شمانیوز
شما نیوز

امضای قرارداد عاملیت بین بانک صنعت و معدن و سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران

قرارداد عاملیت میان بانک صنعت و معدن و سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و برای ارائه تسهیلات به واحدهای صنعتی و تولیدی کشور به امضاء رسید.

امضای قرارداد عاملیت بین بانک صنعت و معدن و سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران

به گزارش شمانیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بانک صنعت و معدن، این قرارداد امروز سه‌شنبه بیست و یکم مردادماه به امضای دکتر حسین مهری مدیرعامل بانک صنعت و معدن و محسن صالحی‌نیا معاون وزیر، رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران رسید.


این قرارداد عاملیت به منظوراجرای بند (ب) تبصره 5 قانون بودجه سال 99 و با هدف اعطای تسهیلات به طرح‌ها و واحدهای صنعتی دارای توجیه فنی، مالی و اقتصادی بابت ایجاد، تکمیل، توسعه، بازسازی و نوسازی منعقد گردیده و از محل منابع واگذارنده اعتبار و منابع داخلی بانک صنعت و معدن به‌صورت تلفیقی از سوی واگذارنده اعتبار تأمین و بانک نیز حداکثر معادل دو برابر وجوه مذکور را در اختیار متقاضیان واجد شرایط معرفی شده از سوی واگذرنده قرار خواهد داد.


در این قرارداد، بررسی اهلیت و صلاحیت متقاضی و توجیه فنی، اقتصادی و مالی طرح‌ها و اعتبار سنجی متقاضیان به منظور اعطای تسهیلات و همچنین تعیین شرایط قرارداد، نظیر سهم آورده متقاضی، نوع و میزان و شرایط ناظر بر وثایق و تضامین، مدت اجرای طرح و نحوه پرداخت و بازپرداخت، نظارت و مسئولیت پیگیری طرح‌ها و وصول مطالبات برعهده بانک صنعت و معدن است.


تسهیلات اعطایی از محل سهم واگذارنده اعتبار فاقد سود بوده و نرخ سود تسهیلات اعطایی از محل منابع بانک بر اساس نرخ مصوب شورای پول و اعتبار خواهد بود.


بانک پس از دریافت وثیقه و همچنین تأمین سهم آورده از سوی متقاضی، نسبت به انعقاد قرارداد با متقاضی اقدام و تسهیلات را مطابق شروط قرارداد منعقده با متقاضی و در هر مرحله از پرداخت تسهیلات، ظرف پانزده روز کاری در صورت رعایت شرایط مخصوص طرح توجیهی و در چارچوب ضوابط و مقررات بانکی به متقاضی پرداخت می‌نماید.


همچنین بانک اصل و سود دریافتی بابت بازپرداخت اقساط تسهیلات پرداخت شده از محل منابع واگذارنده اعتبار را در سررسید، با رعایت موارد قانونی به ‌حساب خزانه واریز نموده و تصویر اعلامیه‌‌های واریزی مربوط را برای واگذارنده اعتبار ارسال خواهد کرد.


تمام اشخاص حقیقی ایرانی و اشخاص حقوقی خصوصی و تعاونی ثبت شده در ایران دارای اهلیت و مجوزهای قانونی لازم از مراجع ذیربط که بر اساس مقررات بانک مرکزی منعی برای دریافت تسهیلات بانکی ندارند، می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند.

 

 

 
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied