شمانیوز
شما نیوز

آخرین جزئیات طرح تغییر سهمیه بندی بنزین از خودرو به خانوار

سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی کشور آخرین جزئیات طرح تغییر سهمیه بندی بنزین از خودرو به خانوار را تشریح کرد.

آخرین جزئیات طرح تغییر سهمیه بندی بنزین از خودرو به خانوار

فاطمه کاهی سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی کشور  با اشاره به آخرین جزئیات طرح سهمیه بندی بنزین سرانه خانوار گفت: در حال حاضر این موضوع به ما ابلاغ نشده است و باید نخست در هیات دولت بررسی و سپس به ما ابلاغ شود.

او ادامه داد: تا به امروز هیچگونه مصوبه‌ای مبنی بر طرح سهمیه بندی بنزین سرانه خانوار تصویب نشده است.

سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی کشور اضافه کرد: تمامی واریز‌های بنزین یا مصوبات جدید و نهایی با دستور وزارت کشور انجام می‌شود و اگر این موضوع ابلاغ شود ما ملزم به اجرای آن در شرکت پخش فرآورده‌های نفتی هستیم.

گفتنی است؛ روز گذشته احمد امیرآبادی فراهانی، عضو هیات رئیسه مجلس در خصوص جزئیات طرح سهمیه بندی بنزین سرانه خانوار گفت: براساس طرح سهمیه‌بندی بنزین سرانه خانوار ماهانه به هر فرد ۳۰ لیتر بنزین سهمیه‌ای پرداخت خواهد شد که به کارت سرپرست خانوار واریز می‌شود، و سرپرست فرصت دارد تا پایان ماه آن را مصرف کند و اگر مقداری از آن باقی ماند زمانی که دولت می‌خواهد کارت سرپرست را مجدد شارژ کند، موظف است کل باقی مانده آن را براساس قیمت ۹۰ درصد فوب خلیج فارس خریداری و به حساب سرپرست واریز کند که زیرساخت‌های این طرح توسط شرکت پخش و پالایش فرآورده‌های نفتی آماده شده است..

او ادامه داد: در این طرح قیمت سی.ان.جی و گازوئیل گران نخواهد شد. تاکید داریم که سرانه مورد نیاز حمل و نقل عمومی گران نشده و سهمیه بنزین هم به تاکسی‌ها تعلق گیرد.

این نماینده مجلس بیان کرد: اگر نفت گران شود و قیمت فوب افزایش پیدا کند کسی که مصرف بنزین کمتری دارد پول بیشتری دریافت خواهد کرد. ما بنزین به کسی نمی‌دهیم بلکه یارانه بنزین می‌دهیم.

 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied