شمانیوز
شما نیوز

فروش سهام عدالت از طریق بانک‌ها تا چه زمانی ادامه دارد؟

طبق اعلام پیشین مسئولان فروش سهام عدالت از طریق بانک‌ها در روز ۱۳ خردادماه به اتمام رسیده اما به تازگی سخنگوی سهام عدالت اعلام کرده که هیچ تاریخی برای اتمام فروش سهام عدالت از طریق بانک تعیین نشده است.

فروش سهام عدالت از طریق بانک‌ها تا چه زمانی ادامه دارد؟

فروش سهام عدالت در ابتدا از طریق بانک‌ها ممکن شد، به متقاضیان فرصت داده شد که در روزهای ششم تا سیزدهم خردادماه به بانکی که شماره شبا حساب خود در آن را در اطلاعات سهامداری خود ثبت کرده‌اند، مراجعه کنند و درخواست فروش ۳۰ درصد از سهام خود را به بانک دهند.

بانک‌ها درخواست مشتریان خود را دریافت می‌کردند و آن را به کارگزاری خود یا کارگزاری طرف قرارداد می‌دادند، بنابراین قاعدتا فروش سهام از طریق بانک‌ها باید بعد از ۱۳ خرداد ماه متوقف و ادامه فروش به کارگزاری‌های بانکی و غیربانکی محول می‌شد.

اما به تازگی سخنگوی سهام عدالت اعلام کرده که مهلت فروش ۳۰ درصد از سهام عدالت از طریق بانک‌ها متوقف نشده است.

حسین فهیمی در این خصوص، گفته است: هیچ تاریخی برای اتمام فروش سهام عدالت از طریق بانک تعیین نشده است و سهامداران می‌توانند هر زمانی که بخواهند برای فروش ۳۰ درصد از سهامشان به شعب بانک‌های دولتی و کارگزاری‌ها مراجعه کنند.

به گفته وی، اگر بانکی بگوید که زمان ثبت نام از طریق بانک تمام شده تخلف کرده است و قطع به یقین با این کارگزاری‌ها و بانک‌های متخلف برخورد جدی خواهد شد.

در حالی که برخی از بانک‌ها دریافت درخواست مشتریان خود را متوقف کرده‌اند و به آنها اعلام می‌کنند که مهلت فروش ۳۰ درصد اول سهام عدالت به پایان رسیده است، اما به نظر می‌رسد برخی از بانک‌ها درخواست‌ها را دریافت می‌کنند و برای کارگزاری خود ارسال می‌کنند.

فروش بانکی سهام عدالت در حالی ادامه‌دار است که طبق اعلام شرکت سپرده‌گذاری از بین پنج کارگزاری که بدترین عملکرد را در فروش سهام عدالت داشته‌اند سه کارگزار بانکی قرار دارند و اعتراض‌ها نسبت به بانک‌ها زیاد است.

پس از گذشت دو ماه از آغاز فرآیند فروش سهام عدالت کارگزاری‌های اقتصاد بیدار، سهم آشنا و ملل عملکرد بهتری نسبت به سایر کارگزاری‌ها دارند و در مقابل کارگزاری‌های آگاه، مفید، بانک ملی، بانک سپه و بانک صادرات بدترین عملکرد را داشته‌اند.

 
منبع: تجارت نیوز
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۲ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied