شمانیوز
شما نیوز

تامین بخشی از اکسیژن مایع مورد نیاز بیماران کرونایی توسط شرکت مجتمع فولاد خراسان

فولاد خراسان با شیوع ویروس کرونا و افزایش میزان اکسیژن مورد نیاز بیمارستان‌ها تامین بخشی از این ماده حیاتی را برای بیماران متقبل شد.

تامین بخشی از اکسیژن مایع مورد نیاز بیماران کرونایی توسط شرکت مجتمع فولاد خراسان

 به گزارش شمانیوز : سرپرست تولید واحد اکسیژن شرکت مجتمع فولاد خراسان با بیان اینکه برای رهایی نگرانی هموطنان از کمبود این نیاز حیاتی، مجتمع از ابتدای شیوع بیماری کرونا حدود یک هزار تن اکسیژن مایع تولیدی این واحد را با خلوص حداقل 99.8 درصد به بیمارستان‌های کشور به خصوص شهرهای نیشابور، مشهد، تربت و تهران ارسال کرد

.

علیرضا حمیدزاده گفت: اکسیژن تولیدی این واحد به دو صورت گاز و مایع است که در شرایط نرمال برای بخش فولادسازی از اکسیژن گازی استفاده قرار می‌گیرد و در شرایط اضطرای از اکسیژن مایع برای این بخش هم استفاده می گردد. 

 

وی افزود: از اواخر سال گذشته با شیوع بیماری کرونا، با برنامه‌ریزی دقیق و تلاش همکاران این واحد صنعتی در مسیر  انجام مسئولیت های اجتماعی و کمک به سلامت جامعه، برای افزایش  تولید اکسیژن مایع، هر ماه اکسیژن تولیدی مازاد شرکت  را برای رفع نیاز بیمارستان ها اختصاص داده است. 

 

سرپرست واحد اکسیژن خاطرنشان کرد: انتقال اکسیژن مایع تولیدی توسط تانکرهای ویژه 10 و 20 تنی مخصوص حمل مایعات کرایوجنیک انجام می‌شود. 

 

لازم به ذکر است که هر تن اکسیژن مایع معادل 120 کپسول 40 لیتری اکسیژن بیمارستانی است.

 

گفتنی است این مجتمع دارای دو واحد اکسیژن هر کدام با ظرفیت 4700 و 6500 نرمال متر مکعب بر ساعت می باشد  که برای تامین اکسیژن مورد نیاز واحدهای نورد و ذوب احداث شده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied