شمانیوز
شما نیوز

۱۱ رکورد در مجتمع فولاد خراسان به ثبت رسید

مدیر عامل مجتمع فولاد خراسان گفت: طی ۹ ماه گذشته ۱۱ رکورد در این مجتمع به ثبت رسید که برای دشمنان ناامید کننده است.

۱۱ رکورد در مجتمع فولاد خراسان به ثبت رسید

 

به گزارش شمانیوز به نقل از ایرنا، کسری غفوری روز دوشنبه در نشست با خبرنگاران نیشابور افزود: سال گذشته مجتمع‌های فولادی کشور موفق شدند ۱۰.۱ میلیارد دلار ارزآوری داشته باشند که در سال جاری تلاش داریم این میزان به ۱۰.۶ میلیارد دلار برسد.

 

وی ادامه داد: تغییر حاشیه سود مجتمع فولاد خراسان در بورس طی فصل بهار ۹۹ نسبت به زمستان ۹۸ به میزان ۱۵۱ درصد بود در حالیکه این میزان برای فولاد مبارکه، فولاد کاوه جنوب، فولاد خوزستان، ذوب آهن اصفهان و ارفع به ترتیب ۶۶، ۳۲، ۳۹، ۱۱۳ و ۴۳ درصد بوده است.

 

مدیر عامل مجتمع فولاد خراسان گفت: اتفاقی که مجتمع فولاد خرسان را با سایر مجتمع‌های فولادی کشور متمایز می‌کند این است که تغییر حاشیه سود در بهار ۹۹ نسبت به بهار ۹۸ به میزان ۱۵۱ درصد رشد داشته در حالی‌ که این میزان برای فولاد مبارکه، فولاد کاوه جنوب، فولاد خوزستان، ذوب آهن اصفهان و ارفع به ترتیب منفی ۱۰، ۲۹، ۱۰، ۲۲ و ۱۰ درصد بوده است.

 

وی افزود: با اینکه ترامپ به طور مستقیم در تحریم‌ها به فولاد خراسان اشاره کرد و این مجموعه برای سومین بار تحریم شد در سال ۹۸ بالغ بر ۷۹ درصد سودخالص در این مجتمع شناسایی شد، ۱۱۰ درصد سوددهی فولاد خراسان نسبت به سال قبل افزایش یافت و رتبه اول را در بین فولاد سازان کسب کرد.

 

غفوری ادامه داد: این‌ موفقیت‌ها با همکاری و تعامل جمعیت هفت هزار نفری مجتمع فولاد خراسان ممکن شده و تمام تلاش ما این بوده و هست که همه کارکنان این مجتمع در سود حاصل از این موفقیت‌ها سهیم شوند.

 

وی گفت: نیشابور بواسطه بزرگانش مانند خیام و عطار در جهان شناخته می‌شود و فولاد خراسان می‌تواند یک ستون اقتصادی و توسعه فرهنگی و کارآفرینی را برای نیشابور فراهم کند.

 

مدیر عامل مجتمع فولاد خراسان افزود: خبرنگاران مبشران خرد و آگاهی هستند و امروز نیاز واقعی جامعه ما ارسال اخبار امیدوار کننده است و نتیجه این نشست تفاهم نزدیک‌تر مجتمع فولاد خراسان با خبرنگاران به دور از سلایق جناحی و سیاسی است و این مجتمع به منظور توسعه شهر نیشابور و کشور از رسانه های این شهرستان حمایت می‌کند.

 

مجتمع فولاد خراسان در منطقه ای به مساحت ۱۴۰۰ هکتار، واقع در ۱۵ کیلومتری شمال غرب شهرستان نیشابور به عنوان بزرگترین تولید کننده فولاد در شرق کشور، از سال ۱۳۸۰ به بهره برداری رسید. 

 

این مجتمع در سال ۱۳۶۹ با سرمایه اولیه ۱.۵ میلیارد ریال با مشارکت شرکت ملی فولاد ایران و بانک سپه تاسیس و با نام نورد فولاد خراسان به ثبت رسید و در سال ۷۴ نام آن به شرکت مجتمع فولاد خراسان تغییر یافت.

 

از کل سهام مجتمع فولاد خراسان ۵۱.۴۴ درصد به صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر، ۳۲.۱۶ درصد به شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات، ۱۳.۳۳ درصد به موسسه صندوق حمایت و بازنشستگی کارکنان و ۳.۰۷ درصد به سایر سهامداران تعلق دارد.

 

این مجتمع شامل ۶ کارخانه گندله سازی با ظرفیت تولید ۲.۵ میلیون تن در سال، ۲ واحد احیای مستقیم با ظرفیت ۱.۶ میلیون تن، ۲ واحد فولادسازی با ظرفیت ۱.۴ میلیون تن و کارخانه نورد با ظرفیت تولید سالانه ۶۴۰ هزار تن است.

 

مرکز شهرستان ۴۰۰ هزار نفری نیشابور در ۱۲۷ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

 

 

 

 


 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied