شمانیوز
شما نیوز

خبر خوش درباره دریافت وام ودیعه مسکن

اگرچه وعده مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی درباره زمان پرداخت وام ودیعه مسکن محقق نشد، ولی اخرین اطلاعات از دستورالعمل مربوطه در شعب بانکی نشان می‌دهد، احتمالا مردم بالاخره از ابتدای این هفته بتوانند وام ودیعه مسکن را دریافت کنند.

خبر خوش درباره دریافت وام ودیعه مسکن

مراجعه مردم و پیگیری از شعب بانکی در هفته جاری حاکی از آن است که فعلا خبری از پرداخت وام ودیعه مسکن در شعب بانکی نیست.

کارمندان در بانک ملی، آینده، سینا، مسکن و صادرات اعلام می‌کنند که هنوز بخشنامه‌ای در این خصوص دریافت نکرده‌اند و برخی بعضا حتی عنوان می‌کنند که تامین اعتباری هم صورت نگرفته است.

این درحالی است که هفته گذشته مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی به تجارت‌نیوز گفته بود که اعتبار وام ودیعه مسکن تامین شده است و متقاضیانی که واجد شرایط هستند بعد از مراجعه به بانک و تشکیل پرونده می‌توانند وام ودیعه مسکن را دریافت کنند.

وی همچنین با اعلام این مطلب که ۱۵ بانک پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن را بر عهده خواهند گرفت تاکید کرد که این وام نهایتا تا هفته آتی( همین هفته) پرداخت می‌شود.

به دنبال پیگیری‌های مکرر تجارت‌نیوز از شعب بانکی در هفته جاری، روز چهارشنبه یکی از کارمندان بانک سپه در پاسخ به این سوال که دستورالعمل مربوط به وام ودیعه در چه مرحله‌ای است و از چه زمانی وام پرداخت می‌شود؟ عنوان می‌کند: سه روز پیش دستورالعمل اجرایی وام ودیعه از جانب بانک مرکزی به ما ابلاغ شد اما با توجه به این که سازوکار پرداخت این وام با سایر تسهیلات کمی متفاوت است، نقاط گنگی داشت. بنابراین روی دستورالعمل، اصلاحیه وضع شد تا روشن‌تر باشد. این اصلاحیه امروز رسید. من گمان می‌کنم با ابلاغ این اصلاحیه در هفته آینده وام ودیعه به مردم پرداخت شود.

در متن اصلاحیه دستورالعمل مربوطه علاوه بر بانک مسکن، بانک‌های آینده، اقتصادنوین، شهر، پاسارگاد، کارافرین، سپه، ملی، ملت، پارسیان، صادرات، تجارت، گردشگری، سامان، موسسه ملل و موسسه اعتباری کوثربه عنوان بانک‌های متولی وام ودیعه معرفی شده‌اند.

بنابراین اگرچه وعده مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی درباره زمان پرداخت وام ودیعه محقق نشد، ولی اخرین اطلاعات از دستورالعمل مربوطه در شعب بانکی نشان می‌دهد، احتمالا مردم بالاخره از ابتدای این هفته بتوانند وام ودیعه مسکن را دریافت کنند.

البته به اعتقاد برخی تجربه ارائه کارت اعتباری سهام عدالت و قانون تسهیل تسویه بدهکاران بانکی به خوبی نشان داده است که زمان اجرای هر طرحی در سراسر شعب تا حد زیادی به بوروکراسی موجود در شبکه بانکی و البته تمایل بانک‌ها برای همکاری با طرح ارائه شده، بستگی دارد.

 

 
منبع: تجارت نیوز

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied