شمانیوز
شما نیوز

10 درصد واردات گوشت کشور، تولید گوشت داریم و جلوی این حجم واردات گرفته می‌شود

هدف‌گذاری کردیم امسال این عدد را به 25 درصد برسانیم، انجام این کار با روحیه‌ی عادی امکان‌پذیر نیست.

تمام مکانیسم‌هایی که در ستاد وجود دارد، در جهت اشتغال‌زایی است، چون امروز هیچ اولویتی برای کشور، مهم‌تر از اشتغال وجود ندارد. ما تنها وسیله‌ی مصونیت ایجاد کردن در مقابل دشمن را، که امروز جنگش به صورت فراگیر در بخش اقتصادی است، این می‌دانیم که مردم را به صحنه بیاوریم و اقتصاد را رونق و جهش دهیم. این کار با روحیه‌ی جهادی مردم و مسئولان و هدایت‌گری نخبگان تحقق می‌یابد. 

 

وی افزود: در ستاد تمام این مکانیسم‌های اشتغالی که وجود دارد، اساسش همین است، یعنی با مردم شکل می‌گیرد، با خلاقیت مردم و مدیریت و منابع مردم است و ما فقط نقش تسهیل‌گر را داریم.

 

دکتر مخبر ادامه داد: اتفاقی که امروز افتاد با تلاش همکاران گروه توسعه‌ی اقتصادی تدبیر و هلدینگ کشاورزی شکل گرفته و آن‌ها گام‌های بلندی در این ماه‌های اخیر برداشتند و این دومین افتتاحی است که در یک ماه اخیر در زمینه‌ی کشاورزی و دام‌داری انجام شده است و نکته‌ی مهم در این زمینه این است که ما اصلاً قصد تصدی‌گری و دنبال اداره‌ کردن دام‌داری چه سنگین  و سبک آن نیستیم. این کاری که ما در زرندیه با هدف‌گذاری ده هزار رأس دام سنگین انجام دادیم و چه طرح دام سبک امروز، در راستای تأمین نیازهای طرح‌های اشتغال‌زایی است. بنیاد برکت امسال باید 60 هزار طرح خرد و خانگی ایجاد کند که 80 درصد این طرح‌ها، طرح‌های کشاورزی و دام‌داری است و یک جایی برای تأمین مواد اولیه و نیازهای اولیه‌ی این طرح‌ها باید شکل بگیرد. کانونی که بتواند روزانه و به لحاظ علمی و به لحاظ اصلاح، به لحاظ بهره‌وری محصولی داشته باشد که بتواند بخشی از مسایل کشور را حل کند. خوب در زرندیه که گاوداری راه افتاد، با اصلاح نژادی که دارد اتفاق می‌افتد، 20 برابر بهره‌وری را بالاتر می‌برد.

 

باید کمک کنیم این کانونی که امروز افتتاح شد به سرعت به 80 هزار رأس برسد تا نیازهای طرح‌های خرد و کوچک اشتغال‌زایی ستاد تأمین شود. از روز اولی که قرار شد این مجتمع شکل بگیرد تأکید کردیم، اول مرکز تحقیقات آن ایجاد شود تا با آخرین مسایل علمی دنیا، مرتب اصلاح نژادها اتفاق بیافتد و اگر بتوانیم یک زایش گوسفند را به یک و دو تا یک و نیم زایش برسانیم، مسئله‌ی گوشت کشور حل می‌شود. کشوری با این عظمت، با این وسعت، با این نیروهای جوان، خلاق، دانشمند و با این منابع سرشاری که دست مردم است، شایسته‌ نیست تا 90 درصد در دانه‌های روغنی و دامی و کره وابسته باشیم. ان‌شاءالله در ستاد اجرایی با همت بالا و جهادی قصد داریم بخش زیادی از معضلات کشور و دغدغه‌های مردم را در این زمینه حل کنیم. تأمین امنیت غذایی و دارویی کشور و مردم جزو اولویت‌های ماست و امیدواریم با برنامه‌‌ی سه ساله‌ای که در دست اقدام داریم، جلوی بیش از یک میلیارد دلار از واردات کشاورزی را بگیریم. خدا را شکر در این زمینه حدود 25 درصد هم جلوتر از برنامه هستیم. در زمینه‌ی دارویی نیز کارهای مهمی را انجام دادیم و امکانات دارویی فراوانی را فراهم کرده‌ایم و ان‌شاءالله کمبودی از لحاظ دارویی در کشور نخواهیم داشت.

 

در این مراسم، حشمت‌اله عسگری، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری تهران، طی سخنانی اظهار داشت: با ورود ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) به حوزه‌ی کشاورزی و تأمین امنیت غذایی برای برطرف کردن کمبودها، منشأ خیر فراوانی برای کشور بوده و باعث جهش تولید و جلوگیری از خروج ارز از کشور شده است.

 

در این مراسم تفاهم‌نامه‌ی تأمین دام سبک طرح‌های اشتغال‌زایی اجتماع‌محور بنیاد برکت، بین هلدینگ کشاورزی گروه توسعه‌ی اقتصادی تدبیر و بنیاد برکت نیز به امضا رسید.

 

 هم‌چنین از خانواده‌های معظم مدافع حرم و دفاع مقدس، شهیدان پاشاپور، مصطفی محمدمیرزایی، وحید زمانی‌نیا و ابراهیم قنقره، در این مراسم تجلیل و تقدیر به عمل آمد.

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied