شمانیوز
شما نیوز

مدیرعامل منطقه آزاد قشم در دیدار با خبرنگاران مطرح کرد؛

صداقت، صراحت و صمیمت سه رکن مهم فعالیت رسانه ها / بهره برداری از ۹۹ پروژه با اعتبار ٣١٠ هزار میلیارد ریال تا ۱۴۰۰ در قشم

رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با تاکید بر نیاز جامعه به انتقاد مثبت و سازنده؛ اظهار کرد: صداقت، صراحت و صمیمیت سه رکن مهم کار رسانه ها در شرایط امروز است که در واقع نشان دهنده جایگاه ارزشمند این حرفه است.

صداقت، صراحت و صمیمت سه رکن مهم فعالیت رسانه ها / بهره برداری از ۹۹ پروژه با اعتبار ٣١٠ هزار میلیارد ریال تا ۱۴۰۰ در قشم

به گزارش شمانیوز به نقل از  روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم، حمیدرضا مومنی در آیین تجلیل از خبرنگاران و اصحاب رسانه جزیره قشم به مناسبت روز خبرنگار با گرامیداشت یاد و خاطره شهید محمود صارمی، گفت: رسانه ها در وضعیت فعلی با انتشار اخبار مثبت و امیدآفرین می توانند آرامش روانی جامعه را تقویت کنند.

 

aac03df1-0464-4bf3-9db3-99f9391a63a9

 

وی با بیان اینکه انعکاس حقایق و بر روحیه مردم تاثیر مستقیم دارد، ادامه داد: خبرنگاران با رعایت سه رکن صداقت، صراحت و صمیمیت می توانند برای جامعه امیدآفرین باشند و اگر انتشار اخبار با رعایت انصاف و اخلاق صورت گیرد، موجب شتاب گرفتن روند توسعه خواهد شد.

 

مدیرعامل منطقه آزاد قشم افزود: انتقاد سازنده یکی از مهمترین نیازهای جامعه امروز است و  مسئولان همه دستگاه ها باید در برابر حرف حق و انتقادات مثبت خبرنگاران، انتقادپذیر باشند.

مومنی از خبرنگاران جزیره قشم خواست با مطرح کردن مشکلات مردم و در صورت داشتن پیشنهادات و راهکارهای عملی، سازمان منطقه آزاد قشم را در خدمت بهتر و بیشتر به مردم این جزیره یاری کنند.

وی در ادامه تصریح کرد: تا پایان دولت تدبیر و امید 310 پروژه در مناطق آزاد کشور به بهره برداری می رسد که  از این تعداد 99 پروژه با 310 هزار میلیارد ریال سرمایه از مجموع 620 هزار میلیارد ریال مربوط به پروژه های منطقه آزاد قشم است.

 

مدیرعامل منطقه آزاد قشم با بیان اینکه سه درصد از سرمایه این پروژه ها مربوط به سازمان منطقه آزاد قشم است، بیان کرد: ۹۷ درصد این پروژه های اقتصادی از مشارکت و سرمایه گذاری بخش خصوصی تامین شده است.

 

مؤمنی خاطرنشان کرد: طبق برنامه ریزی صورت گرفته تا 2 سال آینده نزدیک به 20 هزار میلیارد ریال پروژه در شهر درگهان اجرا خواهد شد و علاوه بر آن 20 پروژه دیگر با حجم سرمایه 50 هزار میلیارد ریال دیگر برای جزیره قشم در حال طراحی است و اولویت سرمایه گذاری در این پروژه ها با سرمایه گذاران بومی جزیره است.

 

*اولویت حمایت از سرمایه گذار و صیانت از اراضی ملی است

وی با بیان اینکه در حال حاضر نرخ بیکاری در جزیره قشم کمتر از پنج درصد است، ادامه داد: حمایت از سرمایه گذار و صیانت از اراضی ملی در سراسر جزیره قشم اولویت های سازمان منطقه آزاد قشم بوده و این موارد با جدیت انجام و پیگیری می شود.

 

مدیرعامل منطقه آزاد قشم با اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای ایجاد شفافیت در بخش فروش و واگذاری زمین و هزینه ها، اظهار کرد:  در بحث فروش زمین هیچ محدودیتی وجود ندارد اما زمین را به کسانی واگذار می کنیم که با داشتن تمکن مالی و برنامه بتوانند در مدت زمان مشخص آن را به بهره برداری برسانند.

 

مومنی ادامه داد: متاسفانه 80 درصد زمین های واگذار شده این سازمان به افراد در دوره های گذشته به جای ساخت و ساز، از این دست به آن دست فروخته شده است، در حالی که سیاست ما فروش زمین به کسانی است که به جای واسطه گری و دلال بازی، اهل کار و تلاش باشند.

 

وی خاطرنشان کرد: مبارزه با زمین خواری و مبارزه با متصرفان غیرمجاز به اراضی ملی و دولتی در قشم برای ما یک اصل مهم بوده و در این راه کوچک بودن و بزرگ بودن زمین های تصرف شده تفاوتی ندارد.

 

*تلاش برای حل مشکل کالاهای ردیف 4

مدیرعامل منطقه آزاد قشم در بخش دیگری از صحبت های خود پیرامون مساله ایجاد شده برای برخی از تجار و کسبه قشم و درگهان با ممنوعیت واردات کالاهای گروه چهار، گفت: این مساله را در سطح بالای کشوری  و مسئولان مرتبط مطرح کردیم و با رایزنی های صورت گرفته امیدواریم به زودی به نتایج مثبتی برسیم.

 

به گفته مومنی، همزمانی شیوع کرونا با مشکلات دپوی کالاهای گروه چهار در گمرک سازمان منطقه آزاد قشم، خسارات زیادی به تجار و بازرگانان و دیگر شاغلان این حوزه ها وارد کرده است.

 

وی در مورد به گِل نشستن یک فروند لنج در 29 تیرماه امسال و آتش سوزی یک لنج دیگر در 13 مردادماه، گفت: حادثه نخست به خاطر بی احتیاطی در تردد صورت گرفت اما علت وقوع آتش سوزی در مورد لنج دیگر این موضوع همچنان در درست بررسی است و اگر تعمدی در این زمینه صورت گرفته باشد بشدت با آن برخورد خواهد شد.

 

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم افزود: با وجود تحولات مثبت صورت گرفته در حوزه آتش نشانی قشم طی پنج ساله گذشته، هنوز به ماشین آلات و ایجاد ایستگاه ها و تجهیزات بیشتری نیاز داریم و با اضافه شدن تجهیزات و ماشین آلات آتش نشانی اهدایی از ژاپنی ها در آینده نزدیک شاهد ارتقای سطح ایمنی جزیره قشم در مقابل آتش سوزی خواهیم بود.

 

 

براساس این گزارش، حسین مرادی مدیر روابط عمومی و‌امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم در ابتدای این نشست در آستانه روز خبرنگار این مناسبت را به همه فعالین خبری و اصحاب رسانه کشور، مخصوصا جزیره قشم تبریک گفت. 

 

مرادی خبرنگاران را به راستی سمبل تعهد، وظیفه شناسی، دلسوزی، آگاهی بخشی و مطالبه گری دانست که حتی در عرصه تاریخ جانشان را برای روشنی بخشی و عینیت بخشیدن به "نون والقلم مایسطرون" در طبق اخلاص گذاشته‌اند.

 

وی افزود: خبرنگاران طلایه داران جبهه آگاهی و چشم بینا و زبان گویای مردم هستند و از اصحاب رسانه قشم خواستار حمایت و همراهی با مردم در کنار اهداف سازمان منطقه آزاد قشم در مسیر توسعه را خواستار شد.

 

eaae21e8-712d-41e3-9116-7b256e558f32

 

مدیر روابط عمومی و‌امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم نقش فضای مجازی در عصر الکترونیکی شدن رسانه ها و خبر را پررنگ عنوان کرد و گفت: با ارتقای روز افزون دانش رسانه ای نوین باید همگام با جهان کیفیت کار خبری را به درجه بین المللی برسانیم و خبرنگاران جزیره قشم همگام با ارتقای دانش خبری می‌توانند کمک شایانی برای معرفی ظرفیت های جزیره به منطقه و جهان باشند.

 

مرادی با تاکید بر تلاش اصحاب رسانه قشم برای تحقق شعار رهبری در سال ۹۹ از فعالین خبری جزیره تقدیر کرد.

 

77ac5900-6c2b-4f4c-98b4-5e1dca1e40e7

 

این گزارش حاکی از آن است؛ پیش از صحبت های مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، خبرنگاران و اصحاب رسانه حاضر در این جلسه هم به بیان نقطه نظرات و دیدگاه های خود پرداختند.

 

eaae21e8-712d-41e3-9116-7b256e558f32

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied