شمانیوز
شما نیوز

نخستین وبینار نهاد ناظر صنعت بیمه با حضور دهها خبرنگار برپا شد؛

رئیس‌کل بیمه مرکزی: مسئولان نمره قبولی را از مردم و اصحاب رسانه دریافت می کنند

رونق اقتصادی و جهش تولید در گرو تقویت امنیت روانی تولیدکنندگان، فعالان بازار سرمایه و بخش خدمات است و صنعت بیمه برای تامین این آرامش خاطر از تمامی قابلیت های خود بهره می گیرد.

رئیس‌کل بیمه مرکزی: مسئولان نمره قبولی را از مردم و اصحاب رسانه دریافت می کنند

به گزارش شمانیوز به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی، دکتر غلامرضا سلیمانی که به مناسبت روزخبرنگار با اصحاب رسانه سخن می گفت با اعلام این مطلب افزود: صنعت بیمه کشور برای پوشش تمامی ریسک های بزرگ کشور آمادگی کافی دارد و تحریم ها با وجود ایجاد محدودیت ها، توان صنعت بیمه کشور را افزایش داده اند.

رییس کل بیمه مرکزی از توسعه بیمه های زندگی به عنوان یکی از اهداف بزرگ نهاد ناظر یاد کرد و گفت: خوشبختانه با رویکرد حرفه ای در این حوزه و تاسیس شرکت های تخصصی ضریب نفوذ بیمه های زندگی در کشور به شکل چشمگیری افزایش خواهد یافت.

 

کرونا و مشکلات صنعت بیمه

رییس کل بیمه مرکزی با اشاره به تبعات منفی کرونا بر پرتفوی صنعت بیمه در بخش هایی نظیر بیمه های مسافرتی به تشریح آخرین وضعیت صنعت بیمه پرداخت و تصریح کرد: مشکل کووید ۱۹ یک مساله جهانی است و طبیعتاً با شیوع آن در همه جای دنیا هزینه های درمانی بالا می رود و رغبت برای خرید بیمه نامه های زندگی کاهش می یابد.

وی افزود: البته با تقویت زیرساخت های الکترونیکی و حرکت شرکت های بیمه به سمت خدمات آنلاین دستاوردهای بسیاری نصیب این صنعت شده است.

وی ابراز امیدواری کرد که با تمهیدات صورت گرفته، فعالان حوزه رسانه از ظرفیت های بیمه نامه های طراحی شده برای ویروس کرونا، بهره مند شوند.

دکتر سلیمانی از آموزش آنلاین در صنعت بیمه، حذف بیمه نامه های کاغذی و فعالیت گسترده استارت آپ ها به عنوان فرصت های جدی نمایندگان شبکه فروش یاد کرد و افزود: کمرنگ شدن فعالیت نمایندگان شرکت های بیمه به هیچ عنوان در دستور کار نهاد ناظر نیست و در این خصوص جای هیچگونه نگرانی وجود ندارد.

وی ابراز امیدواری کرد که نمایندگان شبکه فروش علاوه بر فروش بیمه نامه، در بخش پرداخت خسارات هم ورود کنند که تقویت زیرساخت های الکترونیکی از پیش نیازهای این تحول است.

رییس شورای عالی بیمه ابراز امیدواری کرد با به کارگیری تمهیداتی ضریب نفوذ بیمه از دو و نیم درصد فعلی به جایگاه مطلوبتری افزایش پیدا کند.

بر اساس این گزارش، دکتر غلامرضا سلیمانی با اشاره به وقوع برخی حوادث دردناک در جهان از پوشش ریسک های بزرگ کشور توسط صنعت بیمه خبر داد و گفت: با راه اندازی صندوق حوادث طبیعی بخش مهمی از ریسک های اقتصادی و اجتماعی تحت پوشش خدمات بیمه ای قرار خواهد گرفت.

وی به معضل "کم بیمه گی" به عنوان یک آسیب جدی برای بیمه گذاران یاد کرد و اظهار داشت: پوشش بیمه ای باید به اندازه ارزش روز مورد بیمه شده تهیه شود وگرنه در هنگام بروز خسارت، تبعات منفی آن گریبانگیر بیمه گذاران خواهد شد.

 

ورود استارت آپ های بیمه ای

شرکت های بیمه ای استارت آپی بعد از اخذ مجوزهای لازم از نهاد ناظر می تواند در افزایش ضریب نفوذ صنعت بیمه نقش موثری ایفا کنند.

دکتر سلیمانی از فراهم سازی زمینه سه شرکت استارت آپی به صنعت بیمه خبر داد و گفت: بازاریابی الکترونیکی در کنار برنامه های توسعه فرهنگ بیمه ای از دلایل مهم رشد صنعت بیمه به شمار می رود که استمرار آن باید با جدیت بیشتری دنبال شود.

رییس کل بیمه مرکزی، ایجاد جذابیت در بسته های پیشنهادی شرکت های بیمه را از عوامل جذب حداکثری بیمه گذاران ارزیابی کرد و گفت: اگر شرکت های بیمه ای با استفاده از اندیشه های خلاق و نیروهای مبتکر خود بسته های بیمه ای متناسب با نیاز روز مردم را طراحی و در بستر دیجیتال عرضه کنند، تحول بزرگی در حوزه افزایش ضریب نفوذ بیمه رخ خواهد داد.

 

از تمامی ابزارهای نظارتی در مسیر رشد صنعت بیمه استفاده می کنیم

رییس کل بیمه مرکزی با تاکید بر اهمیت مباحث نظارتی در تمامی بنگاه های اقتصادی به تشریح دستاوردهای بیمه مرکزی در این بخش پرداخت و گفت: ابزارهای نظارتی صنعت بیمه برای تقویت شرکت های بیمه استفاده می شود و حتی نمره های منفی برای مدیران عامل صنعت بیمه نیز در همین راستا ارزیابی می شود.

دکتر سلیمانی، نظام خودکنترلی در شرکت های بیمه را از دلایل سلامت اداری و انضباط مالی در صنعت بیمه دانست و تصریح کرد: ما از تمامی ابزارهای نظارتی در مسیر رشد صنعت بیمه استفاده می کنیم و اعتقاد داریم که این امر به شفافیت هر چه بیشتر این صنعت منتهی خواهد شد.

وی تصریح کرد: تمامی تعهدات شرکت بیمه توسعه در خصوص بیمه نامه های شخص ثالث به انجام رسیده و هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

 

نمره قبولی را از مردم و رسانه ها می خواهم

برای افزایش سطح بهره وری باید از تمامی ظرفیت های ارتباطی استفاده کرد و در این خصوص امیدواریم حضور رسانه ها را همچنان در کنار صنعت بیمه احساس کنیم.

وی از اصحاب رسانه به عنوان نماد شفافیت و نظارت در کشور یاد کرد و گفت: مسئولان نمره قبولی را از مردم و اصحاب رسانه دریافت می کنند و امیدوارم صنعت بیمه نیز از این آزمون سربلند بیرون بیاید.

وی در پایان با تبریک دوباره روز خبرنگار به اصحاب رسانه از آنان به عنوان چشم و گوش جامعه نام برد و ضمن ابراز امیدواری برای بهبود شرایط بمنظور برقراری ارتباطات رو در رو، بر افزایش سطح تعامل صنعت بیمه و رسانه تاکید کرد.


 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied