شمانیوز
شما نیوز

دست پر" وتجارت" در مجمع عمومی؛

افزایش ۳۸ درصدی درآمدها/ جذب ۷.۹درصد کل سپرده های شبکه بانکی

بانک تجارت هفته گذشته با دست پر به استقبال سهامداران به مجمع سالانه رفت این بانک در سال گذشته عملکرد بسیار مطلوبی در افزایش درآمدها و همچنین کنترل هزینه ها داشت.

افزایش ۳۸ درصدی درآمدها/ جذب ۷.۹درصد کل سپرده های شبکه بانکی
 
به گزارش شمانیوز به نقل از بانکداری ایرانی، بانک تجارت هفته گذشته با دست پر به استقبال سهامداران به مجمع عمومی عادی سالانه رفت این بانک در سال گذشته عملکرد بسیار مطلوبی در افزایش درآمدها و همچنین کنترل هزینه ها داشت .
 
 به گزارش بانکداری ایرانی و  براساس گزارش عملکرد ارائه شده بانک تجارت در مجمع عمومی عادی سالانه ، این شرکت بزرگ بورسی در مجموع درآمدهای خود را بیش از ۳۸ درصد افزایش داد به رقم ۲۵ هزار ۷۰۷ میلیارد تومان رساند و در مقابل مجموع هزینه های بانک ۳۰ درصد اافزایش داشته است.
 
در بخش جذب سپرده های سرمایه گذاری  ، سهم بانک تجارت از کل سپرده های شبکه بانکی در سال ۹۷ ، ۷ درصد ، در سال ۹۸ ، ۷.۶ درصد و خرداد ۹۹ به ۷.۹ درصد رسید و همچنین در بخش تسهیلات اعطایی و مطالبات از دولت سهم این بانک در بین شبکه بانکی از ۶.۰۵ درصد در سال ۹۷ به ۶.۳۷ درصد در خرداد ۹۹ رسید .
 
 بانک تجارت در بخش جذب سپرده های سرمایه گذاری  علاوه بر افزایش کمی ، کیفیت این منابع را هم افزایش داده است بطوری که سهم سپرده های بدون هزینه در این بانک در سال ۹۷ در شبکه بانکی ۹ درصد بود که در پایان خرداد سال جاری به ۱۲.۹ درصد  از کل سپرده های شبکه بانکی  رسید. 
 
این بانک بورسی درسال گذشته  ۸۷ هزار ۹۷۶ میلیارد تومان تسهیلات در اختیار بخش های مختلف اقتصادی قرار داد که نسبت به سال قبل از آن نزدیک به 28 درصد افزایش داشته است و خرداد ۹۹ هم 9 درصد بر آن افزوده شد و همچنین سپرده های جذب شده در بانک تجارت به رقم ۱۹۸ هزار ۲۳۱ میلیارد تومان در این دوره رسید که شاهد رشد نزدیک به ۳۹ درصد بود و با افزایش ۱۲.۶ درصدی در خرداد ۹۹ این روند ادامه یافت.
 
در بخش بدهی ها این بانک ۴.۳ درصد بدهی به بانک مرکزی و سایر بانک ها را کاهش داد و بدهی پذیرش اعتبارات اسنادی و بروات ارزی را هم ۲۲.۹درصد کاهش داد ذخایر و سایر بدهی ها بانک تجارت ۲۶ درصد در سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷ افزایش داشت. و همچنین نسبت تسهیلات غیر جاری از ۱۰ درصد در سال ۹۷ به ۷.۸ درصد در خرداد ماه سال ۹۹ کاهش یافت .
 
این گزارش می افزاید : ترکیب سهامداران بانک تجارت در پایان سال ۹۸ بدین صورت اعلام شد که ۸۵.۴۸ درصد سهام این شرکت در اختیار حقوقی هاست ( ۴۰ درصد متعلق به ۳۰ شرکت سرمایه گذاری استانی و ۱۷ درصد دولت ) و ۱۴.۵۲ درصد در اختیار سهامداران حقیقی قرار دارد .
 
 
 
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied