شمانیوز
شما نیوز

ششمین گزارش سالانه پایداری بورس ها منتشر شد

فدراسیون جهانی بورس ها نتایج ششمین بررسی پایداری سالانه اعضای خود را منتشر کرد.

 ششمین گزارش سالانه پایداری بورس ها منتشر شد

گزارش پایداری فدراسیون جهانی بورس ها، ماهیت و میزان تعامل اعضا را با مسائل زیست محیطی، اجتماعی و راهبری در بازارهای توسعه یافته و نوظهور ثبت می کند.

‎اصول مورد اشاره یکی از الزامات راهبردی فدراسیون جهانی بورس‌ هاست، و بررسی سال جاری برای دومین بار فعالیت های بورسی را بر روی اصول پایداری این نهاد مشخص کرده است. اصول زیست محیطی، اجتماعی و راهبری که در اکتبر سال 2018 منتشر شد، توصیه می‌کند که بورس ها در زمینه هایی از جمله آموزش مشارکت کنندگان در اکوسیستم های بورسی درباره اهمیت موضوع پایداری، ارتقای دسترسی فزاینده سرمایه گذاران به اطلاعات مرتبط و لازم، تعامل فعال با ذینفعان برای ارتقای برنامه مالی پایدار، ارائه بازارها و محصولاتی که از توسعه سرمایه گذاری پایدار و جهت گیری مناسب جریان های مالی حمایت کنند، و ایجاد فرایندها و سیاست های راهبری موثر و عملیاتی برای حمایت از تلاش های پایدار آنها فعالیت کنند.

 نکات برجسته در نتایج بررسی انجام شده توسط فدراسیون جهانی بورس ها شامل موارد ذیل می شود:

 * ‎از میان بورس های شرکت کننده در نظرسنجی، 41% درباره تمام اصول پایداری ابتکار عمل دارند. ‎

 * تعداد قابل توجهی از بورس ها با فرصت های جدیدی که از این تعامل به دست آورده اند، نشانه هایی مثبت از تبدیل شدن این شاخص ها به بخشی جدایی ناپذیر از راهبردها و فرهنگ کاری خود ارایه می‌دهند. ‎

 * نزدیک به 90% از بورس های مشارکت کننده در نظرسنجی، تقاضای سرمایه گذاران برای افشای میزان رعایت این شاخص را اعلام کرده اند، و از این تعداد، 29% بر این باورند که این تقاضا قابل ملاحظه است. ‎

 * اوراق قرضه سبز برای اولین بار به رایج ترین محصول مرتبط با شاخص های سه گانه زیست محیطی، اجتماعی و راهبری تبدیل شدند. ‎این بررسی همچنین افزایشی نسبی را در عرضه تمام انواع محصولات پایداری نشان داد که نشانگر گسترش تدریجی محصولات در بورس هاست.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی