد.

 

منبع: مهر
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied