شمانیوز
شما نیوز

مدیرکل امور اجتماعی استانداری همدان مطرح کرد :

کاهش خطاهای نسخه خوانی با اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیکی

مدیرکل امور اجتماعی استانداری همدان تاکید کرد: طرح نسخه نویسی الکترونیکی خطاهای بسیاری را درنسخه خوانی داروخانه ها کاهش می دهد.

کاهش خطاهای نسخه خوانی با اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیکی

به گزارش شمانیوز به نقل از آی هینا، مهرداد نادری‌فر با اشاره به اینکه یکی از اقدامات بسیار خوب، موثر و اثرگذار دولت تدبیر و امید اجرای طرح فراگیر بیمه سلامت ایرانیان بود گفت: این اقدام باعث شد تمام مردم ایران تحت پوشش بیمه درمانی قرار گیرند.

 

وی افزود: صندوق بیمه سلامت همگانی بیمه سلامت، اقدام موثری بود که باعث شد افراد زیادی که توانایی مالی نداشتند تحت پوشش این بیمه قرار گیرند.

 

مدیرکل امور اجتماعی استانداری همدان، با تاکید بر اینکه باید ارائه خدمات در حوزه بیمه و درمان تسریع پیدا کند تصریح کرد: در این راستا باید براساس مصوبه ملی، طرح نسخه‌نویسی برخط اجرایی شود.

 

نادری‌فر با بیان اینکه گام بعدی تحقق نسخه‌نویسی الکترونیک به صورت گسترده در مطب پزشکان و سایر مراکز درمانی بوده است اظهارداشت: از یکم مرداد در سراسر کشورنسخه‌ها به صورت الکترونیکی و برخط خواهد بود.

 

وی با اشاره به اینکه از ماه‌های گذشته به پزشکان و مراکز درمانی اعلام شد که باید زیرساخت‌های لازم برای اجرای این طرح را فراهم کنند گفت: جلساتی در این رابطه در استانداری تشکیل شده و به فرمانداری‌ها اعلام شده که آمادگی و ایجاد زیرساخت‌های لازم را داشته باشند.

 

مدیرکل امور اجتماعی استانداری همدان تاکید کرد: اگر طرح نسخه‌نویسی الکترونیک اجرایی شود، فرد دفترچه‌ای را به پزشک ارایه نخواهد داد و با مراجعه و ارائه کد ملی و شرح بیماری ویزیت می‌شود و از طریق داروخانه نیز داروهای خود را دریافت می‌کند.

 

نادری فر اظهار داشت حسن انجام نسخه‌نویسی الکترونیک این است که فرد می‌تواند به هر داروخانه‌ای در هر نقطه‌ای مراجعه و دارو را دریافت کند.

 

وی حذف سیستم کاغذی را از مزیت‌های این طرح دانست و گفت:خطاهای نسخه‌خوانی به شدت کاهش می‌یابد و با انتقال اطلاعات بیمار در سیستم، روند درمانی به خوبی پیش می‌رود و سوابق درمانی بیمار برای پزشک نیز مشخص است

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied