شمانیوز
شما نیوز

مدیرعامل هلدینگ کیان فولاد دماوند خبرداد؛

پتانسیل بالای ایران در شکوفایی بخش فولاد

مدیرعامل هلدینگ کیان فولاد دماوند از پتاسیل بالای ایران در بخش فولاد خبر داد و گفت: فولاد کشور بعد از طرح هشت گانه ای که در این صنعت به وجود امد به شکوفایی خوبی دست یافت که از سال ۹۵ و ۹۶ به بعد از فضای تولید ۱۵ میلیون تن به ۳۵ میلیون تن رسید و صنعت فولاد ما را جزء ده رتبه برتر دنیا قرار داده است.

پتانسیل بالای ایران در شکوفایی بخش فولاد

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شمانیوز ، مهندس سید هادی شفیعی مدیرعامل هلدینگ کیان فولاد دماوند در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت:  گروه بازرگانی شفیعی طی نیم قرن فعالیت خانوادگی در طول سه نسل، بطور تخصصی در زمینه سرمایه‌گذاری و تجارت در زمینه فولاد و صنایع وابسته به آن فعالیت داشته است و از سال ۱۳۸۷، فعالیت خود را در قالب دو شرکت بازرگانی «کیان فولاد آبشار» و «اطلس جاویدان سپاهان» به طور ویژه در زمینه تامین مواد اولیه صنایع فولاد کشور، صادرات مواد اولیه به شرکت‌های فولادی خارجی از یک سو و تجارت داخلی محصولات میانی (شمش) و نهایی (مقاطع) و صادرات آن به کشورهای دیگر توسعه داده است.

فکر

 

وی افزود : هم‌اکنون گروه بازرگانی شفیعی تحت عنوان هلدینگ «کیان فولاد» ماموریت خود را با هدف تامین با کیفیت، اقتصادی و رقابتی نیازهای زنجیره فولاد کشور می‌داند که برای رسیدن  به این مقصود، خود را با زیرساختی از شبکه گسترده همکاران تجاری داخلی و خارجی و نیز نیروی انسانی کارشناس و کارآمد مجهز کرده است. همچنین تامین اعتبار فعالان زنجیره فولاد در دوران رکود و نیز ارز‌ آوری آنها از طریق همکاری در توسعه صادرات محصولات فولادی در دوران تحریم، بخشی از چشم‌انداز این شرکت است.

 

شفیعی از پتاسیل بالای ایران در بخش فولاد خبر داد و گفت: فولاد کشور بعد از طرح هشت گانه ای که در این صنعت به وجود آمد به شکوفایی خوبی دست یافت که از سال ۹۵ و ۹۶ به بعد از فضای تولید ۱۵ میلیون تن به ۳۵ میلیون تن رسید و صنعت فولاد ما را جزء ده رتبه برتر دنیا قرار داده است.

 

مدیرعامل هلدینگ کیان فولاد دماوند در ادامه گفت: ایران کشوری معدنی است که ابتدا تا انتهای تولید زنجیره فولاد را در بر دارد و این صنعت متشکل از یک زنجیره کامل معدن تا مقاطع فولادی است  که کمتر کشوری به غیر از کشور افغانستان این منابع و این زنجیره را در کنار خودش دارد  و ما با تلاش در این زمینه توانسته ایم  طی  ۱۵ سال گذشته در این صنعت به شکوفایی کامل برسیم.

 

وی از تکنولوژی روز دنیا در شرکت های بزرگ فولادی خبر داد و گفت: مجموعه های بزرگی مثل ایمیدرو و وزارت صمت با مشارکت بزرگترین مجموعه های فولادی کشور همانند فولاد مبارکه اصفهان و فولاد هرمزگان و ذوب آهن اصفهان توانسته اند فضا های مختلف سرمایه‌گذاری را در کشور به وجود بیاورند.

 

شفیعی در ادامه اظهار داشت : در کشور تحولی در فضای شرکت های فولادی  خصوصا در حوزه تکمیل زنجیره فولاد به وجود آمده است و  این بدان معنی است که  بعضی از تولید کنندگان در جهت تکمیل زنجیره فولاد در بخش معدن ورود پیدا کرده اند و برخی از شرکتهای معدنی  هم مانند چادرملو و گل‌ گهر تکمیل صنایع بالا دستیشان را انجام داده اند که گفتنی است ، کشوری با عظمت ایران و توانایی پتانسیل فوق العاده خوبی که در زمینه فولاد و مس دارد می تواند به بازارهای همسایه و بازارهای دور دست صادرات داشته باشد .

 

به گفته وی کشور ایران از سال ۹۶ با رکورد تقر یبی۶ میلیون تن در سال  یکی از بزرگترین صادر کننده های منطقه بوده است و این صادرات  به ۱۰ تا ۱۳ میلیون درسال رسید  که متاسفانه با فضای تحریم ها  هم اکنون به حداقل ۱۰ میلیون تن در سال رسیده است.

 

nzVPhao5WHKu

در خلال  نشست خبری  «لاجوردی» معاون منابع انسانی هلدینگ «کیان فولاد دماوند» ، هدف هلدینگ «کیان فولاد دماوند» را  تولید و پشتیبانی در زنجیره فولاد بیان کرد وگفت: سال گذشته ۶۰۰ هزار تن آهن اسفنجی به صورت تهاتری تولید و در اختیار تولیدکنندگان قرار گرفت. سال ۱۳۹۸، گردش زنجیره و مقاطع ۳ میلیون تن بوده است و در حوزه اکتشاف، استخراج و بهره‌برداری از معادن غیرفعال نیز ورود کرده‌ایم.

 

 

معاون منابع انسانی هلدینگ کیان فولاد دماوند گفت : در این هلدینگ ۲۰۰ نفر اشتغال مستقیم و حدود ۱۵۰۰ نفر اشتغال غیر‌مستقیم ایجاد کرده‌ایم و در صدد هستیم دو شرکت «کیان فولاد آبشار» و «اطلس جاویدان سپاهان» را در آینده به صورت عرضه اولیه وارد بورس کنیم.

 

لاجوردی اظهار داشت: هم اکنون قصد داریم «هلدینگ تامین مالی» را  به صورت شرکت بزرگ سبدگردان به مجموعه خود اضافه کرده و از این طریق وارد بازار سرمایه شویم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied