شمانیوز
شما نیوز

برنامه های هفته اول محرم در قشم اعلام شد

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم برنامه های بزرگداشت هفته اول محرم را در قشم اعلام کرد.

 به گزارش شمانیوز به نقل از  روابط عمومی سازمان منطقه آزاد قشم مرتضی شیخ زاده روز شنبه با تاکید بر ضرورت گسترش و تعمیق  فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر در جامعه، برگزاری هرچه باشکوهتر برنامه های دهه اول محرم را در قشم برای نیل به این هدف ضروری خواند و گفت: انجام  تبلیغات محیطی و بهره گیری از ظرفیت های رسانه ای بخشی از اقدامات انجام شده در حوزه تبیین فرهنگ عاشورا و فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر در جامعه هدف است.

 

وی شناسایی، تقدیر و تجلیل از فعالان و الگوهای موفق حوزه امر به معروف و نهی از منکر و تشویق کارکنان به مطالبه گری و مسئولیت پذیری را از جمله برنامه های هفته بزرگداشت امر به  معروف و نهی از منکر در قشم اعلام کرد و افزود: همچنین در این هفته مسابقات مختلف فرهنگی-هنری شامل کتابخوانی، عکاسی، نقاشی و مانند اینها از طریق فضای مجازی ویژه کارکنان، خانواده ها و ارباب رجوع با موضوع اهمیت و آشنایی با فریضه امر به معروف و نهی از منکر در قشم برگزار می شود.

 

به گفته وی ارائه مشاوره دینی، تبلیغ و آموزش مضامین امر به معروف و نهی از منکر، مطالبه گری و مسئولیت پذیری و اهمیت ادای نماز اول وقت توسط امام جماعات سازمان ها، از دیگر برنامه های  هفته بزرگداشت این فریضه الهی است.

 

شیخ زاده همچنین بر ضرورت تشکیل سمن های امر به معروف در قشم و آشنا ساختن مردم این جزیره با قانون امر به معروف و نهی از منکر تاکید کرد و گفت: درهفته بزرگداشت امر به معروف و نهی از منکر در این خصوص ضمن انجام تبلیغات لازم و تشویق کارکنان به تشکیل این سمن ها، مسابقه ای نیز با مضمون کتاب قانون امر به معروف و نهی از منکر در قشم برگزار و از برگزیدگان این مسابقه تجلیل می شود. 

 

وی شعار انتخاب شده برای این هفته را « نهضت حسینی، مطالبه گری و فرهنگسازی » اعلام کرد و از درج این شعار در سربرگ نامه ها و اتوماسیون اداری در طول این هفته خبرداد.

 

همچنین  بر استفاده بهینه  از ظرفیت های فضای مجازی برای آموزش امر به معروف و نهی از منکر و نحوه صحیح مطالبه گری از مسئولان  به کارکنان و خانواده ها تاکید کرد.

 

گفتنی است برنامه های هفته احیا امر به معروف و نهی از منکر در قشم از 31 مرداد تا 6 شهریور به ترتیب تحت عناوین «تشکل های مردمی و نظارت همگانی» ، «سلامت اداری و مبارزه با فساد»، «مسئولیت اجتماعی و نظارت بر حاکمیت»، «امر به معروف و نهی از منکر و مطالبه گری»، «امر به معروف و نهی از منکر و رسالت رسانه»، «امر به معروف و نهی از منکر و فرهنگ سازی» و «امر به معروف و نهی از منکر و جهاد» برگزار می شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied