شمانیوز
شما نیوز

در آیین رونمایی از گرید «KJM100B(L)» شرکت پتروشیمی کارون مطرح شد؛

مدیرعامل پتروشیمی کارون: پتروشیمی کارون اولین تولید کننده ایزوسیانات در خاورمیانه است

آیین رونمایی از گرید «KJM100B(L)» شرکت پتروشیمی کارون امروز (چهارشنبه 29 مرداد ماه) با حضور دکتر صدیقی زاده مدیرعامل پتروشیمی کارون، مهندس طاهری معاون برنامه ریزی و توسعه هلدینگ خلیج فارس، مهندس سلیمان زاده مدیر تولید هلدینگ خلیج فارس و جمعی از اصحاب رسانه به صورت آنلاین برگزار شد.

مدیرعامل پتروشیمی کارون: پتروشیمی کارون اولین تولید کننده ایزوسیانات در خاورمیانه است

به گزارش اختصاصی پایگاه خبری شمانیوز، مدیرعامل شرکت پتروشیمی کارون،  با بیان اینکه مشکلات اقتصادی و محیطی (به لحاظ آب و هوا) شرایطی دشواری را برای تولید به وجود آورده است،‌گفت: با این تفاسیر باید پذیرفت که کشور علی رغم وجود تحریم که خود نوعی جنگ اقتصادی به شمار می رود، نیازمند تحرک و تولید است.

وی افزود: در چنین شرایطی ما باید از تمام ظرفیت ها و پتانسیل های خود برای تحقق این مهم در سالی که شعار آن جهش تولید است استفاده کنیم، در این بین همدلی می تواند به عنوان بهترین ابزار برای پیروزی در جنگ اقتصادی مطرح شود.نمونه این امر را می توان در همیاری و همدلی دولت و ملت در هشت سال جنگ تحمیلی مشاهده کرد.

صدیقی زاده تاکید کرد: امروز نیز باید بین تولید کننده، مصرف کننده  و واسطین همدلی وجود داشته باشد به طوری که در نهایت شاهد بسیج این سه ضلع برای دست یابی به اهداف والایی چون رشد و شکوفایی اقتصادی کشور باشیم.

وی با بیان این مطلب که شرکت پتروشیمی کارون اولین تولید کننده ایزوسیانات در خاورمیانه است، ادامه داد: در حال حاضر در کل دنیا فقط 9 شرکت به میزان هشت میلیون تن در سال از این مواد را تولید می کنند و از این بین فقط 3 شرکت می توانند به طور همزمان TDL و MDL را تولید کند که شرکت پتروشیمی کارون یکی از این شرکت ها است.

مدیرعامل پتروشیمی کارون با بیان اینکه این صنعت، صنعتی HI TECH  است، ابراز داشت: بر همین اساس علاوه بر اینکه تولید این محصول دشوار بوده مراحل پیچیده ای را از زمان تولید، حمل و نقل و نگهداری می طلبد.

وی یادآور شد: گروه تحقیق و پژوهش شرکت پتروشیمی کارون با همراهی مشتریان خود توانست با راه اندازی تکنولوژی LMDI امکانی را برای  نگهداری این محصول در طولانی مدت با قابلیت حمل و نقل آسان تر مهیا کند که همه این فرآیند گامی بلند به مصرف رساندن این محصول است.

صدیقی زاده  با بیان اینکه این گرید جزء حیاتی برای تولید پیش‌پلیمرهای مورد مصرف در زیره کفش، فوم سرد قالبی صندلی خودرو، صندلی اداری و مبلمان است، تاکید کرد: این محصول برای نخستین بار در خاورمیانه به‌منظور رفع نیاز تولیدکنندگان صنایع میان‌دستی و پایین‌دستی صنعت پلی‌اورتان کشور برای تکمیل زنجیره ارزش تولید می‌شود.

وی اضافه کرد: همچنین این محصول در تولید مستقیم انواع درزگیرها و الاستومرها از جمله فیلتر هوای خودرو، انواع چسب‌ها مانند چسب لمینت مورد مصرف در تولید فیلم‌های چند چندلایه بسته‌بندی و چاپ محصولات غذایی و در حوزه محصولات پزشکی برای تولید باند ارتوپدی استفاده می‌شود.

صدیقی زاده با اعلام اینکه هم اکنون چین، کره و آمریکا تولید کننده این محصول هستند و ترکیه نیز به عنوان واسطه تولیدی فعالیت می کند، ابرازداشت: این محصول به میزان 5هزار تن زمینه مصرف در کشور دارد که از این بین 2هزار تن در صنعت زیره کفش، 2هزار تن در صنعت فیلتر و یک هزار تن در صنعت چسب کاربرد دارد. بر همین اساس می توان ادعا کرد با تولید این محصول می تواند گره ای بزرگ از صنایع باز کرد.

 

 شرکت پتروشیمی کارون در تحقیق و توسعه از واحدهای تابعه موفق هلدینگ خلیج فارس است

معاون برنامه ریزی و توسعه هلدینگ خلیج فارس: با بیان اینکه شرکت پتروشیمی کارون در تحقیق و توسعه از واحدهای تابعه موفق هلدینگ خلیج فارس است گفت: در حال حاضر تعداد 50 پروژه تحقیقاتی و پژوهشی در شرکت های تابعه این هلدینگ در حال انجام است.

مهندس طاهری در ادامه آیین رونمایی از گرید «KJM100B(L)» شرکت پتروشیمی کارون، با بیان اینکه با تولید این محصول کشور از واردات آن بی نیاز می شود،‌ افزود: این محصولی استراتژیک است که بر اساس توانمندی های داخلی ساخته شده است.

وی در ادامه به سیاست های اتخاذی هلدینگ خلیج فارس برای توانمدسازی مجموعه ها و شرکت های تابعه خود اشاره کرد و ادامه داد: امروز توجه به نوآوری در همه فعالیت ها به عنوان ضرورت اساسی در نظر گرفته شده است و با توجه به وقوع بحران کرونا باید گفت که شرکت هایی موفق هستند که بتوانند تغییرات را مدیریت کنند.و این مهم مگر با بهره گیری از نوآوری، پژوهش و توسعه دانش میسر نمی شود.

معاون برنامه ریزی و توسعه هلدینگ خلیج فارس به نگرش جدید هلدینگ خلیج فارس مبنی بر آینده نگری راهبردی،‌برنامه ریزی بر اساس سناریو اشاره کرد و بیان داشت: هم اکنون انتخاب الگوی مناسب و تعیین ساختار راهبردی جهت مدیریت نوآوری در هلدینگ خلیج فارس در حال تدوین است.

طاهری با اعلام اینکه در حال حاضر تعداد 50 پروژه تحقیقاتی و پژوهشی در شرکت های تابعه این هلدینگ در حال انجام است، خاطرنشان کرد: شرکت پتروشیمی کارون در عرصه تحقیق و توسعه یکی از واحدهای تابعه موفق هلدینگ خلیج فارس است./پایان خبر

 

گزارش: لیلا افلاکی

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied