شمانیوز
شما نیوز

ویژه برنامه های محرم و مراسم عزاداری شهادت سالار شهیدان امام حسین(ع) در قشم اعلام شد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم از برگزاری برنامه های ویژه ماه محرم و مراسم عزاداری شهادت سالار شهیدان امام حسین(ع) با رعایت همه جوانب فاصله گذاری اجتماعی جهت مقابله با شیوع ویروس کرونا در منطقه آزاد قشم خبر داد.

ویژه برنامه های محرم و مراسم عزاداری شهادت سالار شهیدان امام حسین(ع) در قشم اعلام شد

 به گزارش شمانیوز به نقل از روابط عمومی منطقه آزاد قشم علیرضا کمساری روز شنبه با تسلیت فرا رسیدن ماه محرم و ایام عزاداری شهادت ابا عبدالله الحسین(ع) برگزاری آیین های ویژه این ماه را از نشانه ای از اعتقاد راسخ مردم مسلمان ایران به راه و سیره آن امام همام دانست و گفت: کارکنان سازمان منطقه آزاد قشم نیز همزمان با مردم سراسر ایران و دوست داران اهل بیت (ع) در سراسر دنیا با بزرگداشت این ایام، ارادت خالصانه خود را به مقام شامخ شهیدان کربلا اعلام می کنند.

 

به گفته وی برگزاری مراسم عزاداری ماه محرم در ساختمان شماره 2 سازمان منطقه آزاد قشم یا اداره کل فرهنگ  و ارشاد اسلامی این منطقه  با رعایت فاصله گذاری اجتماعی ویژه همکاران سازمان از جمله برنامه هایی است که در این ماه به اجرا در می آید.

 

وی تصریح کرد: این برنامه ها به مدت پنج جلسه بدون حضور مخاطب با قرائت زیارت عاشورا، سخنرانی و مداحی ویژه ماه محرم اجرا می شود.

 

کمساری همچنین از برگزاری پیش کنگره امام سجاد(ع) تحت عنوان «همایش سجده بر سجاده عشق» در ایام محرم در قشم خبر داد و گفت: این برنامه هم با صحیفه خوانی و اهداء ثواب آن به روح شهدای جزیره در مراکزی مانند دانشگاه، حوزه ها، مساجد و مراکز نظامی قشم برگزار می شود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم به  اجرای نمایش تعزیه با رعایت فاصله گذاری اجتماعی در شهر قشم  و روستای طولا در ایام محرم هم اشاره کرد و افزود: برگزاری مسابقه پیامکی « سجده برسجاده عشق » نیز از دیگر برنامه های ویژه ماه محرم است که از سوی این اداره کل در قشم انجام می شود.

 

به گفته وی مضمون این مسابقه  یکی از دعا های صحیفه سجادیه است و از متن این دعا سئوالات مسابقه مطرح می شود.

 

کمساری درخصوص برنامه های ویژه ماه صفر هم در قشم گفت: با هماهنگی ستاد عتبات و عالیات کشور ویژه برنامه های بزرگداشت اربعین حسینی  و همچنین قرائت زیارتنامه پیامبر اعظم(ص) نیز به صورت مجازی در این ماه در قشم برگزار می شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied