شمانیوز
شما نیوز

در آستانه عرضه اولیه تهیه توزیع غذای دنا آفرین فدک مطرح شد:

رشد 76 درصدی درآمد گدنا در سال 98

فاتحی‌زاده در مورد رشد درآمدی این شرکت، اظهار کرد: درآمد شرکت تهیه توزیع غذای دنا آفرین فدک در سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶ رشد ۵۵ درصدی داشته و این رقم در سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷ نیز ۷۶ درصد افزایش یافته است.

رشد 76 درصدی درآمد گدنا در سال 98

به گزارش شمانیوز به نقل از مدیریت ارتباطات فرابورس ایران، مدیرعامل شرکت تهیه توزیع غذای دنا آفرین فدک در هشتادوپنجمین نشست خبری یک دیدار، یک عرضه در فرابورس ایران با اشاره به تاریخچه این شرکت از گروه هتل و رستوران که 20 درصد از سهام آن با نماد «گدنا» در بازار دوم فرابورس عرضه اولیه می‌شود، گفت: تهیه توزیع غذای دنا آفرین فدک یا به اختصار دونا، به صورت جوینت‌ونچر بین گروه ارزش آفرینان فدک و شرکت مطرح اروپایی با نام دونهـازر در سال ۹۴ تاسیس شد.

محسن فاتحی‌زاده به نبود کترینگ تخصصی ریلی در کشور با وجود قدمت طولانی صنعت حمل‌ونقل ریلی اشاره کرد و گفت: بیشتر شرکت‌های هواپیمایی دارای کترینگ تخصصی هستند اما پیش از تاسیس دونا، کترینگ تخصصی در زمینه صنعت ریلی وجود نداشت و از این رو، گروه ارزش‌آفرینان فدک با هدف سرویس‌دهی به قطارها با عالی‌ترین سطح کیفیت، تاسیس یک کترینگ ریلی تخصصی در ایران را در دستور کار قرار داد.

به گفته فاتحی‌زاده، دونا علاوه بر سرویس‌دهی به قطارهای فدک، در اواسط سال 95 ارائه خدمات به سایر شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی را آغاز کرد و بلافاصله وارد بازار جدید ارائه خدمات غذایی به سازمان‌ها و ادارات نیز شد که در حال حاضر یکی از سه برند مطرح در این حوزه به شمار می‌رود.

مدیرعامل دونا به معرفی سهامداران عمده این کترینگ پرداخت و گفت: سهامدار عمده ایرانی دونا، گروه ارزش‌آفرینان فدک است که شرکت حمل‌ونقل باری ریل‌پرداز سیر با نماد «حریل»، شرکت مسافری قطارهای پنج‌ستاره فدک و شرکت ریل‌پردازسیستم به عنوان تولیدکننده واگن‌ را زیرمجموعه خود دارد. سهامدار اروپایی این شرکت نیز هلدینگ اتریشی دونهـازر است که تخصص‌ آن کترینگ مسافرتی، ارائه خدمات پذیرایی، هتل‌داری و ... است.

او تاسیس دونا را نمونه موفقی از سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی در ایران قلمداد کرد و افزود: پروژه دونا در قطارهای فدک در سال ۲۰۱۶ برنده جایزه نوآورانه‌ترین کترینگ ریلی دنیا شد و طراحی‌های نوآورانه این شرکت همچنان ادامه دارد.

فاتحی‌زاده در مورد رشد درآمدی این شرکت، اظهار کرد: درآمد شرکت تهیه توزیع غذای دنا آفرین فدک در سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶ رشد ۵۵ درصدی داشته و این رقم در سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷ نیز ۷۶ درصد افزایش یافته است.

او در ادامه در خصوص صدمه بحران کرونا به بسیاری از کسب‌وکارها، گفت: حوزه فعالیت ما نیز بی‌تاثیر از کرونا نبوده و استراحت موقتی در سال جاری خواهیم داشت اما این موضوع با رعایت حداکثر استانداردهای بهداشتی در ارائه خدمات ریلی و سازمانی مدیریت شده و با توجه به برنامه‌های توسعه‌ای در حوزه ریلی و سازمانی، از سال 1400 رشدهای چند سال اخیر مجددا رقم می‌خورد.

مدیرعامل شرکت تهیه توزیع غذای دنا آفرین فدک از برنامه‌های توسعه‌ای این شرکت خبر داد و گفت: در حال حاضر خدمات دونا به ۵۸ واگن، ارائه می‌شود و با توجه به برنامه‌های توسعه‌ای، سرویس‌دهی به ۱۲۰ واگن را در دستور کار داریم؛ ضمن آنکه 20 واگن جدید نیز افتتاح شده و این تکمیل ناوگان، سرویس‌دهی دونا را افزایش خواهد داد.

 

فاحی‌زاده با بیان اینکه از دیگر برنامه‌های دونا تبدیل‌شدن از کترینگ به شرکت فعال در صنعت غذایی است، افزود: اولین گام در این راستا نیز ورود به بازار غذای آماده با هدف متنوع‌سازی محصولات و کاهش ریسک‌های احتمالی است که محصولاتی نیز در این زمینه طراحی کرده‌ایم.

شرکت تهیه توزیع غذای دنا آفرین فدک مهر‌ماه 97 در بازار دوم فرابورس پذیرش‌شده و 20 درصد از 300 میلیون سهام آن معادل 60 میلیون سهم برای نخستین بار عرضه خواهد شد که امروز نیز مرحله سفارش‌گیری انجام می‌شود. دامنه قیمت در ثبت سفارش نیز از 5800 تا 6000 ریال در نظر گرفته شده است.

از نقش‌آفرینان این عرضه اولیه می‌توان به کارگزاری اقتصاد بیدار به عنوان مدیر عرضه و شرکت‌های تامین سرمایه امین و تامین سرمایه تمدن به عنوان متعدین خرید اشاره کرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied