شمانیوز
شما نیوز

حقوق مستمری بگیران تامین اجتماعی افزایش یافت + جزئیات

مدیرکل تامین اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد، گفت: با اجرای طرح متناسب سازی از مردادماه امسال، حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی از 24 تا 80 درصد افزایش یافت.

حقوق مستمری بگیران تامین اجتماعی افزایش یافت + جزئیات

 «عباس نور محمدی» با اعلام این خبر اظهار داشت: حداقل حقوق مستمری‌بگیرانی که با داشتن ۳۵ سال سابقه بیمه‌پردازی به مرحله بازنشستگی رسیده‌اند در اسفند سال گذشته یک میلیون و ۶۷۰ هزار تومان بود که با افزایش سالیانه و متناسب سازی با افزایش ۸۰ درصدی به ۳ میلیون تومان رسیده است..

 نورمحمدی افزود : حداقل حقوق مستمری بگیران دارای ۳۰ سال سابقه بیمه پردازی در اسفند سال گذشته یک میلیون و ۶۶۷هزار تومان بود که با افزایش سالیانه و متناسب‌سازی با ۶۸ درصد افزایش به مبلغ ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسید.

وی اظهار کرد: حداقل حقوق مستمری بگیران دارای ۲۵ سال سابقه بیمه‌پردازی در اسفند سال گذشته یک میلیون و ۶۶۵ هزار تومان بود که با افزایش سالیانه و متناسب‌سازی با ۶۰ درصد افزایش به مبلغ ۲ میلیون و ۶۶۶ هزار تومان رسیده است. همچنین حداقل حقوق مستمری‌بگیران دارای ۲۰ سال سابقه بیمه‌پردازی در اسفند سال گذشته یک میلیون و ۶۶۴ هزار تومان بود که با افزایش سالیانه و متناسب‌سازی با ۴۸ درصد افزایش ، اکنون۲ میلیون و ۴۵۸ هزار تومان است..

مدیرکل تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: رعایت عدالت بیمه‌ای و انصاف در اجرای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان به صورت ه مزمان مورد توجه قرار گرفته و فرمول متناسب‌سازی به گونه‌ای طراحی شده است که افرادی که سنوات بیمه‌پردازی بیشتری دارند در دوران بازنشستگی دریافتی بالاتری داشته باشند.

نور محمدی عنوان کرد: با توجه به اینکه مبالغ متناسب‌سازی متاثر از دو فاکتور میزان سابقه پرداخت حق بیمه و دستمزد مشمول کسر حق بیمه است و تاریخ برقراری مستمری افراد مشمول نیز در آن تاثیرگذار است، لذا افراد از مبالغ متفاوتی برخوردار خواهند شد؛ به عنوان مثالُ مبلغ مستمری شخصی که با داشتن ۳۵ سال سابقه بیمه‌پردازی در سال گذشته ۴ میلیون و ۹۹۵ هزار تومان بوده، پس از افزایش سالیانه  و متناسب‌سازی با افزایش ۴۴ درصدی به ۷ میلیون و ۱۷۵ هزار تومانافزایش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: مستمری بگیری که با ۳۰ سال سابقه بیمه‌پردازی در سال گذشته ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان دریافت می کرده است، پس از افزایش سالیانه  و متناسب‌سازی با افزایش ۳۹ درصدی ، بیش از ۶ میلیون دریافت خواهد کرد..

 وی با بیان اینکه متوسط حقوق دریافتی بازنشستگان دارای ۲۰ سال سابقه بیمه‌پردازی در سال گذشته ۲ میلیون و ۹۱۴ هزار تومان بوده است، گفت: دریافتی این گروه از مستمری بگیران حسب مورد پس از افزایش سالیانه  و متناسب‌سازی با افزایش حدود ۴۰ درصدی به بیش از  ۴ میلیون تومان رسیده است.

 

منبع: برنا

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۹ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied