شمانیوز
شما نیوز

بانک کارآفرین به دانش‌بنیان ها وام با نرخ سود ۹ درصد می دهد

دکتر محمدرضا فرزین مدیرعامل بانک کارآفرین از کاهش نرخ سود تسهیلات به ۹ درصد برای حمایت از کسب‌وکارهای آسیب‌دیده از کرونا ویژه شرکت‌های دانش‌بنیان متوسط و بزرگ در این بانک خبر داد.

بانک کارآفرین به دانش‌بنیان ها وام با نرخ سود ۹ درصد می دهد
به گزارش  شمانیوز به نقل از روابط عمومی‌ بانک کارآفرین، دکتر فرزین در مراسم آغاز مرحله سوم حمایت از کسب‌ وکارهای آسیب‌دیده از کرونا ویژه شرکت‌های دانش‌بنیان متوسط و بزرگ که روز یکشنبه ۲۹ تیر ماه با حضور مدیران صندوق نوآوری و شکوفایی، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، وزارت بهداشت و مدیران عامل بانک‌های آینده، کارآفرین و بانک صنعت و معدن در محل صندوق نوآوری و شکوفایی نهاد ریاست جمهوری برگزار شد، با اعلام این مطلب تاکید کرد: با حمایت صندوق نوآوری‌ نرخ سود تسهیلات به شرکت‌های دانش‌‌بنیان را از ۱۲ درصد به ۹ درصد کاهش داده‌ایم تا در شرایط فعلی حمایت بیشتری از این شرکت‌ها صورت گیرد.

 

وی همچنین تصریح کرد: بانک کارآفرین در جهت عمل به رسالت خود در توسعه کارآفرینی، در بخش سرمایه‌گذاری نیز مشارکت خواهد کرد. همچنین طی قراردادی که بین بانک کارآفرین و این صندوق منعقد شده، بخشی از منابع داخلی بانک به حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان اختصاص خواهد یافت. خوشبختانه به نظر می‌رسد این صندوق که با هدف حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان ایجاد شده، در مراحل اولیه تامین منابع مالی توانسته به خوبی عمل کند.

 

دکتر فرزین در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به سیاستگذاری‌های‌ بانک کارآفرین در حمایت از بخش‌های مختلف تولیدی، خدماتی و صنعتی تصریح کرد: بسته‌های تسهیلاتی متنوعی برای حمایت از صنوف مختلف در بانک کارآفرین طراحی شده است تا در شرایط فعلی اقتصاد کشور در اختیار واجدین شرایط قرار گیرد و بانک کارآفرین سهم خود را در جهت حمایت از تولید و رونق اقتصادی‌ در کشور ایفا نماید.

 

وی در ادامه با تشریح برنامه‌های بانک کارآفرین برای تحقق جهش تولید گفت: بانک کارآفرین در سال جاری در حوزه سلامت نیز ورود پیدا کرده و برای حمایت از جامعه پزشکان، بسته تسهیلاتی اختصاصی ارزش سلامت را طراحی و عملیاتی کرده است.

 

مدیرعامل بانک کارآفرین در بخش دیگری‌ از سخنان خود تاکید کرد: بانک کارآفرین آمادگی دارد که در چارچوب رسالت خود و با هدف حمایت از کارآفرینی، با صندوق نوآوری و شکوفایی همکاری تنگاتنگ و همه‌جانبه داشته باشد.

 

بر اساس این گزارش همچنین دکتر علی وحدت رئیس هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی طی سخنانی تصریح کرد: سومین مرحله حمایت‌های صندوق نوآوری و شکوفایی از کسب و کارهای آسیب‎دیده از کرونا ویژه شرکت‌های دانش‌بنیان متوسط و بزرگ با همکاری سه بانک عامل کارآفرین، صنعت و معدن و آینده تا سقف ۱۰ میلیارد تومان با نرخ ۹ درصد انجام خواهد پذیرفت.

 

وی‌ همچنین افزود: پس از تامین مالی شرکت‌های فعال در حوزه ساخت تجهیزات و لوازم مرتبط و حمایت و کمک به تداوم کسب و کار شرکت‌های دانش‌بنیان، خلاق و فناور کوچک آسیب‌دیده از شیوع ویروس کرونا و همچنین شتاب‌دهنده‌ها و تأمین‌کنندگان فضای کار اشتراکی، در مرحله جدید این حمایت‌ها، تسهیلات برای شرکت‌‌های دانش‌بنیان متوسط و بزرگ را اجرا می‌کند.

 

دکتر وحدت با بیان جزئیات نحوه ارائه این تسهیلات تصریح کرد: در کنار اعطای تسهیلات و تامین مالی شرکت‌های کوچک، برای حمایت از شرکت‌های بزرگ نیز با همکاری بانک‌های خصوصی از جمله بانک کارآفرین، اقدام به راه‌اندازی سامانه حمایت کرده‌ایم. اطلاعات شرکت‌های دانش بنیان بر روی این سامانه حمایت منتشر می‌شود و هر کدام از بانک‌های عضو سامانه، می‌تواند تا سقف ۱۰ میلیارد تومان و با نرخ سود ۹ درصد، بدون دوره تنفس و با بازپرداخت ۱۸ ماه به شرکت‌های متقاضی تسهیلات اعطا نماید.

 

وی همچنین افزود: این تسهیلات مختص شرکت‌های دانش‌بنیان با نیروی انسانی بیشتر از ۵۰ نفر و فروش بیشتر از ۲۰ میلیارد ریال در سال ۹۸ است که از طریق بانک‌های عامل (بانک صنعت و معدن، بانک آینده، بانک کارآفرین) اعطا می‌شود.

 

همچنین دکتر رضا ملک‌زاده، معاون تحقیقات وزارت بهداشت و عضو هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی در مراسم آغاز مرحله سوم حمایت از کسب‌‌وکارهای آسیب دیده از کرونا ویژه شرکت‌های دانش‌بنیان متوسط و بزرگ، توسعه نوآوری و فناوری در شرایط سخت را ضروری خواند و گفت: شیوع ویروس کرونا شرایط سختی را ایجاد کرده و تلفات انسانی و اجتماعی زیادی برای جهان داشته است. بر همین اساس شیوع ویروس کرونا یک فرصت است تا یاد بگیریم چگونه مشکلات را حل کنیم.

 

معاون تحقیقات وزارت بهداشت ضمن درخواست از بانک‌ها برای اعتماد به شرکت‌های دانش‌بنیان افزود: با استفاده از توانمندی‌های شرکت‌ها و استفاده از فرصت ایجاد شده، توان بیشتری برای حل مشکلات آینده خواهیم داشت.

 

بر اساس این گزارش صندوق نوآوری و شکوفایی در دو مرحله قبل حمایت و کمک به تداوم کسب‌وکار شرکت‌های دانش‌بنیان کوچک، شتاب‌دهنده‌ها و تأمین‌کنندگان فضاهای کار اشتراکی و شرکت‌های خلاق کوچک آسیب دیده بر اثر کرونا را در دستور کار خود قرار داده بود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied