شمانیوز
شما نیوز

ایمیدرو ۶۰۰ میلیارد تومان در پروژه‌های راهسازی فارس سرمایه‌گذاری می‌کند

رئیس هیات عامل ایمیدرو از اختصاص 600 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری این سازمان برای احداث جاده 45 کیلومتری لامرد-پارسیان و جاده خرامه-نی در استان فارس خبرداد.

ایمیدرو ۶۰۰ میلیارد تومان در پروژه‌های راهسازی فارس سرمایه‌گذاری می‌کند

به گزارش شمانیوز به نقل از ایمیدرو، خداداد غریب پور در نشست بررسی وضع معادن و برنامه‌های ایمیدرو در استان فارس که با حضور استاندار و جمعی از نمایندگان این استان در مجلس شورای اسلامی که در محل استانداری فارس برگزار شد، افزود: توسعه زیربناها در استان فارس توسط ایمیدرو هدف‌گذاری شده است.

وی گفت: بر این اساس ایمیدرو احداث جاده‌های لامرد – پارسیان(به طول ۴۵ کیلومتر) با سرمایه‌گذاری ۴۰۰ میلیارد تومان را مورد توجه قرار داده که عملیات انتقال محصول از منطقه ویژه اقتصادی لامرد به بندر پارسیان را تسهیل خواهد کرد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: از سوی دیگر ایمیدرو ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای احداث جاده خرامه به نی‌ریز اختصاص داد که هم‌اکنون این طرح در مرحله انتخاب پیمانکار است.

۶۰ هزار کیلومترمربع از مساحت استان زیر چتر اکتشافات ایمیدرو

رئیس هیئت عامل ایمیدرو با اشاره به اکتشافات ایمیدرو در استان فوق، گفت: ۶۰ هزار کیلومترمربع از کل مساحت استان فارس، تحت عملیات اکتشافی ایمیدرو قرار دارد. وی ادامه داد: در شرق استان فارس معادن فراوان دولومیت شناسایی شده که برنامه مشارکت با بخش خصوصی در این معادن مورد توجه است.

توسعه صنایع پایین دست آلومینیوم

غریب پور پروژه آلومینیوم جنوب را از افتخارات این استان خواند و گفت: توسعه صنایع پایین دست آلومینیوم در این استان مورد توجه است. وی افزود: برنامه‌ریزی برای سرمایه‌گذاری ۷۰۰ میلیون یورویی به‌منظور ساخت کارخانه ۲۰۰ هزار تنی ورق آلومینیوم در فارس مورد توجه است.

رئیس هیات عامل ایمیدرو اعلام کرد: ایمیدرو آمادگی دارد تا ۳۰ درصد از منابع مالی این پروژه را تامین کند.

توسعه فولاد غدیر نی‌ریز

غریب پور در بخش دیگری از سخنانش از توسعه بخش فولادسازی فولاد نی‌ریز خبر داد و دراین‌باره گفت: ۱۰۰ میلیون یورو برای توسعه فولاد غدیر نی‌ریز در نظر گرفته‌ایم و از سوی دیگر تامین آب این مجموعه فولادی در دست اقدام است.

تامین مالی معادن کوچک

رئیس هیات عامل ایمیدرو همچنین از آمادگی این سازمان در توسعه و تامین مالی معادن کوچک استان فارس خبر داد. غریب پور گفت: صندوق بیمه سرمایه‌گذاری فعالیت‌های معدنی امسال افزایش سرمایه ۵۰۰ میلیارد تومانی را ثبت خواهد کرد و سال آینده این رقم تا ۱۰۰۰ میلیارد تومان افزایش می‌یابد.

وی افزود: این صندوق که از مجموعه‌های زیر پوشش ایمیدروست، آمادگی دارد تا با ارائه تسهیلات برای توسعه معادن استان، اقدام به تامین مالی کند.

تامین تجهیزات در حوزه سنگ‌های تزئینی

وی با اشاره به مزیت‌های استان فارس در حوزه سنگ‌های تزئینی گفت: عوارض صادراتی، ماشین‌آلات و تجهیزات از جمله عوامل کلیدی در استفاده از این ظرفیت استانی است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: در این راستا به دنبال حذف عوارض صادراتی سنگ‌های تزئینی و حل مشکل معادن استان در تامین تجهیزات هستیم.

وی تامین مالی، آموزش، اکتشافات و مطالعات تحقیقاتی را از رویکردهای ایمیدرو در استان‌ها خواند و گفت: از محل منابع داخلی سازمان این استراتژی‌ها را تا رسیدن به حصول نتیجه دنبال می‌کنیم.

برنامه احداث کارخانه رینگ در لامرد

رئیس هیئت عامل ایمیدرو تامین ۴۵۰ مگاوات برق و حمایت و توسعه صنایع پایین‌دستی از جمله کارخانه رینگ‌های آلومینیومی در منطقه ویژه اقتصادی لامرد را از دیگر برنامه‌های سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران در استان فارس خواند.

در این نشست محمد آقاجانلو، معاون طرح‌های توسعه معدن و صنایع معدنی ایمیدرو، وجیه الله جعفری، مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران و امیرحسین نادری مدیرعامل شرکت ملی فولاد ایران، رئیس هیئت عامل ایمیدرو را در این سفر یک روزه همراهی کردند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied