شمانیوز
شما نیوز

خبرهای خوش به سهامداران در روز برگزاری مجمع عمومی سالیانه صدر تامین؛

سود خالص تاصیکو 3 برابر شد

مجمع عمومی سالیانه شرکت سرمایه گذاری صدر تامین (تاصیکو) پیش از ظهر امروز با اعلام افزایش سه برابری سود خالص این شرکت برگزار شد.

سود خالص تاصیکو 3 برابر شد
به گزارش شمانیوز  و به نقل از روابط عمومی صدر تامین:مجموعه فرهنگی ورزشی تلاش صبح امروز میزبان نشست سالیانه مجمع عمومی هلدینگ صدرتامین بود. در ابتدای این نشست، بهارستان، نماینده شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی به عنوان رییس مجمع با اعلام حضور ۸۲.۲۹ درصد سهامداران و نمایندگان سهامداران عمده این شرکت، رسمیت جلسه را اعلام کرد. گفتنی است این نشست همزمان از طریق فضای مجازی به صورت زنده قابل مشاهده بود. 
 
 
در ادامه، غلامرضا سلیمانی، نایب رییس هیئت مدیره و مدیرعامل تاصیکو در سخنانی به تشریح عملکرد این شرکت در سال مالی منتهی به ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ پرداخت.
 
 
 
سلیمانی در ابتدای سخنانش ضمن تشکر از اعضای هیئت مدیره شستا و تاصیکو و هم چنین کارگران و پرسنل خانواده صدر تامین، عملکرد مثبت این شرکت در سال جاری را ماحصل تلاش این افراد عنوان کرد و افزود: تلاش های ما در پاسخ به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر جهش تولید و دستورات ریاست جمهوری و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مبنی بر به سرانجام رساندن پروژه های دولت است.
 
 
 
مدیرعامل تاصیکو ارزش بازار هلدینگ شرکت های بورسی گروه تا پایان اردیبهشت را ۳۲ هزار و ۴۲۷ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت:سال گذشته به سهامداران وعده افزایش دو برابری EPS یا سود خالص را دادیم که با تلاش همکارانم رشد حدود سه برابری سود تحقق یافت و سود خالص از ۲۹۶ ریال به ۸۹۶ ریال رسید.
 
 
سلیمانی در تشریح جایگاه هلدینگ در بازار و صنعت به سهم مهم تاصیکو در تولید ملی حوزه معدن و صنایع معدنی اشاره کرد و از رشد ۴۳ درصدی فروش شرکت های زیرمجموعه تاصیکو از مبلغ ۲۳۰۰ میلیارد تومان در سال ۱۳۹۷ به ۳۳۰۰ میلیارد تومان در سال ۹۸ خبر داد.
 
 
وی هم چنین تاکید کرد که شرکت های تابعه تاصیکو تا پایان سال ۹۸ تمام تعهدات ارزی خود را انجام داده اند.
 
 
 
مدیرعامل تاصیکو در ادامه به مقایسه هزینه های هلدینگ در سال ۹۸ و ۹۷ پرداخت و از کاهش ۲۱ درصدی هزینه های مالی و ۱۵ درصدی هزینه های عملیاتی نسبت به سال ۹۷ خبر داد و اعلام کرد که سود خالص تاصیکو در سال ۹۸ نسبت به مدت مشابه سال پیشین ۹۵ درصد رشد داشته است.
 
 
 
وی دلیل موفقیت سیاست های مالی تاصیکو را مدیریت بهینه بنگاه عنوان کرد و گفت:با کاهش هزینه های مالی و افزایش سود خالص از ۵۹۲ به ۱۷۹۲ میلیارد تومان وعده های سال گذشته هیئت مدیره به سهامداران بیش از پیش بینی ها تحقق یافته است.
 
 
 
سلیمانی افزایش ۱۱۰۰ میلیارد تومانی سرمایه شرکت، افزایش نرخ بازدهی دارایی ها از ۱۴ به ۳۴ درصد و هم چنین حاشیه سود خالص از ۸۷ به ۹۴ درصد را بخش کوچکی از اقدامات و دستاوردهای صدر تامین در فاصله ۲ مجمع عمومی سالیانه عنوان و تصریح کرد:تاصیکو از نمادهای اطمینان بخش و موثر در بازار سرمایه است و عملکرد یک ساله اخیر هیئت مدیره موجب شده ارزش پرتفوی بورسی تاصیکو با رشد 740 درصدی از 7400 میلیارد تومان به 62000 میلیارد تومان افزایش پیدا کند.
 
 
او هم چنین به سهامداران وعده داد تا پایان سال مالی جدید، 9 طرح اساسی با اشتغالزایی 500 نفر و سرمایه گذاری 1000 میلیارد تومان از سوی هلدینگ تاصیکو به بهره برداری خواهد رسید. 
 
 
مدیرعامل صدر تامین در بخش پایانی سخنانش ضمن تشریح سیاست های توسعه ای تاصیکو، جهت گیری آتی این مجموعه را سرمایه گذاری و توسعه ظرفیت هلدینگ در تولید مواد معدنی نوین و غیرمتعارف عنوان کرد و گفت:
 
مواد معدنی جدیدی که نقش استراتژیک در بازار و صنعت خواهند داشت از موارد مهمی هستند که هلدینگ برای ارزش آفرینی سهامداران مد نظر دارد.
 
پس از پایان سخنان مدیرعامل تاصیکو، نماینده سازمان حسابرسی و بازرس ویژه شرکت به تشریح گزارش سالیانه پرداخت و در نهایت با تایید سهامداران حاضر در مجمع پرونده عملکرد شرکت سرمایه گذاری صدر تامین با خبرهای خوش برای سهامداران بسته شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied