شمانیوز
شما نیوز

جزئیات مهم و کلیدی از واگذاری سهام عدالت اموات

مدیر برنامه‌ریزی و توسعه شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار اظهار داشت: برای این اقدامات در حال تهیه زیرساخت‌ها و بسترسازی هستیم چراکه سامانه‌های موجود در شرکت سپرده گذاری باید به سامانه‌های قوه قضاییه، دادگاه و سازمان خصوصی سازی ارتباط پیدا کند.

جزئیات مهم و کلیدی از واگذاری سهام عدالت اموات

مدیر برنامه‌ریزی و توسعه شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار اظهار داشت: باید خواسته ورثه از طریق سازمان خصوصی سازی به قوه قضاییه و بعد به شرکت سپرده‌گذاری مرکزی منتقل شود. برای این اقدامات در حال تهیه زیرساخت‌ها و بسترسازی هستیم چراکه سامانه‌های موجود در شرکت سپرده گذاری باید به سامانه‌های قوه قضاییه، دادگاه و سازمان خصوصی سازی ارتباط پیدا کند. محمدجواد فرهانیان درباره تعیین تکلیف واگذاری سهام عدالت اموات اظهار داشت: بیش از دو میلیون و 500 هزار دارنده سهام عدالت در ده سال گذشته فوت شده‌اند و واگذاری حتما باید به طور مکانیزه و الکترونیکی انجام شود.

 

تمام پروسه واگذاری سهام عدالت اموات الکترونیکی می شود

وی ادامه داد: حتما با ورثه این سهام‌داران در تماس خواهیم بود اما برای واگذاری سهام عدالت فوت شدگان باید یک پروسه اداری و قانونی طی شود. می‌خواهیم تمام این پروسه از دستور دادگاه گرفته تا تخصیص مجدد دارایی توسط شرکت سپرده گذاری مرکزی مکانیزه و الکترونیکی شود.

مدیر برنامه‌ریزی و توسعه شرکت سپرده گذاری مرکزی درباره جزییات نحوه واگذای سهام عدالت فوت شدگان گفت:  باید خواسته ورثه از طریق سازمان خصوصی سازی به قوه قضاییه و بعد به شرکت سپرده‌گذاری مرکزی منتقل شود. برای این اقدامات در حال تهیه زیرساخت‌ها و بسترسازی هستیم چراکه سامانه‌های موجود در شرکت سپرده گذاری به سامانه‌های قوه قضاییه، دادگاه و سازمان خصوصی سازی ارتباط پیدا کند.

وی با بیان اینکه به همین دلیل این اقدام زمان‌بر بوده و ما تلاش کردیم تا پایان تابستان امکان واگذاری سهام عدالت از این طریق ایجاد شود و ورثه به حق و حقوق خود برسند، اظهار داشت: ورثه باید توجه داشته باشند که برای انجام این اقدامات در مرحله اول باید برگه انحصار وراثت داشته باشند و نمی‌توان برای انجام این اقدامات از روال قانونی کشوری خارج شد.

فرهانیان ادامه داد: یک نفر از ورثه از سایر اعضا وکالت می‌گیرد و درخواست مورد نظر را به دادگاه ارایه می‌دهد، دادگاه به نیابت حکم را صادر می‌کند. حکم به شرکت سپرده‌گذاری مرکزی انتقال می‌یابد و افراد به عنوان ورثه شناسایی می‌شوند. 

مدیر برنامه‌ریزی و توسعه شرکت سپرده گذاری مرکزی تاکید کرد: موضوع مهم این است که ورثه بهتر از قبل از اینکه اطلاعات آنها به شرکت سپرده‌گذاری برسد، حتما فرایند احراز هویت الکترونیکی و سجامی شدن را سپری کنند.

 

انتقال سهام عدالت اموات تا پایان تابستان اجرایی می شود

وی با بیان اینکه تلاش می‌کنیم که تا پایان تابستان انتقال سهام عدالت اموات به اجرا برسد، گفت: البته اگر زیرساخت‌ها فراهم شود زودتر هم این اقدامات را انجام می‌دهیم.

فرهانیان با اشاره به مدت زمان کاری انتقال سهام عدالت اموات به ورثه اظهار داشت: یک قسمتی از این پروسه در اختیار دادگاه و وقوه قضاییه است و از آن مجرا رسیدگی می‌شود که تلاش می‌کنیم آن بخش هم الکترونکی شود. اگر این بخش از پروسه الکترونیکی هم نشد، شورای حل اختلاف محلی و پروسه تعیین شده از سوی قوه قضاییه پیگیری می‌شود به محض اینکه این اطلاعات از شعب دادگاه به معاونت حقوقی شرکت سپرده گذاری ارسال شود و پیاده‌سازی اجرا می‌شود تمام این عملیات بیشتر از یک هفته طول نمی‌کشد.    

 

منبع : ایلنا

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied