شمانیوز
شما نیوز

مدیر منطقه ویژه و امور درگهان و حومه سازمان منطقه آزاد قشم مطرح کرد؛

برنامه ریزی برای بهینه کردن ارائه خدمات به اتباع خارجی در جزیره

مدیر منطقه ویژه و امور درگهان و حومه سازمان منطقه آزاد قشم از برنامه ریزی از برگزاری بررسی مشکلات و ساماندهی وضعیت اتباع خارجی با حضور نمایندگان دستگاه های اجرایی مرتبط با این حوزه خبر داد.

برنامه ریزی برای بهینه کردن ارائه خدمات به اتباع خارجی در جزیره

 به گزارش شمانیوز به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم، امیر سلکی با بیان این مطلب، گفت: در این جلسه تاکید شد که با ساماندهی وضعیت اتباع خارجی، رفاه حال و بهینه کردن ارائه خدمات می‌توان اقدامات لازم برای حل مشکلات آنها را به انجام رساند.

 

مدیر منطقه ویژه اقتصادی قشم ادامه داد: با برنامه ریزی های صورت گرفته اقدامات خوبی برای حضور قانونی اتباع خارجی مجاز در قشم و درگهان صورت گرفته و با همکاری هدفمند میان دستگاه های مربوطه می توانیم، شاهد تسریع فرآیند ساماندهی و بهبود وضعیت باشیم.

 

d561f8fd-d291-4845-b497-bf5ef66570f6

 

وی اضافه کرد: اتباع خارجی مشکلات متعددی در حوزه های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی دارند که برای رفع این مشکلات نیازمند برنامه ریزی دقیق، تهیه و تدوین برنامه ای برای تعامل میان سازمان ها مرتبط و تقسیم وظایف جهت به نتیجه رسیدن این برنامه ها هستیم.

 

به گفته سلکی؛ برنامه های خوبی در حوزه ساماندهی اتباع خارجی مجاز هم اکنون در حال اجراست و همچنین مطابق برنامه ریزی صورت گرفته برنامه های پیشنهادی توسط بخش های مختلف سازمان منطقه آزاد قشم برای حل مشکلات و ارائه خدمات شایسته به اتباع خارجی مجاز در این منطقه جمع بندی شده و در اختیار مسئولان اجرایی مرتبط قرار بگیرد.

 

براساس این گزارش، سلیمان رنجبری مدیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی سازمان منطقه آزاد قشم نیز در این جلسه خاطرنشان کرد: با پیگیری های مستمر و تلاش های مسئولین، بسیاری از مشکلات رفع شده و می توان برای اتباع بیگانه مجاز براساس چارچوب های قانونی شرایط اشتغال و فعالیت اقتصادی فراهم کرد.

 

مدیر اجتماعی و سلامت و مشاور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در امور بانوان و خانواده نیز در این جلسه بر لزوم حل مشکلات اجتماعی و آموزشی اتباع بیگانه در قشم تاکید کرد.

 

فرشته سلجوقی ادامه داد: با تلاش های صورت گرفته طی سال های گذشته دانش آموزان اتباع خارجی به راحتی می‌توانند در مدارس منطقه ثبت نام کنند و مشکلی در این رابطه وجود ندارد.

 

حسین رفیعی مشاور امنیتی و انتظامی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم نیز در این جلسه گفت: مطابق مذاکرات صورت گرفته با نهادهای مرتبط برخی مشکلات مرتبط با حضور اتباع خارجی در منطقه آزاد قشم و پیشنهادات اجرایی مرتبط با حل این معضلات پس از جمع بندی به دبیرخانه کمیسیون ساماندهی اتباع خارجی اعلام خواهد شد.

 

گفتنی است در این جلسه نمایندگانی از سایر نهادها و دستگاه های اجرایی مرتبط با حوزه ساماندهی اتباع خارجی در جزیره قشم نیز حضور داشتند و به بیان نظرات و پیشنهادات خود پرداختند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied