شمانیوز
شما نیوز

مجمع عمومی عادی سالیانه نخستین بانک خصوصی ج.ا ایران برگزار شد

تحول در شاخص‌های عملکردی بانک اقتصادنوین

مجمع عمومی عادی سالیانه بانک اقتصادنوین، بعدازظهر دوشنبه سی‌ام تیرماه سال 1399 در سالن همایش‌های هتل المپیک با حضور 63.01 درصدی سهامداران برگزار شد و صورت‌های مالی این بانک برای سال مالی منتهی به 29 اسفند 1398 به تصویب سهامداران رسید.

تحول در شاخص‌های عملکردی بانک اقتصادنوین

به گزارش شمانیوز به نقل از روابط عمومی بانک اقتصاد نوین؛ مجمع عمومی عادی سالیانه بانک اقتصادنوین، بعدازظهر دوشنبه سی‌ام تیرماه سال 1399 در سالن همایش‌های هتل المپیک با حضور 63.01 درصدی سهامداران برگزار شد و صورت‌های مالی این بانک برای سال مالی منتهی به 29 اسفند 1398 به تصویب سهامداران رسید.

 

رشد 47 درصدی سپرده‌ها

در ابتدای مجمع علیرضا بلگوری، عضو هیئت‌مدیره و مدیرعامل با ارائه گزارشی از عملکرد بانک در سال گذشته گفت: سپرده‌های اشخاص در بانک اقتصادنوین 47درصد رشد داشته درحالی‌که سپرده‌های کل شبکه بانکی کشور 31.4درصدی رشد کرده است. مقایسه این دو عدد نشان می‌دهد، سپرده‌های اشخاص در بانک اقتصادنوین 16درصد بیشتر از سپرده‌های کل شبکه بانکی رشد داشته است و این بانک توانسته سهم بازار خود را افزایش دهد.

 

رشد 46.5 درصدی تسهیلات

به گفته او، مانده تسهیلات اعطایی در پایان سال مالی منتهی به اسفند 98 حدود 459.4 هزار میلیارد ریال بوده که با رشد 46.5 درصدی نسبت به سال 97 مواجه شده است. این روند در سه‌ماهه ابتدایی سال جاری با ثبت 11 درصد رشد ادامه یافته است. رشد تسهیلات اعطایی کل شبکه بانکی کشور 28.3درصد بوده که بانک اقتصادنوین با افزایش 46.5درصدی آن، توانسته 18درصد بالاتر از رشد شبکه بانکی کشور به تامین نقدینگی صنایع فعال کشور و واحدهای تولیدی و صنعتی کمک کند.

بلگوری همچنین افزود: روند رشد تسهیلات در سال جاری نیز ادامه داشته و در سه‌ماهه ابتدایی سال جاری 11درصد نسبت به پایان سال 98 رشد یافته است.

 

رشد درآمدها

مدیرعامل بانک اقتصادنوین با اشاره به اینکه جمع درآمدهای بانک در سال 97 حدود 56.8 هزار میلیارد ریال است، گفت: این رقم در سال 98 به 64.9 هزار میلیارد ریال رسیده که بیانگر افزایش 14درصدی در این بخش است.

او افزود: بانک اقتصادنوین در سال منتهی به پایان اسفندماه 98 در ضمانت‌نامه‌های صادره ریالی رشد 95 درصدی را به‌جا گذاشته است. همچنین مبلغ ضمانت‌نامه‌های صادره ارزی نیز از 17.2میلیون دلار در سال 97 به 23.4 میلیون دلار در سال 98 افزایش یافته که نشان از رشد 36 درصدی دارد.

مدیرعامل بانک اقتصادنوین رشد خالص سایر درآمدهای بانک را 296درصد اعلام کرد و گفت: این شاخص از 7.7میلیارد ریال به 3هزار میلیارد ریال افزایش‌یافته که عمده آن به دلیل رشد 242درصدی سود حاصل از فروش اموال تملیکی و دارایی‌های مازاد بانک در طی سال 98 بوده است. این بانک با عرضه سهام شرکت‌های لیزینگ اقتصادنوین و پرداخت نوین آرین در بازار بورس طی سال 99 درآمد حاصل از فروش این سرمایه‌گذاری‌ها را در سال جاری شناسایی خواهد کرد.

بلگوری به وضعیت مثبت تراز ارزی بانک اقتصادنوین اشاره کرد که منجر به رشد 5/46درصدی معاملات ارزی بانک از 5.6 هزار میلیارد ریال در سال 97 به 8.2 هزار میلیارد ریال در سال 98 شده و با توجه به افزایش روند نرخ ارز در سال 99 در صورت تداوم وضعیت باز ارزی مثبت طی سال 99 نیز درآمدهای بانک اقتصادنوین از این محل قابل‌توجه خواهد بود.

 

کاهش 18 درصدی مطالبات غیرجاری

او با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای وصول مطالبات غیرجاری بیان کرد: مجموعه اقدامات انجام شده منجر به وصول 16 هزار میلیارد ریال از مطالبات غیرجاری بانک شد که بیانگر کاهش 18 درصدی این شاخص است. با توجه به‌کارگیری این منابع در عملیات انتهای سال گذشته سودآوری از محل آن منجر به افزایش درآمد تسهیلات اعطایی بانک در سال 99 خواهد شد.

 

زیان، سود شد

مدیرعامل بانک اقتصادنوین با تاکید بر اینکه ما توانستیم زیان 11 هزار میلیارد ریالی در شهریور 98 را به 605 میلیارد ریال سود تبدیل کنیم، بیان داشت: روند سود بانک همچنان ادامه دارد و در سه‌ماهه اول سال جاری، سود بانک به بیش از یک هزار میلیارد ریال رسیده است. به‌طور حتم با افزایش تسهیلات پرداختی بانک پیش‌بینی ما این است که روند رو به رشد بانک ادامه داشته و با سوددهی مناسب همراه باشد. این موضوع موجب شد زیان 149ریالی هر سهم در پایان سال 97، به 46ریال سود در سال 1398 برسد.

بلگوری با اشاره به سودده بودن تمام شرکت‌های زیرمجموعه بانک اقتصادنوین اشاره کرد و گفت: در سال 98 به نسبت سال 97 درآمد سرمایه‌گذاری‌ها رشد 92 درصدی را ثبت کرد و در بخش میانگین مانده سرمایه‌گذاری‌ها نیز رشد 31 درصدی محقق شد.

در پایان براساس تصمیمات مجمع، روزنامه دنیای اقتصاد به‌عنوان روزنامه رسمی بانک و موسسه حسابرسی تدوین و همکاران به‌عنوان شرکت حسابرس بانک انتخاب شدند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied