شمانیوز
شما نیوز

چرا مردم در دریافت وجه فروش سهام عدالت دچار مشکل می شوند؟

کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه همچنان هزاران نفر از مردم نمی‌توانند سفارش فروش خود را وارد سامانه کنند، گفت: حدود نیمی از کسانی که سهامشان را فروخته اند مبلغی دریافت نکرده‌اند.

چرا مردم در دریافت وجه فروش سهام عدالت دچار مشکل می شوند؟

احسان همتی، کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه حق مردم این است که از فرایند فروش سهام عدالت خود آگاهی داشته باشند، گفت: سخنگوی سهام عدالت اعلام کردند، افرادی که سفارش فروش سهام عدالت را ثبت کرده اند و سهامشان ۵۳۲ هزار تومانی است، باید حداقل دو میلیون و پانصد هزار تومان دریافت کنند نکته اول این است که باتوجه به ارزش حدود ۱۹ میلیون این سهام، ۳۰ درصد آن بسیار بیشتر از ۲.۵ میلیون می‌شود و این رقم نباید مبنا باشد. نکته دوم این است که هیچگونه شفافیتی در شیوه و تعداد فروش سهام وجود ندارد و این موضوع منجر به اعتراض مردم شده است.

وی ادامه داد: حدود نیمی از کسانی که سهامشان را فروخته اند مبلغی دریافت نکرده‌اند و از این موضوع بدتر آنکه هیچ اطلاعی از نحوه و تعداد فروش و همچنین سهام باقی مانده شأن ندارند.

توضیحات مسئولین درباره مشکلات سهام عدالت اشتباه است

این کارشناس بازار سرمایه اظهار داشت: در هفته‌های گذشته تأکید بر این بود که مردم سهام عدالت خود را به جهت ارزنده بودن آن نفروشند با این حال مشاهده شد که حدود دومیلیون نفر سهام عدالت را فروختند. این به معنی نیاز مبرم مردم به این مبالغ است، اما در حال حاضر مردم ازعدم دریافت وجه خود گله‌مند هستند.

همتی با تشریح مشکل مردم در دریافت وجه سهام عدالت، گفت: در زمینه سهام عدالت مردم دو مشکل کلی دارند مشکل اول این است که نمی‌توانند پول خود را دریافت کنند. درباره این مشکل، توضیح مسئولان این است که حساب‌های بانکی و شماره شبای بعضی از مردم دچار مشکل است درحالی که با بررسی‌هایی که انجام شد متوجه شدیم بسیاری از مردم چنین مشکلی ندارد، اما هنوز پولشان دریافت نکردند.

وی ادامه داد: مشکل دوم این است که همچنان هزاران نفر از مردم نمی‌توانند سفارش فروش خود را وارد سامانه کنند.

مردم سهامشان را نفروشند!

همتی با بیان اینکه به نظر بنده هنوز هم نباید سهام عدالت را فروخت، ادامه داد: مبلغ سهام عدالت دیر دریافت می‌شود، همچنین ممکن است درآینده سهام افزایش قیمت داشته باشد به همین دلیل صبر کردن بهترین گزینه سهامداران است.

وی درباره نحوه فروش این سهام گفت: کسانی که به هر دلیل قصد فروش سهام خود را دارند باید داخل سایت سجام ثبت نام کنند، سپس به صورت حضوری یا غیر حضوری احراز هویت شوند و پس از آن در سامانه سهام عدالت کارگزاری‌ها ثبت نام کنند تا بتوانند سهامشان را بفروشند.

این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به تفاوت‌های روش مستقیم و غیر مستقیم آزادسازی سهام عدالت، گفت: هر روش، مزایای خود را دارد و تفاوت آن‌ها در نحوه دریافت سود سالانه و مدیریت است. درروش مستقیم ما سهامدار ۳۶ شرکت بورسی خواهیم بود و هر سال از این شرکت‌ها سود سالانه دریافت خواهیم کرد. برای دریافت سود باید در سایت سجام ثبت نام کنیم تا در سال‌های آینده این سود‌ها به حساب بورسی ما واریز شود.

وی ادامه داد: در روش غیر مستقیم، افراد سهامدار شرکت‌های سرمایه گذاری استانی سهام عدالت می‌شوند و آن شرکت‌ها از طرف مردم سهام عدالتشان را مدیریت می‌کنند که بنابر قول مسئولین احتمالاً تا شهریور کار ورود این شرکت‌ها به بورس انجام می‌شود و افرادی که روش غیر مستقیم را انتخاب کرده اند نیز می‌توانند سهامشان را بفروشند.

 

منبع: مهر

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied