شمانیوز
شما نیوز

مدیرعامل شرکت کانادایی «هودبِی مینرالز» مطرح کرد؛

قیمت مس در میان‌مدت وضعیت خوبی را تجربه خواهد کرد

هودبی دومین تولیدکننده بزرگ مس پس از شیلی و ششمین تولیدکننده بزرگ طلای جهان، می‌گوید روند قیمت مس افزایشی خواهد بود و همین موضوع باعث شده این شرکت کانادایی توسعه طرح‌های خود در پرو را با قدرت ادامه دهد.

قیمت مس در میان‌مدت وضعیت خوبی را تجربه خواهد کرد

به گزارش شمانیوز به نقل از روابط عمومی ملی مس، قیمت مس در هفته گذشته، به علت عواملی از جمله نگرانی‌های موجود در مورد کاهش عرضه متأثر از همه‌گیری کووید 19 از سوی بزرگ‌ترین تولیدکننده این فلز در امریکای جنوبی، به یک اوج تازه در دو سال گذشته دست یافت.

 

موسسه «وود مکنزی» پیش‌بینی می‌کند حدود 700 هزار تن عرضه مس جدید مورد انتظار تا سال 2022 به‌خاطر تأخیرها، در مقایسه با پیش‌بینی‌های دیگر، از خط تولید حذف شده است. این شرکت تحقیقاتی همچنین اظهار می‌دارد که از حالا تا 2028 شاهد رشد تقاضایی برابر با 4 میلیون تن خواهیم بود، که در مجموع شکاف بین عرضه و تقاضا به 5.5 میلیون تن خواهد رسید.

 

مدیرعامل شرکت کانادایی «هودبِی مینرالز»، «پیتر کوکیِلسکی»، به وبسایت «ماینینگ» گفت نزدیک به یک سوم رشد تقاضای مس در ارتباط با مصرف آن برای انتقال انرژی است و مس  به علت برخورداری از حجم نسبتاً کمِ کربن یکی از پاک‌ترین فلزات است.

 

کوکیلسکی گفت یک عامل بزرگ که در افزایش قیمت مس در وضعیت جاری نقش ایفا می‌کند شمار پروژه‌هایی است که به‌خاطر همه‌گیری کووید 19 به تعویق افتاده‌اند. او گفت: «در این دوره تعلیق شاهد پایین‌ترین سطوح قیمت‌های مس در سال جاری بودیم.»

 

پروژه کونستانسیای هودبی در پرو کم‌هزینه‌ترین معدن مس سولفیدی روباز در امریکای جنوبی است. این دارایی همچنین شامل پامپاکانچا می‌شود که یکی از معادن مس اقماری پرعیار است. کوکیلسکی در فوریه گفت هودبی انتظار دارد استخراج در معدن اقماری پامپاکانچا را در اواخر 2020 آغاز کند، اما محدودیت‌های تحمیل شده برای مقابله با همه‌گیری کووید 19 توانایی دولت را برای رایزنی با جامعه بومی محلی اطراف معدن کاهش داد.

 

هودبی از جمله شرکت‌های معدنکاری در پرو، دومین تولیدکننده بزرگ مس پس از شیلی و ششمین تولیدکننده بزرگ طلای جهان، بود که پس از اعلام وضعیت اضطراری از سوی دولت برای مهار روند شیوع ویروس کرونای جدید عملیاتش را تعطیل کرد.

 

زمانی که دولت پرو رضایت خود را اعلام کرد، هودبی آماده راه‌اندازی عملیاتش در ماه می بود و ظرف 48 ساعت آن‌ها را به تولید کامل رساند. کوکیلسکی در این زمینه گفت: «ما از ماه ژوئن با بازار مسی سروکار داشته‌ایم که واقعاً متعادل است. ما شاهد بهبودی در چین، از یک سو و از سوی دیگر گسست رو به رشد زنجیره عرضه، غالباً در شیلی، بوده‌ایم. نتیجتاً، حاصل چنین وضعیتی امکان یک کسری فزاینده خواهد بود.»

 

کوکیلسکی اشاره کرد که تأخیرهای ناشی از همه‌گیری کووید  19 در پروژه‌ها این وضع را بدتر کرده است. او گفت: «این تأخیرها چرخه‌های صعودی قیمت مس را طولانی‌تر خواهند کرد. من فکر می‌کنم وضعیت میان‌مدت وضعیتی بسیار جذاب برای مس خواهد بود. دوره تعلیق شاهد پایین‌ترین سطوح قیمت‌های این فلز در سال جاری بود.»

 

کوکیلسکی گفت معدن کونستانسیا هم‌اکنون با ظرفیت کامل در حال عملیات است و هیچ فرد مبتلا به ویروس کرونای جدید در این معدن شناسایی نشده است چون کارگران ورودی به این معدن به مدت هفت روز در کوسکو در وضعیت قرنطینه قرار  داشتند و از آن‌ها آزمایش به عمل آمد. او ادامه داد: «ما در کانادا و در پرو با ظرفیت کامل در حال عملیات هستیم.» او همچنین گفت هودبی به‌طور تهاجمی در حال پیشبرد توسعه معدن پامپاکانچاست و انتظار می‌رود که این پروژه در اوایل 2021 تولید خود را آغاز کند. او گفت: «این معدن از زیرساخت‌های کونستانسیا استفاده می‌کند و زمانی که به تولید کامل برسد انتظار داریم بیش از 100 هزار تن مس در سال در پرو تولید کنیم.» کونستانسیا به تنهایی 113 هزار و 825 تن مس در سال 2019 تولید کرد.

 

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied