شمانیوز
شما نیوز

جاماندگان بیمه بیکاری این مطلب را بخوانند

مدیرکل بیمه بیکاری وزارت کار با اشاره به ۱۴ هزار کارگر جامانده بیمه بیکاری، گفت: آن دسته از جاماندگان بیمه بیکاری که مدت بیکاری آنها تا خرداد ادامه داشته به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کنند.

جاماندگان بیمه بیکاری این مطلب را بخوانند

مسعود بابایی در این خصوص، اظهارکرد: آن دسته از جاماندگان بیمه بیکاری که مدت بیکاری آنها تا خردادماه ادامه داشته با مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت نسبت به احراز هویت خود اقدام کنند.

وی گفت: در اسفند ماه حدود ۲۷۷ هزار و ۵۰۰ نفر در سه مرحله دریافت کردند. در فروردین ماه با احتساب افرادی که در اسفند ماه مقرری بیمه بیکاری دریافت کردند رقم به ۵۰۳ هزار و ۷۴ نفر رسید و این رقم در اردیبهشت ماه به ۳۳۱ هزار و ۳۲ نفر رسید.

مدیرکل بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره معطلی ۵ ماهه برخی از شهروندان برای دریافت بیمه بیکاری، افزود: پس از شیوع کرونا و تاثیر بر برخی از کسب و کارها که منجر به بیکاری برخی از شهروندان شد سامانه‌ای به نام بیمه بیکاری برای پرداخت بیمه بیکاری این افراد راه‌اندازی شد.

وی ادامه داد: در این میان علیرغم تاکید فراوان مبنی بر ثبت نام کسانی که بیکار می‌شوند در این سامانه تعدادی از این افراد با مراجعه به اداره کاریابی و یا ادارات کار محل سکونت ثبت نام کردند که منجر به جا ماندن نام این افراد که حدود ۱۴ هزار نفر هستند، از لیست ارسالی به وزارت کار شد.

مدیرکل بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، افزود: شماره تلفن مستقیم ۶۶۵۸۰۰۹۳ دفتر مدیریت آماده پاسخگویی به سوالات این افراد درباره بیمه بیکاری است.

بابایی گفت: آن دسته از جاماندگان که مدت بیکاری آنها تا خردادماه ادامه داشته با مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت نسبت به احراز هویت خود اقدام کنند و بر اساس پیامک ارسالی از وزارت کار با مراجعه به سامانه prkar.mcls.gov.ir نسبت به بارگذاری مدارک خود اقدام کنند تا مقرری بیکاری‌شان برقرار شود.

 
منبع: مهر
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۳۳ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • آرین

    پس چرا بیمه بیکاری به کارگران فصلی تعلق نمی گیرد