شمانیوز
شما نیوز

منتظر عرضه اولیه در هفته آینده باشید

در هفته اخیر دو نماد شاروم و امین عرضه اولیه شدند تا همچنان سهامداران شاهد تداوم سیاست عرضه اولیه‌های جدید در بازار سهام باشند. اما برای هفته بعد عرضه اولیه کدام نمادها انجام خواهد شد؟

منتظر عرضه اولیه در هفته آینده باشید

در هفته اخیر دو عرضه اولیه انجام شد. ابتدا در عرضه اولیه شاروم، به هر کد بورسی ۱۶ سهم در سقف قیمتی ۶۳۰ تومانی تخصیص داده شد که معادل ۱۰ هزار تومان بود.

در دومین عرضه اولیه هفته اخیر، در عرضه اولیه «امین» به هر کد بورسی ۱۶۱ سهم در سقف قیمتی ۱۰۴۰ تومانی تخصیص داده شد که معادل حدود ۱۶۸ هزار تومان بود.

در همین حال در هفته اخیر مقامات مسئول اظهاراتی درباره تداوم سیاست‌های عرضه اولیه نمادهای جدید بورسی داشتند.

حسن روحانی، رئیس‌جمهوری گفته است: از همه وزرا تقاضا می‌کنم عرضه‌های اولیه را انجام دهند و در هفته‌ای که گذشت در یک عرضه ۶۲۰ میلیارد و در یک عرضه ۷۶۳ میلیارد سهام عرضه شده مردم خریدند و باز هم این کار انجام می‌گیرد و انشاءالله شاهد یک تحول و تحرک بسیار خوب در زمینه مسائل اقتصادی خواهیم بود.

فرهاد دژپسند، وزیر اقتصاد نیز گفته است: این آمادگی وجود دارد که تا پایان سال ۵۰ شرکت خصوصی را در بورس پذیرش کنیم.

علاوه بر این، حسن قالیباف، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با اعلام اینکه در چهار ماه نخست امسال، ۱۰۰ هزار میلیارد تومان تامین مالی در بازار سرمایه انجام شده، گفت: ۱۴۰ شرکت در بورس و فرابورس در حال طی کردن فرآیند پذیرش هستند.

با این روند سهامداران در روزهای آینده باید شاهد عرضه اولیه‌های جدیدی باشند. برای هفته آینده فعلا یک عرضه اولیه قطعی شده است.

فرابورس در اطلاعیه‌ای از عرضه اولیه ملارد در روز سه‌شنبه ۲۱ مردادماه خبر و توضیح داده است: «بر این اساس شرکت کشاورزی و دامپروری ملارد شیر ۴۵ میلیون سهم خود را (معادل ۱۵ درصد) با نماد «زملارد» عرضه خواهد کرد. از این میان ۳۹ میلیون سهم روز سه‌شنبه به عموم عرضه خواهد شد. هر کد بورسی می‌تواند از ساعت ۱۳ تا ۱۷ روز سه‌شنبه ۲۱ مرداد حداکثر ۲۰ سهم در بازه قیمتی ۲۰۰۰ تا ۲۱۰۰ تومانی ثبت سفارش انجام دهد که معادل ۴۲ هزار تومان خواهد بود.»

علاوه بر این خبر، در هفته اخیر جزییاتی از عرضه اولیه استقلال و پرسپولیس و عرضه اولیه یکی از زیرمجموعه‌های ایمیدرو منتشر شده است. با این حال هیچ کدام از این دو، گزینه‌ احتمالی عرضه اولیه دوم هفته آینده نیست.

شنبه، چهارم مرداد ماه امسال افسانه اروجی، معاون بازار شرکت فرابورس در خصوص آخرین وضعیت عرضه اولیه شرکت‌ها در فرابورس اظهار کرده بود: اکنون چهار شرکت برای عرضه اولیه سهام در بازار‌ دوم، درج نماد شدند که شامل شرکت‌های کشاورزی و دامپروری ملارد شیر، توسعه مسیر برق گیلان، پتروشیمی ارومیه و تهیه و توزیع غذا دنا آفرین فدک می‌شود.

از نمادهای مورد اشاره معاون فرابورس تنها شرکت تهیه و توزیع غذا دنا آفرین فدک فعلا عرضه اولیه نشده است که به همین دلیل به نظر می‌رسد محتمل‌ترین گزینه برای عرضه اولیه دوم هفته آینده باشد.

 

 
منبع: تجارت نیوز

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied