شمانیوز
شما نیوز

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در پانزدهمین نشست شورای برنامه ریزی پساکرونا تاکید کرد؛

ضرورت برنامه ریزی تولید محصولات شیلاتی با هدف تکمیل چرخه ارزش افزوده

پانزدهمین نشست شورای برنامه ریزی منطقه آزاد قشم (هماهنگی اقدامات پساکرونا) با حضور رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و جمعی از معاونان، مدیران این سازمان و شرکت های تابعه برگزار شد.

ضرورت برنامه ریزی تولید محصولات شیلاتی با هدف تکمیل چرخه ارزش افزوده

به گزارش شمانیوز :  حمیدرضا مومنی در این جلسه گفت: مطابق برنامه ریزی صورت گرفته، حوزه شیلات و پرورش آبزیان به ویژه پرورش میگو یکی از مهمترین اولویت های اقتصادی این منطقه است و تسریع، تسهیل و کاهش بروکراسی در فرآیند سرمایه گذاری در حوزه پرورش میگو و شیلات ضرورت دارد.

 

وی با اشاره به لزوم حمایت از تولیدکنندگان و سرمایه گذاران، ادامه داد: سازمان منطقه آزاد قشم در چارچوب قوانین موجود با استفاده از تمام ظرفیت ها و امکانات خود از فعالیت های تولیدی در این حوزه ها حمایت می کند، البته تمام سرمایه گذاران و تولیدکنندگان حوزه شیلات نیز موظف هستند تعهدات خود در زمان پیش بینی اجرایی کنند.

 

c2abc63a-e079-4d11-9bae-6b7581014078

 

مدیرعامل منطقه آزاد قشم در بخش دیگری از صحبت های خود از تشکیل کمیته ویژه شیلات و کشاورزی با حضور تعدادی از معاونین و مدیران مرتبط با این حوزه در بخش های مختلف عمرانی، اقتصادی، ژئوپارک، حقوقی، املاک و مستغلات و... خبر داد.

 

به گفته مومنی؛ صادرات محصولات شیلاتی به ویژه میگوی تولید شده در منطقه آزاد قشم باید از مبادی رسمی و گمرک سازمان منطقه آزاد قشم صورت بگیرد.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: سرمایه گذاری در مراحل قبل از تولید و پس از تولید محصولات شیلاتی با هدف تکمیل چرخه ارزش افزوده این محصولات یکی از موضوعات مهمی است که برای دستیابی به آن باید با یک برنامه دقیق پیش رفت.

 

براساس این گزارش در ابتدای این جلسه، عابدین سعادت فر معاون توسعه مدیریت سازمان منطقه آزاد قشم مطالبی را پیرامون پیشنهادات مرتضی بانک مشاور رییس جمهور و دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در راستای برنامه ریزی برای برون رفت و کاهش اثرات منفی ناشی از شیوع ویروس کرونا در مناطق آزاد کشور، ارائه کرد.

 

در بخش دیگری از این نشست مرتضی شیخ زاده معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم گزارشی به ارائه گزارشی درباره آخرین وضعیت شیوع ویروس کرونا در جزیره قشم و اقدامات صورت گرفته از سوی این سازمان درخصوص پیشگیری از شیوع بیشتر این بیماری در جزیره پرداخت.

 

در بخش دیگری از پانزدهمین جلسه شورای برنامه ریزی منطقه آزاد قشم، منصور آزاد مدیر شیلات و کشاورزی این سازمان به گزارشی تفصیلی درباره برنامه های اولویت دار در حوزه های پرورش آبزیان، شیلات، کشاورزی و دامپروری در قشم ارائه کرد و توسعه واحدهای پرورش آبزیان به ویژه میگو در سطح جزیره را در راستای سیاست های ابلاغی اقتصاد مقاومتی با نگاهی صادرات محور و در جهت ایجاد توسعه متوازن و پایدار در تمامی نقاط جزیره دانست.

 

در پایان این جلسه مدیرعامل منطقه آزاد قشم از شهروز آبراری مدیرعامل شرکت نظارت بر ضوابط بهداشت انسانی و استاندارد قشم به سبب موفقیت این مجموعه برای اخذ گواهینامه آزمایشگاه معتمد از سازمان حفاظت محیط زیست کشور قدردانی کرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied